Gå til innhold

Ser bilen rammeskeiv ut? Bedøm selv

Ranger emnet


isabelle

Anbefalte innlegg

Så ut til å ha en passe motor. Men som sagt tidligere... det er da umulig å avkrefte at en bil er skeiv på noen bilder.. må måles, men den der så da kraftig bulka ut da, og jeg blir skikkelig overrasket om den viser seg å ikke være durabelig skeiv...

Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil

Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil

Toyota Carina 2 1986 - Solgt

Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Den er nok fått seg en trøkk. Men ser ut som den kan rettes. Vil tro at begge vangene bak er skeive. Men nesten ingen europeiske personbiler har ramme, de har selvbærendekarosseri. Så for å få rettet denne på den opp på jigg som de andre sier. For jeg ser at bakdøra går over balskjermen og da betyr at vangen har fått seg stor trykk. Har du ikke mye kunnskaper om dette burde du få hjelp av oppretter med fagbrev slim at den kan bli godkjent på biltilsynet. Og riktig svieseutstyr siden audi stiller store krav til karosseri reperasjoner.

ellers alt går hvis du vil...

Hvis det finnes vilje finnes det alltid en vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uansett hvor god jobb some r gjort på den, ville jeg aboslutt ikke kræsja i den en gang til ass!

 

At den er rammeskeiv er det ingen tvil om, det er kondemnering glatt!

 

hva begrunner du det at du ikke ville kræsja med denne neste gang med? :)

Denne bilen har ingen ramme, den har et selvbærende karosseri slik som de fleste bilene har hatt siden 70-80 tallet. Det er heller ikke noe problem å reparere en slik skade på en forskriftsmessig måte, om det ikke hadde vært mulig så vil jeg tro vi ikke hadde hatt muligheten til å kjøpe kondemnerte biler fra forsikringsselskapene og vårt yrke ville vært overflødig...

Billakkerer og oppretter.

For mange doninger til å ramse de opp her.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DRFT-R har rett, deformasjonssonene har absorbert mye energi fra krasjet.

 

Dvs, krasjer den en gang til kan bilen gå i total oppløsning.

 

For de som lurer, stålet har gått over plastisk grense og er strekt. Belaster man stålet da, ryker det bare tvert uten å absorberte energien i særlig grad. Dvs, du som fører må ta større del av smellen framfor stålet.

 

Stål er som en gummistrikk. Man kan tøye og strekke det uendelig ganger innefor en gitt grense. Tøyer man for mye, vil ikke strikken gå tilbake.

 

Den bilen er søppel i mine øyne. Hadde aldri giddet å begi meg ut på et slikt prosjekt i håp om å få en rå bil til billig penge. Annenhåndsverdien er også redusert. Eneste er å overføre brukbare deler til et annet karrosseri.

Endret av Hondaen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare lurer jeg, er du oppretter eller er du bare en bedreviter? :)

jeg bedømmer utifra det jeg ser på bildene og det er igrunn ikke rare skaden, dog kan rammevanger være noget krøket foran men så er det jo de utskiftbare.

Å si at denne bilen går i totalt oppløsning om den kolliderer en gang til understreker at du ikke vet hva du snakker om, det kommer jo såklart an på om det er seriøse folk som retter. heh.

Billakkerer og oppretter.

For mange doninger til å ramse de opp her.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår