Gå til innhold

Spm ang hovedstrømsbryter utenpå bilen.

Ranger emnet


Margido

Anbefalte innlegg

jeg trodde ikke det skulle være så gærdi og ha hovedstrømbryter utvendig og invendig jeg også, men på nyåpninga på kongsberg så fikk jeg jammen en stein som traff den utvendigebryteren og knakk hele dritten, ikke bare den røde men hele den svarte delen som stikker opp knakk også:P

 

så anbefaler wire jeg også nå;)

http://www.teamrosa.com

 

Kjør hardt, kjør stil, kjør fort med bil, kjør FORD, uten tvil=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tekniskt reglemente sier -

"3.6. Hovedstrømbryter

Hovedstrømbryter er påbudt. Monteres iht. § 307 pkt. A. Dersom det benyttes en strømbryter, skal denne kunne utløses inni og utenpå bilen. Utvendig bryter skal monteres på førerside."

 

ERGO: Du kan benytte 2 brytere, men om du bruker kun EN så må den kunne utløses inni og utanpå bilen. Vad du bruker å utløse den med sier de inget om, så ta mammas sytråd, ett gammelt kosteskaft eller det du nå må finne.. Bara det funker under tekninsk kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tekniskt reglemente sier -

"3.6. Hovedstrømbryter

Hovedstrømbryter er påbudt. Monteres iht. § 307 pkt. A. Dersom det benyttes en strømbryter, skal denne kunne utløses inni og utenpå bilen. Utvendig bryter skal monteres på førerside."

 

ERGO: Du kan benytte 2 brytere, men om du bruker kun EN så må den kunne utløses inni og utanpå bilen. Vad du bruker å utløse den med sier de inget om, så ta mammas sytråd, ett gammelt kosteskaft eller det du nå må finne.. Bara det funker under tekninsk kontroll.

 

da burde du kansje lese paragraf 307. side 150 i bilsportboka og der står det WIER. så les boka før du begynner og forklare regler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tekniskt reglemente sier -

"3.6. Hovedstrømbryter

Hovedstrømbryter er påbudt. Monteres iht. § 307 pkt. A. Dersom det benyttes en strømbryter, skal denne kunne utløses inni og utenpå bilen. Utvendig bryter skal monteres på førerside."

 

ERGO: Du kan benytte 2 brytere, men om du bruker kun EN så må den kunne utløses inni og utanpå bilen. Vad du bruker å utløse den med sier de inget om, så ta mammas sytråd, ett gammelt kosteskaft eller det du nå må finne.. Bara det funker under tekninsk kontroll.

 

Altså DU KAN.... spesifisert i hvilken gren?..

 

men du BØR helst ikke!

 

Å bruke 2 hoved brytere blir jo som å koble opp bilen din med 2 nøkkler!

 

er det ikke bare lettere å spare seg den dritt jobben med å trekke 50kvadrat kabel fra motorrom til vinduet til inn i bilen til garasjen så til batteriet!?...

 

Enklere er å kjøre kabelen bare rett til batteriet fra dynamoen din, og sette EN bryter midt på der og kjøre wayer styring fra utsiden?

 

 

SKjønner ikke hvorfor folk gidder å gjøre det så jævli komplisert:ass:

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står i bilsportsboka s.148 om hovedstrømsbrytere:

 

Bilen skal være utstyr med hovedstrømbrytere av gnistfri type. Den innvendige bryteren skal være synlig og lett tilgjengelig for både fører (når han sitter fastspent) og eventuelt funksjonærer. En utvendig bryter skal være plassert nær frontruten på førersiden. (Utvendig bryter kan være forbundet med innvendig bryter med wire, ikke pianotråd.) Begge h.bryterne skal være tydelig merket med blå triangel hvor sidene skal være 12 cm samt rødt gnistmerke og "å" og "av". Hoved.bryterne må hver for seg kutte alle strømkretser, oså tenningen.

 

 

Altså står det ingenting om at man ikke kan ha bryter på utsiden.

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står i bilsportsboka s.148 om hovedstrømsbrytere:

 

Bilen skal være utstyr med hovedstrømbrytere av gnistfri type. Den innvendige bryteren skal være synlig og lett tilgjengelig for både fører (når han sitter fastspent) og eventuelt funksjonærer. En utvendig bryter skal være plassert nær frontruten på førersiden. (Utvendig bryter kan være forbundet med innvendig bryter med wire, ikke pianotråd.) Begge h.bryterne skal være tydelig merket med blå triangel hvor sidene skal være 12 cm samt rødt gnistmerke og "å" og "av". Hoved.bryterne må hver for seg kutte alle strømkretser, oså tenningen.

 

 

Altså står det ingenting om at man ikke kan ha bryter på utsiden.

 

 

ingen her som har sakt at det ikke hva lovlig heller. men vil anbefale og bruke wier. fordi med hovedstrøm bryter ute så kan den knekke som nevn tidligere steinsprut tåler dårlig vann okså så blir det 1 problem. blir 1 feil moment mindre med wier. værtfall min mening. hadde ei boble med utvendig bryter det hva bare plunder da det kom vann i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A. Hovedstrømbrytere

Bilen skal være utstyrt med hovedstrømbrytere av gnistfri type. Den innvendige bryteren skal være synlig og lett tilgjengelig for både fører (når han sitter fastspent) og eventuelt funksjonærer. En utvendig bryter skal være plassert nær frontruten på førersiden. (Utvendig bryter kan være forbundet med innvendig bryter med wire, ikke pianotråd). Begge hovedstrømbryterne skal være tydelig merket med blå triangel hvor sidene skal være 12 cm, samt rødt gnistmerke og “på” og “av”. Hovedstrømbryterne må hver for seg kutte ut alle strømkretser, også tenningen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår