Gå til innhold

Hjelp til poleringsmaskin.

Ranger emnet


MrTiger

Anbefalte innlegg

  • Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

1000rpm er bra å bruke til å polere med?

 

Det varierer.. på "normal" og hard lakk foretrekker jeg å bruke zenith-metoden, dvs starte på 6-700rpm og jobbe meg opp til 2-2500rpm og så nedover til 6-700 igjen. I løpet av den prosessen har jeg stort sett fått 12-15 passeringer, og det er bra.

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikset det nå, brukte prickbort på en klut.

Vasket over med såpevann og skyllet med rent vann til slutt

:)

 

Funker bra det, men litt lettere å få riper enn hvis man bruker clay ;)

Grundig avfetting med PB, deretter clay, så sparer du både lakk og clay :)

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer.. på "normal" og hard lakk foretrekker jeg å bruke zenith-metoden, dvs starte på 6-700rpm og jobbe meg opp til 2-2500rpm og så nedover til 6-700 igjen. I løpet av den prosessen har jeg stort sett fått 12-15 passeringer, og det er bra.

 

Skal se hva jeg får til..har egentlig ikke så mye erfaring innen dette. :) Fikk polerings maiddelet i dag. Der står d i bruksanvisningen at det ska påføres for hånd med en skum pad eller mf pad...men jeg har lest at noen sier at en skal polere voks for hånd og noen sier med maskin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal se hva jeg får til..har egentlig ikke så mye erfaring innen dette. :) Fikk polerings maiddelet i dag. Der står d i bruksanvisningen at det ska påføres for hånd med en skum pad eller mf pad...men jeg har lest at noen sier at en skal polere voks for hånd og noen sier med maskin...

 

Voks/sealer påfører du for hånd, roterende maskin er for korrigering og det er egne produkter som er laget for slike maskiner. Vanlig "bensinstasjon-polish" kan ødelegge lakken din hvis du bruker roterende maskin..

 

Jeg anbefaler på det sterkeste at du leser deg gjennom denne guiden og finn deg et "test-vrak" eller et panser el.l til å øve deg på før du går i gang på bilen.. for det er fort gjort å brenne seg når man starter med roterende maskinpolering ;)

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voks/sealer påfører du for hånd, roterende maskin er for korrigering og det er egne produkter som er laget for slike maskiner. Vanlig "bensinstasjon-polish" kan ødelegge lakken din hvis du bruker roterende maskin..

 

Jeg anbefaler på det sterkeste at du leser deg gjennom denne guiden og finn deg et "test-vrak" eller et panser el.l til å øve deg på før du går i gang på bilen.. for det er fort gjort å brenne seg når man starter med roterende maskinpolering ;)

 

Jeg har kjøpt meg en skum pad så skal prøve for hånd. Jeg har to biler. Arbeidsbilen blir prøvebilen. En SINNSYKT matt svart bil. Har vært reklame på den som jeg har tatt vekk. Der ser mann hvor svart den egentlig var en gang. Men ellers er bilen ganske så matt svart...Jeg begynner med NO1 Powercut 11 rubbing på hele bilen med maskin på 1000rpm. Deretter tar jeg hele bilen med NO1 Lakkforsegling/Teflonbehandling 36 for hånd og venter i ca 1.5 timer til jeg tørker av med en myyyk mf klut til bil, som jeg har kjøpt på pimpride.no. Så skal vel bilen se ganske bra ut..Har jeg fått det riktig for meg om fremgangsmåten?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt meg en skum pad så skal prøve for hånd. Jeg har to biler. Arbeidsbilen blir prøvebilen. En SINNSYKT matt svart bil. Har vært reklame på den som jeg har tatt vekk. Der ser mann hvor svart den egentlig var en gang. Men ellers er bilen ganske så matt svart...Jeg begynner med NO1 Powercut 11 rubbing på hele bilen med maskin på 1000rpm. Deretter tar jeg hele bilen med NO1 Lakkforsegling/Teflonbehandling 36 for hånd og venter i ca 1.5 timer til jeg tørker av med en myyyk mf klut til bil, som jeg har kjøpt på pimpride.no. Så skal vel bilen se ganske bra ut..Har jeg fått det riktig for meg om fremgangsmåten?? :)

 

Ville nok ha gått over med en polish mellom rubbing og forsegling da det er nærmest garantert at du får kjørespor/hologrammer etter rubbinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nok ha gått over med en polish mellom rubbing og forsegling da det er nærmest garantert at du får kjørespor/hologrammer etter rubbinga.

 

Såpass ja...hmm..jeg har vært med å polert på denne måten, og d har jo blitt sinnsykt resultat...men ka e kjørespor? E d veldig viktig å ha polish etter rubbingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass ja...hmm..jeg har vært med å polert på denne måten, og d har jo blitt sinnsykt resultat...men ka e kjørespor? E d veldig viktig å ha polish etter rubbingen?

 

Jeg polerer alltid etter korrigering, man ser ikke alltid kjøresporene ("baner" etter pad'en) men de er stort sett alltid der. Og når sola kommer ser det helt forj* ut, spesielt på mørke biler.

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår