Gå til innhold

Billigste plass på nettet for å få tak i bremser?

Ranger emnet


Monthy

Anbefalte innlegg

Hei, lurer på om noen vet hvor man kan bestille originale bremser på nettet til en rimelig pris. helst ikke noe biltema opplegg.

 

et annet spørsmål er om prisene på mekonomen og meca for bremseskiver er per stykk eller for to?

 

takker for svar :)

- Skoda Roomster 1.9 TDI Sport alt utstyr 2007

- Suzuki "lynet" Swift GS '92 mod. VRAKET

- Mondeo 2.0 Zetec '97 mod. stasjonsvogn TIL SALGS!

- Peugeot 106 SOLGT

- Simson S50B1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stål er stål, og bremsebelegg er heller ingen hemmelig oppskrift. Det er greit å spare penger der man kan.

 

Uff, du er en spesiell skrue buskmann.

 

Hvorfor trur du sportsbiler har keramiske skiver, råere klosser, kalippere osv?!

 

Det er STOR forskjell på bremseegenskaper i lange nedoverbakker når bremsene blir varme, mellom biltema-jall og skikkelige bremser!

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har du røyka nå? Når bremsevæska koker og blir kompressibel, så spiller ingen rolle om det bremseklossene er fra Biltema eller noen andre.

 

det er sant, var litt rask på avtrekkeren.. trudde du mente hva vitsen var med bedre bremser jeg. Bremser består jo ikke akkurat bare av bremseklosser;)

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er STOR forskjell på bremseegenskaper i lange nedoverbakker når bremsene blir varme, mellom biltema-jall og skikkelige bremser!

 

Nå er det vel heller ikke meningen man skal ligge på bremsene eller da, jeg gjør hvertfall ikke det igjen etter å ha gjort det ned fra fjellet en gang jeg hadde det litt for travelt. Alle bremser blir varme, det er energi som må vekk, om det står VW eller tema på klossene er det de samme fysiske lover som gjelder. Jeg har innsett jeg aldri kommer til å kjøre noen F1-bil på norske veier..

Endret av AutoSnuskus

VW CADDY 1.9 TDI 2007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte da ikke å kjøpre de billigste man kan finne, men siden jeg så en del prisforskjeller på merkevarene som f.eks. ATE, EBC og Mintex så lurte jeg på om det finnes sider som har gode priser på disse. Mekonomen ville f.eks. ha ca. 950,- for en skive framme som var fra Brembo i original kvalitet. Bestillte i går skiver framme og klosser framme for ca. 1300,- fra EBC. Trenger liksom ikke F1 bremser og vil ikke ha noe billig greie heller. :)

- Skoda Roomster 1.9 TDI Sport alt utstyr 2007

- Suzuki "lynet" Swift GS '92 mod. VRAKET

- Mondeo 2.0 Zetec '97 mod. stasjonsvogn TIL SALGS!

- Peugeot 106 SOLGT

- Simson S50B1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjøpe skiver fra utlandet er ingen god idè da pengene du sparer blir borte i frakt.. :)

 

Har spart kr på bremser èn gang, det ble en dyr fornøyelse. NK-skiver fra Torshov. Var kast i alle 4!

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, har drevet med bilverksted i 15 år.. biltema bremser en stund, men belegget har en lei tendens til å løsne fra stålplata dem er limt fast i. det har du ikke lyst til å oppleve hvis det står en elg foran bilen din.. en ting man ikke burde spare på er bremser og styring.. jeg bruker et firma i oslo som heter veng stort sett.(de ligger i gladengveien 16) de har spidan som er ett bra merke. ring og bestill på 23180880, sier du at du ringer fra hachri bil får du 20-30 prosent. NB NB gjelder kun hvis du henter selv i oslo, halden, eller stavanger, og betaler kontant.

Endret av hachri
tilføie tekst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 years later...

Gammelt emne, men når jeg googlet etter bremser så måtte jeg lese denne. Fant delene et annet sted dog. Bestilte akkurat et sett med bremseskiver og bremseklosser fra http://altibildeler.no og det var veldig billig! Fikk tak i Apec skiver som tross alt er orginalutstyr på en del biler nå, helt sett rundt hele bilen til ca 1500kr, en del billigere enn både biltema og skruvat faktisk. Bare et tips :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår