Gå til innhold

G60 syncro problemer...

Ranger emnet


Rapidspeed

Anbefalte innlegg

hei godtfolk.. må spørre dere omm ett par ting relatert til dette... er selv i utgangspunktet tdi mann så det kan jeg skru til pokkerivold og tilbake, men bensin er det lenge siden jeg drev med.. men til saken..

harb fått på tomta en passat g60. mitt problem er at bilen går ganske greit og fint når den er kald men blir lettere "idiot" når den blir varm... da blir den lat på turtallet begynner å jukse rundt 3500-4500 og ryker svart og er generelt elendig... snakket med teknisk på møller som antydet bensintrykksregulator... men begynner å undre litt når jeg leser dette... har fikset spjellbryteren osv... forslag?

og en annen ting som den er nå ligger forbruket på ca 2,2 på mila....

 

og hvor i all verden sitter lmm på denne bilen?

-00 vw caravelle 2,5tdi

-88 transporter sika syncro 1,9TDI

-86 caravelle 112i aut, reimocamper

-91 vw passatGT G60 syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med 2,2 liter på mila, tipper jeg det er lambdasonden som må byttes. Lambdasonden blir ikke brukt av hjernen så lenge bilen er kald. Kjører du bilen slik den er nå, vil katalysator ryke. Tviler på at bensintrykkregulatoren er ødelagt. Da ville den vært slik hele tiden.

 

Hva skjer når du tar ut pluggen på lambdasensoren mens bilen går?

 

Sjekk også den blå vanntemperatursensoren med multimeter. Motstanden skal være 2000-3000 ohm kald og 200-300 varm

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar:) hvor er det lettest å finne kontakten til lambdaen på denne bilen da? og evt hvor er luftmassemåleren på den?

 

Bare å følge ledningen ut fra katalysatoren. Tror kontakten sitter i nærheten av motorfeste på passasjersiden. Der den sitter på Corrado.

 

G60 har ikke LMM, men bruker mapsensor. Går en vakumslange fra gasspjeldet til hjernen som skal være akkurat 1000 mm

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å følge ledningen ut fra katalysatoren. Tror kontakten sitter i nærheten av motorfeste på passasjersiden. Der den sitter på Corrado.

 

G60 har ikke LMM, men bruker mapsensor. Går en vakumslange fra gasspjeldet til hjernen som skal være akkurat 1000 mm

 

tusen hjertelig for godt svar:):hailvw

-00 vw caravelle 2,5tdi

-88 transporter sika syncro 1,9TDI

-86 caravelle 112i aut, reimocamper

-91 vw passatGT G60 syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår