mr.jenssen Skrevet Desember 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2003 1. Caliprene bak fryser. Hvis jeg drar til håndbrekket når det er minusgrader ute fryser de. Hvis jeg kryper under bilen kan jeg lett dra bak håndbrekkwirene, mens caliprene henger. WHY? De er ett år gamle! Må til med hårføner for å tine dem... 2. Bilen får plutselig seriøs hikke på tomgang. Faller ned til 4-500rpm og holder på å stoppe, så sier det "klikk" i et relé under panseret og tomgangen spretter til 1500+ rpm. Et nytt "klikk" og ned til 4-500rpm. Nytt "klikk" osv osv. Sånn holder den på en god stund, noen ganger slutter det aldri, noen ganger forsvinner det etter 5-10min. All hjelp mottas med takk. Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lurifaks Skrevet Desember 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2003 Hvor mye skulle du ha for bilen sa du? :D Siter 1984 Volkswagen Golf GTI 1987 Audi 90 2.2E 1987 Volkswagen Golf 1.8i GL 1981 Volkswagen Golf C - - - 1986 Volkswagen Golf 1.8 CL (R.I.P.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lurifaks Skrevet Desember 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2003 Har du prøvd å skru opp kalipperne? Det sitter jo en fjær under gummidekslet på den. Jeg bruker ikke håndbrekket når det er kaldt ute for wiren låser seg og det er ikke så stas. Siter 1984 Volkswagen Golf GTI 1987 Audi 90 2.2E 1987 Volkswagen Golf 1.8i GL 1981 Volkswagen Golf C - - - 1986 Volkswagen Golf 1.8 CL (R.I.P.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ayapuri Skrevet Desember 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2003 ikke bruk brekk i minusgrader..det er fyfy! men at bilen sier tikk og hopper opp på turtall..noe sier meg at det er automat-choken...men igjen..jeg har 0 peil når det kommer til motor og lyder..jeg vet hva delene heter and thats it :) men tipper det er automat-choken.hva du kan gjøre med den? have no clue.. vent litt til dissa motorkara kommer :P Siter Chrysler Stratus 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikvw Skrevet Desember 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2003 Kast hele Pierburg 2e2 en i bosset og finn deg en Weber fra en 2 liter sierra eller noe, disse weberene er like dem som selges som erstatningsgassere til golf. Så kan du kaste al vakum dritt, vrange automatchoker og voxtermostater.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lurifaks Skrevet Desember 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2003 Vat det ikke en GTI ? Siter 1984 Volkswagen Golf GTI 1987 Audi 90 2.2E 1987 Volkswagen Golf 1.8i GL 1981 Volkswagen Golf C - - - 1986 Volkswagen Golf 1.8 CL (R.I.P.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikvw Skrevet Desember 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2003 Det var det vist ja, sorry, så ikke det. Hørtes bare ut som et standar Pierburg fenomen/sykdom Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet Desember 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2003 Originally posted by mr.jenssen 1. Caliprene bak fryser. Hvis jeg drar til håndbrekket når det er minusgrader ute fryser de. Hvis jeg kryper under bilen kan jeg lett dra bak håndbrekkwirene, mens caliprene henger. WHY? De er ett år gamle! Må til med hårføner for å tine dem... 2. Bilen får plutselig seriøs hikke på tomgang. Faller ned til 4-500rpm og holder på å stoppe, så sier det "klikk" i et relé under panseret og tomgangen spretter til 1500+ rpm. Et nytt "klikk" og ned til 4-500rpm. Nytt "klikk" osv osv. Sånn holder den på en god stund, noen ganger slutter det aldri, noen ganger forsvinner det etter 5-10min. All hjelp mottas med takk. som sagt før, ikke bruk brekk når det er kaldt. for det andre... vw har brukt hvertfall mer enn 2 forskjellige typer tomgangsstabilisasjons-metoder opp igjennom årene, så om du hadde skrevet hva motor og innsprut/gæsar du har så hadde det hjulpet litt :-) Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet Desember 24, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2003 Lurifaks: Sorry, den er ikke til salgs, den går bare gjennom en vanskelig tid. Det er en 85 8v K-jet, motorkode er jeg ikke sikker på. Nei, har sluttet å bruke håndbrekket når det er frost, men av og til er det +10'c når man legger seg, og -10'c når man står opp. Bare skjedd en gang so far. Men irriterende likevel. Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottar Skrevet Desember 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2003 Det står ei dyse på innsuget. Napp ut kontakten på den og sjå kva som skjer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Desember 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2003 kaldstartsventil (i enden av innsuget som ottar sier) eller varmkjøringsregulator... Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet Desember 25, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2003 Oppe på innsuget, helt mot "vannkassa" er det en plugg...(grønn?) hvor ene ledningen er av. Har visst vært sånn siden jeg fikk bilen. Hvilken funksjon har denne? Kan det være en sammenheng? Synes det er rart siden bilen bar ehar oppført seg slik de siste ukene. Takk for tipset, skal sjekke det i morgen. Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Desember 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2003 Originally posted by mr.jenssen Oppe på innsuget, helt mot "vannkassa" er det en plugg...(grønn?) hvor ene ledningen er av. Har visst vært sånn siden jeg fikk bilen. Hvilken funksjon har denne? Kan det være en sammenheng? Synes det er rart siden bilen bar ehar oppført seg slik de siste ukene. Takk for tipset, skal sjekke det i morgen. Grønn? sitter vanligvis ei blå tilkobling der men.... det er iaf kaldstartsdyse Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet Desember 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2003 Originally posted by nitewlkr Grønn? sitter vanligvis ei blå tilkobling der men.... det er iaf kaldstartsdyse er grønn på 85/86 mod :] sett i ledninga og se hva som skjer, eller finn +12v på en av polene på kontakta, og sjekk om den andre polen får -12v når du starter. Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet Desember 25, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2003 Så da kan det altså være det som er problemet? Hmm. Får sjekke når det blir lyst i morra! Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg