Gå til innhold

Sep. Wg. På 940 manifold?

Ranger emnet


toyofan

Anbefalte innlegg

Det der er en særdeles dårlig løsning tror jeg. Der er det kun cyl 4 som har god flow ut i wg. Røret til wg bør tas ut medstrøms i kollektor så rørene fra alle cyl kan komme ut gjennom det uten å snu om på flowen.

 

Jeg tror løsningen er å lage ett 90 graders bend slik at turboflensen blir stående vannrett og turboen kommer litt høyere opp. Så tar du ut rør til wg der.

 

hva skal du med god flow til wg da? skal jo abre slippe litt trykk ut...

 

men er jo sikkert ikke dumt å gjøre samme løsning bare att en tar utaket under samlingen av eksos.

Mvh Tage Midtun

 

volvo 940 97 turbo

volvo 245 86 racarvogn

245 glt 87 (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

finnes elektroder som er beregnet på støpegods, men de er et helvete å sveise med:P hva med å lodde med castolin? eller blir manifolden for varm til dette..?

 

for 20 år siden ja.

har spesial elektroder i dag som er kjempelett å sveise med.

 

sjekk ut X-ergon 134 og 135

 

134 Basisk ni/fe elektrode for sveising av alle typer støpejern

135 En maskinbar elektrode for de fleste typer støpejern

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva i all verden skal du med det?

bruk intern wg,holder jo til godt med hk???

 

han har vel ikke sagt noe om hvor mye hk han skal ha? blir jo mer stabilt med separat wg. (som du helt sikkert vet) :)

1981 Volvo 244 B21ET powered by MS (prosjekt)

1977 Volvo 242L

1977 Volvo 244 Jubileum

1987 Volvo 740\760 TIC

MDS ãr bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kan legge til at jeg holder på å teste ut ideèn til "volvo-r-sport"..

Etter nien grove målinger i bilen, så lager jeg ikke 90grader, men ca 25grader. Det skal kunne gå, for når jeg vinkler eksoshuset slik, så bygger det ikke mere utover enn det gjør om det står rett på grenrøret..

skal dreie ut den siste flensen, og punkte sammen. så skal jeg prøvemontere dette når jeg begynner å plokke ut motoren som står i.

 

Men vil denne adaptern gjøre at jeg får dårligere flow til turbo?

 

IMG_3322.jpg

 

IMG_33362.jpg

 

IMG_33392.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva skal du med god flow til wg da? skal jo abre slippe litt trykk ut...

 

men er jo sikkert ikke dumt å gjøre samme løsning bare att en tar utaket under samlingen av eksos.

 

Hva man skal med god flow???

Kanskje unngå baktrykk i wastegateløpet så trykket blir liggende stabilt og ikke skyter i vei.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår