Gå til innhold

Golfen2

Bruker
  • Innholdsteller

    18
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Golfen2

  • Bursdag 07/21/1967

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Motorsport
  • Biltype (eks Audi)
    Golf
  • Fylke
    Nordland

Contact Methods

  • Bosted
    Stamsund

Golfen2's Achievements

  1. clutchlager som har tatt kveld. Enkelt og skifte. 4 skruer i enden av girkassa. Ta ut lager og stang.
  2. Ja du kan sette inn justertbart understell. Og istede for firkantrør kan du bruke vinkeljern som er 50 mm X 50 mm X 5 mm.
  3. Takk for svarene. Vi har prøvd å ta ut orginalpumpa i tanken å bruke og svaret er nå at det går ikke. Så da må vi ha tak i en pumpe som står utenfor tanken.
  4. Hvilken årsmod av vectra brukte du.
  5. Bensinpumpa til en Astra 1,8 16V som jeg har ligger i tanken. Har tatt den ut men den lekker bensin. Hva slags bil kan jeg hente en pumpe som passer. Vil helst ha en pumpe som orginalt ligger utenfor tanken. Etter haynesboka skal den ha 3 bar.
  6. Sjekk det enkleste først. Sjekk strømen på coilen, at coilen sitter fast. Prøv og bytt bensin releet, (blå).Sjekk også slanger på luftmengdemåleren. Har selv måtte sette på slangeklemer der.
  7. Jeg ville se litt på overføringa før jeg tar ned kassen. Prøv og sett i 3 giret direkte på girkassen. Mulig du må prøve å starte bilen i 3 giret ned en bakke da. Kan også ta av staget på girkassen.
  8. Les s 177 § 313 punkt 1,1 i bilsportboka. Det er ikke lov å forandre det serieproduserte karosseriet/chassis eller ramme. Vi prøvde med en volvofanger på en golf. Den måtte bort.
  9. Ja du kan koble bensinpumpa rett på hovedstrømbryteren i bilcross. Men da det var påbudt fra NBF at bensinpumpa skulle kunn gå når motoren gikk brukte jeg et 87a rele. Det var slik at når motoren fikk oljetrykk hadde bensinpumpa strøm. Og når det forsvant fikk ikke pumpa strøm. Den §§ er nå borte.
  10. Er det ikke bilcross vi snakker om her. Ta for dere 2009 boka fra NBF.
  11. Du kan velge om du vil bruke 1 eller 2 h-brytere. Men vi bruker en h-bryter inni bilen med wire ut. Det pga av når det regner kan det oppstå prob med den som er ute.
  12. A. Hovedstrømbrytere Bilen skal være utstyrt med hovedstrømbrytere av gnistfri type. Den innvendige bryteren skal være synlig og lett tilgjengelig for både fører (når han sitter fastspent) og eventuelt funksjonærer. En utvendig bryter skal være plassert nær frontruten på førersiden. (Utvendig bryter kan være forbundet med innvendig bryter med wire, ikke pianotråd). Begge hovedstrømbryterne skal være tydelig merket med blå triangel hvor sidene skal være 12 cm, samt rødt gnistmerke og “på” og “av”. Hovedstrømbryterne må hver for seg kutte ut alle strømkretser, også tenningen
  13. Så ikke bra ut den sveisen i buret, men den er sikkert ikke ferdig.
  14. Bensinpumpa kan kobles rett på hovedstrømbryteren. Og husk at hovestrømbryteren skal bryte strømmen til alt.
  15. Sjekk giroverføringa. Er det mulig å gire manuelt på girkassa.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår