Gå til innhold

Dagi's 1996 A6 C4 2.5 TDI [S6 front]

Ranger emnet


Dagi51

Anbefalte innlegg

Nydelig bil du har!

Det finnes noen frontlykter som har sort bakgrunn med kromringer rundt linselyktene, tipper de hadde sett bra ut på bilen din ;)

 

Men det jeg egentlig lurte på,,, hva gjorde du for å bytte luftfilter egentlig? Lurer på å gjøre det samme med min en dag, og hvis det ble mindre soting av det så er jo det og et pluss (soter som et udyr av og til!)

Hører du turbolyden mye bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen vintertøffler har du til din a? :) sleng ut bilder av bilen med dem a :)

 

Vintertøfflene er heldigvis ikke kommet på enda :p

kjører med originale stålfelger og kapsler:well:

 

Nydelig bil du har!

Det finnes noen frontlykter som har sort bakgrunn med kromringer rundt linselyktene, tipper de hadde sett bra ut på bilen din ;)

 

Men det jeg egentlig lurte på,,, hva gjorde du for å bytte luftfilter egentlig? Lurer på å gjøre det samme med min en dag, og hvis det ble mindre soting av det så er jo det og et pluss (soter som et udyr av og til!)

Hører du turbolyden mye bedre?

 

 

Takker for det:)

Har sitt på sorte lykter, men er usikker på hvordan disse vil harmonere med blinklysene.. Kan såklart bli bra :)

 

For å bytte til sportsfilter tok jeg ut hele luftfilterboksen, løsna lmm fra boksen, lagde til en brakett som er festa i karroseriet der hvor luftfilterboksen var skrudd fast øverst, og festa lmm i denne. Da ligger slangen lmm-turbo på riktig plass. :) Så er det bare å lage til et rør som går fra lmm rett i en ca 180 graders sving på skrått ned, for å ikke ta i hjulbuen, også er sportsfilteret plassert rett over intercooleren :)

Skal lage dette til enda bedre, og kan ta bilder underveis da;)

 

Har vært ute og kjørt i regnvær og kjent nede ved sportsfilter rett etter, og det var tørt, så ikke mye graps som kommer inn der :) Ang. soting er jeg ikke sikker på om det er mer nå forhold til før, gjorde det stortsett bare for lyden jeg :p

 

Lyden ble også myyye flottere.. Hører den mye bedre inni kupéen, utvendig har jeg ikke hørt enda.. :)

1996 Audi S6 2.2tq sedan

1996 Audi A6 2.5TDI

1955 International Harvester R-100 [Langtidsprosjekt]

1967 Ford 17m P7 [Enda et langtidsprosjekt..]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vintertøfflene er heldigvis ikke kommet på enda :p

kjører med originale stålfelger og kapsler:well:

 

 

 

 

Takker for det:)

Har sitt på sorte lykter, men er usikker på hvordan disse vil harmonere med blinklysene.. Kan såklart bli bra :)

 

For å bytte til sportsfilter tok jeg ut hele luftfilterboksen, løsna lmm fra boksen, lagde til en brakett som er festa i karroseriet der hvor luftfilterboksen var skrudd fast øverst, og festa lmm i denne. Da ligger slangen lmm-turbo på riktig plass. :) Så er det bare å lage til et rør som går fra lmm rett i en ca 180 graders sving på skrått ned, for å ikke ta i hjulbuen, også er sportsfilteret plassert rett over intercooleren :)

Skal lage dette til enda bedre, og kan ta bilder underveis da;)

 

Har vært ute og kjørt i regnvær og kjent nede ved sportsfilter rett etter, og det var tørt, så ikke mye graps som kommer inn der :) Ang. soting er jeg ikke sikker på om det er mer nå forhold til før, gjorde det stortsett bare for lyden jeg :p

 

Lyden ble også myyye flottere.. Hører den mye bedre inni kupéen, utvendig har jeg ikke hørt enda.. :)

 

Kan du ikke ta ett bilde slik det ser ut nå a? :) vil bygge om på min også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for det:)

Har sitt på sorte lykter, men er usikker på hvordan disse vil harmonere med blinklysene.. Kan såklart bli bra :)

 

... Ang. soting er jeg ikke sikker på om det er mer nå forhold til før, gjorde det stortsett bare for lyden jeg :p

 

Går vel an å sote blinklysene dine litt muligens? Evt. legge på plastfolie og prøve å sote den for å se hvordan det kunne ha blitt

 

Ok, grunnen til at jeg nevnte soting var bare fordi at du sa noe om det da du byttet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går vel an å sote blinklysene dine litt muligens? Evt. legge på plastfolie og prøve å sote den for å se hvordan det kunne ha blitt

 

Ok, grunnen til at jeg nevnte soting var bare fordi at du sa noe om det da du byttet...

 

Skal prøve det med plastfolie ja, det var ingen dum idé :)

 

Sotinga på bilen varierer også, når bilen er kjørt roligt en del, så legger det seg sot der hvor katalysatoren var, innmaten er banka ut, så når jeg blåser ut av den da, legges det igjen et godt røykteppe.. :) men regner med at den går gjennom avgasstest :p

1996 Audi S6 2.2tq sedan

1996 Audi A6 2.5TDI

1955 International Harvester R-100 [Langtidsprosjekt]

1967 Ford 17m P7 [Enda et langtidsprosjekt..]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Arbeidet du har gjort med bilen er virkelig bra Dagi :) Mye bra bilder også. Er jo en fryd å se på :)

 

Sotinga på bilen variererogså, når bilen er kjørt roligt en del, så legger det seg sot der hvor katalysatoren var, innmaten er banka ut, så når jeg blåser ut av den da, legges det igjen et godt røykteppe.. :) men regner med at den går gjennom avgasstest :p

 

Blir det ikke mye sånn fæl eksoslyd med tom cat da? Det blir så mye vesen mitt under bilen lissom xD

Syns nesten det hørtes ut som eksoslekk når jeg gjorde d på min.

Har sveist til ett rakrør og skrudd det opp, men er ikke helt fornøyd..

Hva kan man gjøre for å få motorlyden ennå finere?

Sveise inn ennå en potte der hvor cat var, og heller bytte til en mer åpen bakpotte?

Endret av Monzter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår