Gå til innhold

Hjelp til poleringsmaskin.

Ranger emnet


MrTiger

Anbefalte innlegg

Hei,

Vet at det er en del poster med poleringsmaskin men synes mange av disse har blitt litt tvetydet.

Jeg har lyst til å investere i en poleringsmaskin som jeg skal brruke til bilen og litt til båten min.

Har ikke lyst til å legge 4000-5000kr i en poleringsmaskin som jeg vet at flere koster.

Kunne tenkt meg en poleringsmaskin rundt 2000-3000kr.

Hva vil dere anbefale i denne prisklassen og HVOR kan jeg få kjøp denne. Linker hadde vært supert.

Håper noen kan hjelpe meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei,

Vet at det er en del poster med poleringsmaskin men synes mange av disse har blitt litt tvetydet.

Jeg har lyst til å investere i en poleringsmaskin som jeg skal brruke til bilen og litt til båten min.

Har ikke lyst til å legge 4000-5000kr i en poleringsmaskin som jeg vet at flere koster.

Kunne tenkt meg en poleringsmaskin rundt 2000-3000kr.

Hva vil dere anbefale i denne prisklassen og HVOR kan jeg få kjøp denne. Linker hadde vært supert.

Håper noen kan hjelpe meg :)

 

Hvis det er roterende du er ute etter vil jeg anbefale Hitachi eller Metabo, definitivt!

 

Hitachi'n er veldig mye maskin for en rimelig penge, men skal du legge litt "ekstra" i det er Metabo'n på høyde med de aller beste.

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En roterende maskin har kapasitet til å korrigere mye heftigere enn en DA-maskin. Men har du bil med ekstremt myk lakk hender det faktisk at du må avslutte med DA for å unngå kjørespor. (Men så myk lakk er det skjelden man treffer på.)

 

Bakdelen med roterende maskin er at du må ha trening/erfaring før du går igang. Har du et gammelt vrak du kan "øve" deg på er dette det beste. En annen bakdel er at det er helt andre produkter til roterende maskiner enn DA/hånd, og disse koster ofte litt mer.

 

Hvis du er interessert i bilpleie, og vil bruke litt tid på det anbefaler jeg roterende. Dersom du bare trenger en maskin for å polere en gang iblant er det kanskje best med en DA.

 

Sjekk nyttige guider til roterende og DA

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er denne pakken ?

http://www.cleanyourcar.co.uk/polishing/polishing-machine/meguiars-g220-complete-meguiars-kit/prod_416.html

 

Riktignok fra uk, men sparer vel noen kroner.

 

Meget bra pakke til en rimelig pris. Må bare bytte ledning på maskinen. Litt tungvint med garantier dog, spesielt siden noen leverandører er "gnien" når man har åpnet maskinen, pluss at den må sendes til England. Prisen er meget bra, summen blir vel et sted mellom 2500 og 3000 etter at moms og frakt er betalt.

 

Jeg har solgt et par tilsvarende pakker med "norsk" maskin tidligere, men da en god del dyrere. (3790,-)

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget bra pakke til en rimelig pris. Må bare bytte ledning på maskinen. Litt tungvint med garantier dog, spesielt siden noen leverandører er "gnien" når man har åpnet maskinen, pluss at den må sendes til England. Prisen er meget bra, summen blir vel et sted mellom 2500 og 3000 etter at moms og frakt er betalt.

 

Jeg har solgt et par tilsvarende pakker med "norsk" maskin tidligere, men da en god del dyrere. (3790,-)

 

Trur jammen jeg holder en knapp på denne pakken.

Er det noe mer som bør være med i en slik pakke.

Får man et bra resultat med en slik maskin...eller blir det like fint om man gjør det kun med hand?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur jammen jeg holder en knapp på denne pakken.

Er det noe mer som bør være med i en slik pakke.

Får man et bra resultat med en slik maskin...eller blir det like fint om man gjør det kun med hand?

 

Med de produktene som følger med (MG80 og MG83) pluss "proffe" pads, har du mulighet til å korrigere ganske mye mer effektivt enn for hånd. Jeg bruker disse produktene mye selv ;)

 

Mine favoritter i proffserien er MG105, MG86, MG83, MG80, MG21 2.0 og MG26. Når det gjelder pad'er har jeg hoppet til So1o-serien, men de aller fleste pad'ene til Meguiar's er i særklasse... koster litt, men er verd det!

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med de produktene som følger med (MG80 og MG83) pluss "proffe" pads, har du mulighet til å korrigere ganske mye mer effektivt enn for hånd. Jeg bruker disse produktene mye selv ;)

 

Mine favoritter i proffserien er MG105, MG86, MG83, MG80, MG21 2.0 og MG26. Når det gjelder pad'er har jeg hoppet til So1o-serien, men de aller fleste pad'ene til Meguiar's er i særklasse... koster litt, men er verd det!

 

Har et lite spørsmål til og det gjelder rengjøring innvendig av bilen.

Har en helt ny bil med sorte skinnseter.

Hvilke produkter er fine til å bruke på nytt skinn og dashbord?

Er det noen Meguiars produkter som passer til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tekstiler bruker jeg Meguiar's Carpet And Interior Cleaner, på nytt skinn bruker jeg NanoLotus skinnforsegling, på "gammelt" skinn bruker jeg Meguiar's Leather Cleaner & Conditioner, på invendig vinyl (dashboard osv) bruker jeg Meguiar's Tech protectant på en fuktig microfiberklut :)

 

Finnes uhyrlig mange produkter til disse oppgavene (og jeg har testet myyye) men dette er favoritter jeg hat hatt lenge ;)

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tekstiler bruker jeg Meguiar's Carpet And Interior Cleaner, på nytt skinn bruker jeg NanoLotus skinnforsegling, på "gammelt" skinn bruker jeg Meguiar's Leather Cleaner & Conditioner, på invendig vinyl (dashboard osv) bruker jeg Meguiar's Tech protectant på en fuktig microfiberklut :)

 

Finnes uhyrlig mange produkter til disse oppgavene (og jeg har testet myyye) men dette er favoritter jeg hat hatt lenge ;)

 

Takk for alle raske og utfyllende svar jeg har fått.

Alltid morro og komme inn på et forum der folk tar seg bry med å forklare.

Kommer nok med flere spørsmål :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår