hipolehip Skrevet April 5, 2009 Rapporter Share Skrevet April 5, 2009 Hei. Har ein B230 blokk med 16v topp og HX35 turbo. Den står i en volvo 242. Eg starta motoren først med fordeler i bak kant av toppen og den orginale trigger sensoren som står i bak kant av motoren og ned på svinghjulet. No som eg har plassert motoren i 242en har eg ikkje plass til fordeler og må kjøre fordelerløst. Hvordan skal eg plassere trigger sensoren og home sensoren for og få dette oppsette til og fungere? Mvh Ole-Johan Siter Volvo 760 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet April 5, 2009 Rapporter Share Skrevet April 5, 2009 Du kan kjøre wastefire (spark) med den triggeren du har og batch injection som før. For semi/full-sekv. må du ha kam sync. i tilegg til std. triggeren. Kan få det på reimhjul og haltech s3 sensor med 4 magneter i hjulet. For å slippe unna med en sensor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hipolehip Skrevet April 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2009 So da bruker eg den svinghjulsensoren eg har? Den fungerer bra som trigger sensor. Skal kjøre med full sekvens so må ha ein sensor på kam`en også. For home signal. Skal home signalet ha ein piik akkurat når motoren er i ØDP ? Takk for svar. Ole-Johan Siter Volvo 760 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet April 5, 2009 Rapporter Share Skrevet April 5, 2009 Svinghjulsgiveren er jo en trigger sensor! Haltech har flott service på sin tech support. Alltid greit å finlese bruksanvisningen også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 5, 2009 Rapporter Share Skrevet April 5, 2009 Finnes jo muligheter for å kjøre med fordeler også.. modda b20-fordeler funker fint.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hipolehip Skrevet April 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2009 Ja trigger sensoren er grei. Men for og få det home signalet som er problemet. Har kjøpt MSD coiler so skal kjøre fordelerløst. Kan eg bruke fordeler fra E motor fra 240 og bruke bare den nederste biten av den so eg får plass til den? Der er ein sensor i den. Ingen som kjører 16v og fordelerløst her? Ole-Johan Siter Volvo 760 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet April 5, 2009 Rapporter Share Skrevet April 5, 2009 (endret) Som sagt så må du ha kamsync./homeref. fra en sensor i tillegg. Kan bygge om fordeler til å gi dette signalet,ja. Er flere muligheter! Wastespark er jo også fordelerløst. Antallet ventiler er også urelevant. Men fins jo mange tips,løsninger og bilder hvis du går inn på f.eks Sävar turbo og søker litt. Endret April 5, 2009 av Aceofspades Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hipolehip Skrevet April 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2009 Har skaffet fordeler med hallgiver i no. Hjulet som går runt der har 4 operom og 4 biter kanter. For og modifisere denne skal eg da klippe vekk 3 av dei kantane? Eller skal eg tette gjenn 3 operom so eg får bare eit operom? Mvh Ole-Johan Siter Volvo 760 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hipolehip Skrevet April 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2009 Klipper vekk alle untatt en, og stiller sprutet på Rising home Edge. Siter Volvo 760 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ekren Performance Skrevet April 9, 2009 Rapporter Share Skrevet April 9, 2009 skader ikke og smelte på litt loddetinn på motsatt side etter du har klippt bort dem andre :) 1 slik brikke er vell 1 gram ca. kjekt at det er noenlunde i balanse. Siter - Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod 400hk prosjekt.. - Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod Mvh //Kristian Ekren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hipolehip Skrevet April 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2009 No har eg koblet til den orginale triggersensoren som er på svinghjulet. Og modifisert en fordeler fra 240 so eg får home signal. Eg har prøvd mykkje men får ikkje bilen til og gå. Har gnist på alle pluggane og bilen får bensin. Det er bare mye smelling og feiltenning. Noken som har E6X som kunne sent over instillingene sine? Ole-Johan Siter Volvo 760 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hipolehip Skrevet April 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2009 Er det noken som kjører med Haltech E6X og B230F\FK\FT og fordelerløst her? Eller veit om det er mulig og bruke 60-2 svinghjul og til og trigge tenningen med? Og home signal. Har prøvd mykkje forskjellig men får ikkje start. Hadde vert fint om noen med dette oppsette kunne delt oppsette sitt. Ole-Johan Siter Volvo 760 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg