Gå til innhold

Dagi's 1996 A6 C4 2.5 TDI [S6 front]

Ranger emnet


Dagi51

Anbefalte innlegg

Arbeidet du har gjort med bilen er virkelig bra Dagi :) Mye bra bilder også. Er jo en fryd å se på :)

 

 

 

Blir det ikke mye sånn fæl eksoslyd med tom cat da? Det blir så mye vesen mitt under bilen lissom xD

Syns nesten det hørtes ut som eksoslekk når jeg gjorde d på min.

Har sveist til ett rakrør og skrudd det opp, men er ikke helt fornøyd..

Hva kan man gjøre for å få motorlyden ennå finere?

Sveise inn ennå en potte der hvor cat var, og heller bytte til en mer åpen bakpotte?

 

Har en ting å si: Racing cat... ;) Demper litt på lyden, og gir en grei lyd... og da risikerer du å komme igjennom kontroller i tillegg.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidet du har gjort med bilen er virkelig bra Dagi :) Mye bra bilder også. Er jo en fryd å se på :)

 

 

 

Blir det ikke mye sånn fæl eksoslyd med tom cat da? Det blir så mye vesen mitt under bilen lissom xD

Syns nesten det hørtes ut som eksoslekk når jeg gjorde d på min.

Har sveist til ett rakrør og skrudd det opp, men er ikke helt fornøyd..

Hva kan man gjøre for å få motorlyden ennå finere?

Sveise inn ennå en potte der hvor cat var, og heller bytte til en mer åpen bakpotte?

 

Hehe, takker for det du :) Tjaa, har aldri fått sammenlignet lyden i min forhold til en original :p Ang finere motorlyd, så foreslår jeg sportsfilter, man hører turboen mer da:) Har lurt litt på om jeg skulle ha åpnet kat og sveist inn et rør, samt lappet den sammen igjen, men tiden vil vise.. Mer åpen potte blir nok også prøvd, når jeg en gang skal ha på 2,5" doble stusser :)

 

Har du ikke noe tråd om bilen din?:)

1996 Audi S6 2.2tq sedan

1996 Audi A6 2.5TDI

1955 International Harvester R-100 [Langtidsprosjekt]

1967 Ford 17m P7 [Enda et langtidsprosjekt..]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M44 og Jærhagen, kor tok du det første bilde innlegg nr: 147?

 

Bildenr. 1 er tatt ved et lager på Orstad/Øksnavadsporten, der på det "nye" området. De 2 neste er M44 og det siste er parkeringshus nede i Sandnes, ved kinoen :)

1996 Audi S6 2.2tq sedan

1996 Audi A6 2.5TDI

1955 International Harvester R-100 [Langtidsprosjekt]

1967 Ford 17m P7 [Enda et langtidsprosjekt..]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Kan du ikke ta ett bilde slik det ser ut nå a? :) vil bygge om på min også :D

 

Hadde du orket og slengt ut et bilde av filteret ditt? Hvor stort filter kjøpte du, rekner med det ikke kan være alt for stort...

 

Satt på med en 1,9tdi med greenfilter, hørte turboen myyyye bedre ja ;)

Ellers så skal vel vag ha tørrfilter, mens greenfilteret som var på den, var et "tørrfilter" som var satt inn med litt olje. Selgeren som han kjøpte det av sa at det filteret var for den motoren osv, men hvor er logikken i å olje et tørrfilter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du orket og slengt ut et bilde av filteret ditt? Hvor stort filter kjøpte du, rekner med det ikke kan være alt for stort...

 

Satt på med en 1,9tdi med greenfilter, hørte turboen myyyye bedre ja ;)

Ellers så skal vel vag ha tørrfilter, mens greenfilteret som var på den, var et "tørrfilter" som var satt inn med litt olje. Selgeren som han kjøpte det av sa at det filteret var for den motoren osv, men hvor er logikken i å olje et tørrfilter?

 

Sant som du sier, tørrfilter skal jo i teorien være tørre :) har bare en "jallaløsning" på filteret nå, men tenker å sette på org. filterboks nå, til våren kommer, så gjøre det skikkeligt da, og ta bilder :)

Kjøpte bare sånn midlertidig biltema filter.. Noen som vet hvordan man regner ut hvilken filterstørrelse man bør ha?

 

På di siste bildene, hvor my var den røde Audin senket?;)

 

Står coilovers på den, så den er litt lavere en min, og min er senka 60/40.. Usikker på hvor mye den er senka :)

1996 Audi S6 2.2tq sedan

1996 Audi A6 2.5TDI

1955 International Harvester R-100 [Langtidsprosjekt]

1967 Ford 17m P7 [Enda et langtidsprosjekt..]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hadde en rustflekk på den ene fremskjermen, har plukket av skvettlapp og innterskjerm samt den lista med audi-logo på nå.. Fant ut at det sikkert ikke er dumt å bare bytte skjermen:drunk:

 

Om jeg bytter, så hadde det jo gjort seg med S6-skjermer, og front.. Men da trengs også S6 fjærbein..

 

Ikke tvil om hva som frister.. Menmen, prøver iallefall å få gjort skjermen sånn tåligt til å begynne med da :)

1996 Audi S6 2.2tq sedan

1996 Audi A6 2.5TDI

1955 International Harvester R-100 [Langtidsprosjekt]

1967 Ford 17m P7 [Enda et langtidsprosjekt..]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en rustflekk på den ene fremskjermen, har plukket av skvettlapp og innterskjerm samt den lista med audi-logo på nå.. Fant ut at det sikkert ikke er dumt å bare bytte skjermen:drunk:

 

Om jeg bytter, så hadde det jo gjort seg med S6-skjermer, og front.. Men da trengs også S6 fjærbein..

 

Ikke tvil om hva som frister.. Menmen, prøver iallefall å få gjort skjermen sånn tåligt til å begynne med da :)

 

Blir bra med s6-skjemer da :) lyst på det selv jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bilen stående hallveis på bukker i garasjen om dagen;

- Har vasket

- Begynt med claying, lakkrens, polering og voksing

- Skiftet olje og oljefilter

- Skal sote ruter på ny

- Skal skifte til vinterfelger

- Har begynt å sandblåse rust.. Noe som ikke gikk helt etter planen :)

 

Bildah1048.jpg

 

Skal ringe den lokale høggern i morgen og hørre pris på ny skjerm

 

Fått tak i originale Audi-BBS felger, 8x16" (fra Audi 200?):

 

Bildah1041.jpg

 

Rett og slett dårlige mobilbilder som er tatt til nå, men lurer med meg speilreflekskameraet når jeg kommer på det ;)

 

Noen som vet hvordan man får av dørtrekk på dørene fremme? Og får vinduene ut? Har el. vindu fremme og sveiv bak..

1996 Audi S6 2.2tq sedan

1996 Audi A6 2.5TDI

1955 International Harvester R-100 [Langtidsprosjekt]

1967 Ford 17m P7 [Enda et langtidsprosjekt..]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått tatt ei økt i dag og, funnet ut en omtrent smertefri måte å ta ut ramme på både bakdør og fremdør, så skal ta andre siden i morgen tenker jeg :) Skal ta noen bilder underveis, og forklare hvordan man gjør det :)

 

Utroligt hvor mye lettere det var å legge på solfilm når vinduet var ute ;)

1996 Audi S6 2.2tq sedan

1996 Audi A6 2.5TDI

1955 International Harvester R-100 [Langtidsprosjekt]

1967 Ford 17m P7 [Enda et langtidsprosjekt..]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår