Gå til innhold

Noen mini-folk der ute?

Ranger emnet


SunnyGTi2.0

Anbefalte innlegg

Jeg har i det siste fått øynene opp for disse sjarmerende knøttene. Mini (gamle typen) er jo dritråe! Både pick-up'ene, van'ene og de "vanlige" er konge, og det skal ikke mye til for å få en skikkelig rå liten tasse å kjøre rundt i.

 

 

Noen her på forumet som kjører mini?

 

Legg ut bilder av den i så fall!

 

mvh

Tollak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mini er helt konge! Er vel stort sett det eneste jeg kunne tenkt meg å kjørt rundt i som har fwd:)

Mamma hadde en knalltøff en i sin ungdom. Hvit bil, norsk flagg lakkert på hele taket, føtter på panseret, silhuetter på dørsidene+++ Orntlig rånebil:D Og yes, det er ikke rare greiene som skal til for å ta seg fort fram på bane med de der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en tidligere 98 1.3 MPi Cooper tidligere.

 

mini.sized.jpg

 

 

Det er vel den mest sjarmerende bilen jeg har eid og kjørt.

Til tross for teknologi fra tidlig 60-tall og sure 63 stk. støtstangshester fanget i en støpejerns blokk så gir denne knapt isolerte lille kassa en utrolig god fartsfølelse og ikke så helt ille kjøreegenskaper.

 

Den største feilen med denne bilen er etter min mening at den er engelsk:

- Rust

- Elektronikk man må le av

- Håpløst konservativ teknologisk.

 

Fordeler er billige deler og masse sjarm og lett og parkere.

 

Man slipper litt av problemene hvis man kjøper en som er nyere enn 93 da det skjedde en hel del på disse bilene rundt denne tiden.

Fra 97 til 2000 fikk du den mest komplette utgaven med Airbag, Skikkelige lys, alarm og startsperre, frontmontert radiator, langbent utveksling og 12" jul med "gode" skivebremser både foran og bak + Multipoint Injection som skulle gi litt bedre NM.

Denne modellen kom også i "Sportsback" med 13" fete Minilite jul med skjermbreddere. Synd at de jula sikkert drar 5 ekstra hk i drag fra den samme 63 hesters motoren.

Finnes også i Cooper S versjon med 90 gamp.

 

Kul bil men ingen racer

Jeg kjøpte min på http://www.autoclassic.no

De er skikkelige entusiaster og anbefales for de som går med tanker om å kjøpe.

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en gammel 72-modell stående på vinterlager (det har den gjort noen år...). Men det er riktig det arildh skriver, både positive og de negative sidene. Min er en 1972 mod. Austin Mini 1000 (1 liters motor altså). Rød med svart tak. Revolution felger og 165/70/10 dekk.

 

Slik den er i dag, så trenger den totalrestaurering. Og det har jeg planer om å gi den en dag.

Dette var min første bil, så jeg har ikke hjerte til å kvitte meg med den. Og dersom jeg først skal ta vare på min første bil, så er det kult at det er en Mini!!

 

På 60-tallet hadde vi en Mini stasjonsvogn, under navnet Countryman.

Nå har en Italiensk karosserispesialist laget en moderne versjon. Den er 25 cm lengre en den vanlige, med italiensk preg både utenpå og inni.

 

Ta en titt her: http://www.cool.no/artikler/bil/mini/mini_castagna-feb04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Hei folkens.

 

Dere ser ut til å ha litt peiling, hva burde enn gi denne personen?

Var egentlig bare ute etter felgene og breddingen, men han ville bare selge alt samlet. Kan noen hjelpe meg, for selgeren insisterte på at jeg skulle gi han et bud...

 

Takker =)

Audi TT 1.8TQ 01-mod. *Solgt*

Honda Accord 2.0 VTEC..94-mod. *Solgt*
Opel Kadett 1,3..84-mod. *Solgt*
VW boble 1,3..66-mod. *Solgt*
(Volvo 242 b230a..80-mod.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Broren min har akkurat kjøpt seg en 93 mod... Har bestilt full Zeemax styling, skal bytte felger og det meste annet. Kan nok bli ganske stilig etterhvert.

Spesiell bil å kjøre i hvertfall, rattet ligger jo nesten vannrett og pedalene er veldig feil montert i forhold til hvordan man sitter.. Men bra stiv er den ihvertfall ;)

- 1973 Porsche 911 RSR

- 1990 Mazda 626 GLX Plus

- 1985 VW Polo Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir garantert bra det! Jeg holder på å fikse en 86-modell, har snakket med selger og kjøpet er vell snart i boks. Har du noen anelse hviken prisklasse det er snakk om i linken over?

Audi TT 1.8TQ 01-mod. *Solgt*

Honda Accord 2.0 VTEC..94-mod. *Solgt*
Opel Kadett 1,3..84-mod. *Solgt*
VW boble 1,3..66-mod. *Solgt*
(Volvo 242 b230a..80-mod.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen ide om pris, men er jo masse billige deler i England, så ville ikke betalt all verdens for ting.. Kommer jo også an på hva du er ute etter?

 

Er en butikk i Grimstad som driver med import, husker ikke navnet i farten...

- 1973 Porsche 911 RSR

- 1990 Mazda 626 GLX Plus

- 1985 VW Polo Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by AJ82

Har ingen ide om pris, men er jo masse billige deler i England, så ville ikke betalt all verdens for ting.. Kommer jo også an på hva du er ute etter?

 

Er en butikk i Grimstad som driver med import, husker ikke navnet i farten...

 

Er nok autoclassic (som jeg nevnte tidl. i tråden) du mener da..

http://www.autoclassic.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Drømmer litt om en mini nå.

Så en strøken en på 7/11 i Asker her om dagen... sinnsykt tøffe biler.

Det er så man har lyst til å putte de i lomma og gå...

 

Kanskje jeg finner en litt shabby en jeg kan kjøpe som førstebil, og når Golfen er ferdig kan det bli prosjekt :D

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Broren min sandblåser og skal lakkere sin nå... Blir nok lagt ut for salg snart. Han har også et fullt styling sett å selge...

 

Andre

 

 

Har du noen bilder å vise oss?

Audi TT 1.8TQ 01-mod. *Solgt*

Honda Accord 2.0 VTEC..94-mod. *Solgt*
Opel Kadett 1,3..84-mod. *Solgt*
VW boble 1,3..66-mod. *Solgt*
(Volvo 242 b230a..80-mod.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår