btl Skrevet Desember 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2003 Peil olja først ja. Har du ikke olje på peilepinnen, så er det kanskje på tide å fylle på noen liter:) Jeg har kjørt mye med lite olje og det har alltid gått bra, men om det kan ha hatt noen betydning for motorens levetid vet jeg ikke, men noen posetiv innvirkning har det neppe:) Jeg hadde en 740turbo som oljelampa begynte å lyse på ved akslerasjon, giring, gassslipp mm.. Jeg stoppet og peila olja, og da var det ikke mye olje å peile. Jeg måtte vel fylle på i overkant av 2 liter tror jeg det var for å i det hele tatt få olje på peilepinnen. Den motoren lever fortsatt. Har hendt flere ganger at det ikke har vært olje på peilepinnen. Noe dritt når disse o-ring pakningene på oljereturen går istykker. Siter - VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style - VW Golf -1996 1.8 GL Syncro. - Renault Megane -2003 1.6 16v :-( S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC) x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Desember 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2003 Pappa hadde samme feil på sin VW Caravelle 2,1i 1988 mod. der lyste olje lampa av og til på lavt turtall og forsvant ved gasspådrag slik holdt den på i noen uker... motore hadde olje nok den. Jeg var inne på VW verkstedet og spurt de om dette problemet "oljelampa lyser selv om motoren har olje" fikk til svar at det sikker bare var giveren som var defekt. men to dager senner skulle pappa opp en bakke da måtte han opp 3500 rpm. før lampa slukte etter dette slakket han ned svingta av veien og da smalt det. total motor havari med hull i blokka. Rep.pris : Ny brukt motor 7000,- (bytte motor) Ny oljepumpe for å være på den sikkre siden ca. 3000,- Så sjekk pumpa du den kan lure deg. det er ofte billiger å sifte pumpa før den sier tak for seg. :D Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Desember 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2003 Originally posted by VolvoMan Så sjekk pumpa du den kan lure deg. det er ofte billiger å sifte pumpa før den sier tak for seg. :D Liten vits å skifte oljepumpe på en utslitt motor! Er lagerklaringene for store blir det ikke trykk uansett! Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vilhelm Skrevet Januar 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2004 Var nok bare lite med olje, problemet er fiksa.. det lakk som faen fra det som er før olje filteret... og litt fra olje trykks sensoren.. men dette er tett nå... så nå er det bare å få fiksa bolten som holder turboen fast i manifoldet (1 av de 4 som er der har knukket i 2), og fikse tileggssprutet, og da er jeg klar til å lade 1,2 bar :D 0,9 får holde til jeg blir ferdig med det. Siter Volvo 244 TIC (B21ET) Mods: BOV (TurboXS Type H) K&N Filter Turbotrykksmåler (Tall) Økt turbotrykk (MASSE) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.