Gå til innhold

Laser kontroll i mørket

Ranger emnet


Arconic

Anbefalte innlegg

Har blitt vinka inn en gang i sludd... Var ikke store farten jeg hadde (90 på speedoen ca) i 80'n.

Dama som stoppet meg sa det gikk litt fort, men at jeg slapp unna pga dårlig sikt.

 

Dette er også eneste gangen jeg har sett onkel i grøfta da det er dårlig vær, så jeg bekymrer meg ikke så mye ang det.

 

Mener å ha hørt noe om at dem må ha klar sikt, men ingen fakta så det får dere ta like seriøst som en artikkel i Se & Hør.

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kilde fra how stuff works

 

A laser speed gun measures the round-trip time for light to reach a car and reflect back. Light from a laser speed gun moves a lot faster than sound -- about 984,000,000 feet per second (300,000,000 meters i sekundet!), or roughly 1 foot (30 cm) per nanosecond. A laser speed gun shoots a very short burst of infrared laser light and then waits for it to reflect off the vehicle. The gun counts the number of nanoseconds it takes for the round trip, and by dividing by 2 it can calculate the distance to the car. If the gun takes 1,000 samples per second, it can compare the change in distance between samples and calculate the speed of the car. By taking several hundred samples over the course of a third of a second or so, the accuracy can be very high.

 

Så tror ikke snø er problem eller regn..

- 1987 Toyota Corolla GTi 16

- 1982 Toyota Carina TA60

- 2009 Yamaha Raptor 700R VeiRegga

x 1990 Nissan 200sx S13

x 1987 Toyota Corolla 1,3 XL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når man kjører med radar/laser varsler...så slår den ut når man blir skutt på..bremser man ned...så skyter de engang til for å sjekke første måling...så ble denne lavere så skyter de enda engan og da tar de utgangs punkt i de to laveste målingene...stemmer dette?

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med laservarsler har jeg lurt endel på ja.. hvor bra funker det egentlig? Den kan jo umulig ikke varsle før du allerede er blitt skutt på?

 

Radar er jo noe annet da.. om jeg har forstått riktig hvordan de bruker den.

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..bør være temmelig kjapp da, eller purken bør være temmelig treg, med andre ord.. Har ikke helt trua på det der jeg ;)

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..bør være temmelig kjapp da, eller purken bør være temmelig treg, med andre ord.. Har ikke helt trua på det der jeg ;)

 

jeg blei målt med laser og da sto det 80kmt på speedon min og fartsgrens var 60 der, trur det er svarte merker der enda, så jeg har helt trua på det der. Fikk med meg at dama sa noe i walkien sin, men jeg kjørte inn en sidevei og inn i skauen, så tok jeg en "rast" med mat osv. Etter en stund kom politibilen, da blei jeg lettere nervøs, så spurte dem: har du sett en hvit mercedes(jeg kjørte svart:P) så pekte jeg opp på noen som hadde stikk i fra han også. LOL! Men gleden varte ikke lenge, blei stoppa i teknisk noen km lengre bort og måtte vise bilen pga uoriginal dekkstørrelse og mangel på bakseter:P

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau.. det funker nok. Men man bør være ganske våken da, og evt ha mat i bilen og en skogsvei i nærheten med andre ord ;)

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forresten, noen som har bilde av peugeot 406 med 40mm senk? den sivilbilen som kom til meg er det laveste jeg har sett en bil omtrent noen sinne, må ha vært heeeelt utslitte dempere og fjærer, den skrapa nedi på flatmark omtrent!!! Skikkelig sigen hvit 406 sedan. Kan garantere at understellet på den bilen ikke var helt i strekk! Men det er oss dødelige dem skal ta for slikt, forbanna klovnær.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår