volvo240problem Skrevet Mars 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2009 men e dekkan 100% sikkre på at det er den tenningssensoren som er gåen den koster tross alt 660 kr har ikkje mykkje penger så vil vere heilt sikker kan eg sjekke dette? Siter 1990 Volvo 240 Gl b230f Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Mars 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2009 hvis du fikk feilkode på turtallgiver så er det den ja, som på norsk kalles svinghjulssensor. Du kan jo event låne en hvis du kjenner noen. Elles er jo ikke 660,- så mye. Koster å ha bil vettu. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240problem Skrevet Mars 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2009 har kjøpt svinghjulssensoren nå henter den i morgo prøve da ;) Siter 1990 Volvo 240 Gl b230f Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240problem Skrevet Mars 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2009 har satt i sensoren nå går den men så fikk eg feilkode på heated oxygen sensor 2-1-2 er dette lambda sond den har eg bytta for ikkje så lenge sia går det ann å sjekke om denne funker? måle eller noe? Siter 1990 Volvo 240 Gl b230f Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Mars 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2009 2-1-2* Signal missing/faulty from oxygen sensor Wiring fault to heated O2S sensor High fuel consumption, driving problems Du kan jo starte med å sjekke om kontakten står i... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240problem Skrevet Mars 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2009 det gjør den :) Siter 1990 Volvo 240 Gl b230f Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Mars 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2009 Sånn for å svare på originalspørsmålet: Man bygger ikke om en original b230f bil til a gasser, siden den aldri vil gå gjennom EU-en etterpå pga avgasskrav. Skal du likevel bygge om, så skrur du over innsugsmanifold, gasser og fordeler fra en A-motor og setter på (eventuelt bytter hele motoren). Du må bygge om til mekanisk bensinpumpe, eller sette på en lavtrykk-bensinpumpe. Bruk tankarmatur fra forgassermotor, eventuelt fjerne forpumpa og la ett av uttakene i armaturet nå helt ned til bunnen av tanken, blokker den andre bensinledningen. Eventuelt så er båttank her hett tips mtp bilcrossbygg... Så må du ha ledningene som går fra fordeleren til tenningsmodulen og coilen. Kobl opp slik at du har strøm på coilen med tenning på, og tut og kjør. Originale ledningsnettet kan du rive ut og selge til noen som skal bygge om til FT. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240problem Skrevet April 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2009 driver å bytter clutch nå :) skulle ha på kassa igjen fikk den på men så merka eg atte den armen som vieren går innpå var helt slarkete hva er dette? tok av kassa igjen :( men nå går girspaken imot så nå får eg den faen ikkje av har tatt av låseringer å sånt men under girspaken så sitter det ein splint igjenom spaken men den får eg ikkje ut ! hjelp håssen får eg den av? Siter 1990 Volvo 240 Gl b230f Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 24, 2009 Rapporter Share Skrevet April 24, 2009 Du har løsna den låseskruen til splinten, ja? Hvis ja, så er det bare å presse den ut.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alek_88 Skrevet April 24, 2009 Rapporter Share Skrevet April 24, 2009 personleg ville ikkje eg bytta fra innsprøytning til forgasser:P er jo andre vegen det blir ombygd(?) ja, men hvis du leser, så står det at han vil bygge om fra F til gasser _fordi_ at innsprøytninga tydligvis ikke fungerer;) hehe Siter sap Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240problem Skrevet April 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 24, 2009 sånn da va kassa å alt på plass funka å gitt ;) Siter 1990 Volvo 240 Gl b230f Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg