Gå til innhold

6x9" hulltegning?

Ranger emnet


mfafa

Anbefalte innlegg

Originally posted by LupoB0Y

Hva med å måle opp 6 tommer ganger 9 tommer? Eller tegne rundt høyttaleren før du sager? :rolleyes:

 

Er vel ikke så lett å tegne en 6x9" stor elipse kanskje? Mitt råd er å se på høyttaleren under og måle hvor langt og bredt godset som skal ned i platen er. Litt viktig å ikke lage et hull som sluker hele høyttaleren. Så sager du et ovalt hull og prøver høyttaleren innimellom slik at det blir akkurat stort nok.

 

Hvis du er mer ivrig kan du ta et papirark og prøveklippe et hull i dette og når du trer arket på høyttaleren fra baksiden, så ser du om det er riktig eller ei :)

Vennlig hilsen RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by LupoB0Y

Hva med å måle opp 6 tommer ganger 9 tommer? Eller tegne rundt høyttaleren før du sager? :rolleyes:

Hva hvis det viste seg å være j***** vanskelig? Har holdt på en _del_ med det, skjært flere maler i både MDF...alle blei dårlige gitt.. gikk over til papp.. trodde det blei bra og skjærte etter malen på selve plata. Det gikk åt skogen. Det er ikke SÅ lett når det skal stå i en sierra sedan, hvor det blir noen få millimeters klaring fra hullet og kanten på mdf-platen! (kanten brakk forrige gang, og elementet passet heller ikke) Virket som at chassis til elementet er dumt laget, slik at man må hule ut mer der hvor ramma går :(

 

Originally posted by Terminator

 

Er vel ikke så lett å tegne en 6x9" stor elipse kanskje? Mitt råd er å se på høyttaleren under og måle hvor langt og bredt godset som skal ned i platen er. Litt viktig å ikke lage et hull som sluker hele høyttaleren. Så sager du et ovalt hull og prøver høyttaleren innimellom slik at det blir akkurat stort nok.

 

Hvis du er mer ivrig kan du ta et papirark og prøveklippe et hull i dette og når du trer arket på høyttaleren fra baksiden, så ser du om det er riktig eller ei :)

 

Har prøvd å måle opp, tegne langs elementet ol.

Får nok bare fortsette å prøve i dag!

 

 

Originally posted by MaDDoG

Et tips isteden for å bruke papir til å lage en mal med så bruk papp.. tjener mer på det i lengden ;)

Det er særlig lurt siden papir flekser så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Akkuratt det jeg gjorde når jeg skulle ha 6x9 i hattehylla på pugen. Tegna opp og gikk løs med vinkelslipern... :D

The Imitation of any or all maneuvers made by 4WS Honda Prelude is hazardous to your car's health.Driving a Prelude may cause loss of interest in other cars, sleepless nights, cold sweats, and other symptoms of addiction. If symptoms persist, DRIVE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det høres dumt ut.

 

Jeg fikk det til i dag.

 

Mine elementer har et mildt sagt tåpelig designet chassis..

 

Passer definitivt ikke med vanlig ovalt hull!!!!

 

Må hule ut plass til chassisben!

 

 

(element: Infra "Decade" 595)

 

 

 

 

Ps! Når man skal lage en mal i f.eks. papp er det viktig å gjøre rette kutt ved

å holde tapetkniven loddrett på underlaget. Samme når man tegner av.

Vær obs på å holde samme vinkel hele tiden.

Ellers blir det fort rom for feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår