Gå til innhold

Caravelle vr6?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er samme motor som i Golf men med annen kam og styring. Gjort for å gi høyere moment på lavt turtall. 250 hk som det var snakk om må en gjør rimelig mye for å ta ut, må garrantert inn med turbo eller kompressor.

 

Jeg vurderte å kjøpe Caravelle VR6 men ble frarådet pga den var VELDIG tørst. En chippet 102 hk 2.5 TDI går endel bedre. 150 TDI kom først senere og er i en annen prisklasse :)

 

Caravelle VR6 er foresten ingen skjelden bil, ta deg en tur på sykehuset så ser du garrantert flere av de som sykebil :D

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Heggis

hvordan er vekta på caravellen (den nyere en 96)

er vel rwd.

tror nok det er lettere og få "mye" hk i en vr6 motor... enn en 2.5 tdi? eller er jeg på jordet.. .(tenker på mer en chip...)

 

 

drømmer fortiden om en caravelle.. hadde vært et kongeprosjekt ;)

 

at det er rwd tviler jeg sterkt på. det heter vel heller fwd... for å få rwd på så ny vw må man ha sycro som man kapper mellomakselen på,for det har nemmelig jeg stående :skaal:

navara 04

passat 95

caravelle 88 syncro

caravelle 89 coach

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by elanzer

etter hva eg er blitt fortalt så er alle "store" biler fra VW bakhjulstrekte (caravelle, transporter og dem som er støre også)

og kilden min er sterk vil eg si, den jobber tross alt på VAG verksted så :rolleyes: men kan jo ta feil...

 

Ikke alle.. Den VR6'en vi hadde var framhjulstrekk... Men den eldre typen (T4?) som er mere rett foran har bakhjulstrekk... Motoren sitter oxo bak på den... Men på de nyere er det vel så vidt jeg veit kun framhjulstrekk og firehjulstrekk.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by elanzer

etter hva eg er blitt fortalt så er alle "store" biler fra VW bakhjulstrekte (caravelle, transporter og dem som er støre også)

 

Den eneste store bilen fra vag som er levert med bakhjulstrekk er LT, samme kaross som mercedes sprinter. Transporter og caravelle er ALDRI levert med bakhjulstrekk, men framhjulstrekk eller syncro.

 

Originally posted by elanzer

kilden min er sterk vil eg si, den jobber tross alt på VAG verksted så :rolleyes: men kan jo ta feil...

 

Da vil jeg anbefale kilden din å sjekke ut den infoen har skyter ut slik at han ikke setter seg selv og arbeidsplassen sin i dårlig lys.

 

Originally posted by vwfreak

 

Ikke alle.. Den VR6'en vi hadde var framhjulstrekk... Men den eldre typen (T4?) som er mere rett foran har bakhjulstrekk... Motoren sitter oxo bak på den...

 

Her regner jeg med at du mener T2. Den har motor og drivhjul bak. T4 har både motor og drivhjul foran. Det har også nye T5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Delta

Transporter og caravelle er ALDRI levert med bakhjulstrekk, men framhjulstrekk eller syncro.

 

Originally posted by Delta

Her regner jeg med at du mener T2. Den har motor og drivhjul bak

 

vile bare gjøre deg oppmerksom på at du motsier deg selv her ganske kraftig heyyou

 

 

edit: eg har tolket feil fra min kilde :rolleyes: han sa alle store biler fra vw er bakhjulsdrevne (LT) :D

x 86 Mazda RX7 Turbo II

- 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Originally posted by Baldrick

Det er samme motor som i Golf men med annen kam og styring. Gjort for å gi høyere moment på lavt turtall. 250 hk som det var snakk om må en gjør rimelig mye for å ta ut, må garrantert inn med turbo eller kompressor.

 

Jeg vurderte å kjøpe Caravelle VR6 men ble frarådet pga den var VELDIG tørst. En chippet 102 hk 2.5 TDI går endel bedre. 150 TDI kom først senere og er i en annen prisklasse :)

 

Caravelle VR6 er foresten ingen skjelden bil, ta deg en tur på sykehuset så ser du garrantert flere av de som sykebil :D

 

 

Har en caravelle vr6 sykebil på jobb.

 

Men den er rett å slett lat ... Og som du nevner - den er MEGET dyr i drift. Kan omtrent se at tankmåleren går nedover...

 

 

Når blir den vi har kun brukt til småkjøring + den ene turen med skikkelig varmkjøring en gang i uken ( kjekt :D ) .

Men jeg kan prøve å få målt forbruket på denne en gang ... Tipper det ligger stygglig nærme 2 liter på mila ...

 

Har ellers hatt mye tull med denne bilen - og jeg skal på verksted med den på mandag da den går på 1500 o/min på tomgang når den er varm ( ikke når den er kald ).

Golf 4 gti 99 mod

 

 

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår