Gå til innhold

Hva skjer med sidespeilplasseringen på nye biler?

Ranger emnet


KristianG

Anbefalte innlegg

En annen ting du har glemt, Kristian, er at du delvis sammenligner forhjuls- og bakhjulstrekkere.

 

Hvis Mercedesen hadde ikke hadde satt motoren langt bakover (=langt panser), så hadde den hatt 30% av vekten over drivhjulene. Ikke særlig brukbart. Ulempen med langt panser-løsningen, er at det gir mindre plass i kupéen.

 

Det kan hende, men de to øverste bilene er henholdsvis fremhjulstrekker og firehjulstrekker, så de som ikke bygger RWD klarer da å plassere speilet på en fornuftig måte de også.

Her er bakhjulsdreven bil med motoren bak og fortsatt teite speil. :P

 

porschecarreragt.JPG

Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v

Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør en sånn, så skjønner du det.. Minsker blant annet dødvinkel. Dessuten syns jeg det faktisk ser fett ut. Det, og speil på skjermene. Det skal bilen min få..

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, er ikke bare helt nye biler som har denne plasseringa da. Z3 begynner jo å dra på årene.

 

77_-679025204.jpg

 

Den så matt ut og dessuten liker ikke dørspeil

 

Tenk deg å bytte ut de med gt speil da eller noe.. hmm

- 1987 Toyota Corolla GTi 16

- 1982 Toyota Carina TA60

- 2009 Yamaha Raptor 700R VeiRegga

x 1990 Nissan 200sx S13

x 1987 Toyota Corolla 1,3 XL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

audi-tts-05.jpg

DSC00174.jpg

k_turbo_1024.jpg

Lamborghini-Gallardo.jpg

 

jeg vil si at speil på dørene passer veldig godt. fiestaen og fiaten på første siden passer også veldig bra. peugeoten passer det ikke så bra på.

 

iallfall endel bedre enn de amputerte armtustene disse under har.

 

Image0022.JPG

e28.jpg

 

edit, ser ut som sportslige biler har speilene på dørene. så det er vel sportslig peugeot og ford prøver seg på.

xaudi coupe2.8q

xpeugeot 205gti

xmazda 929lht

xford capri2.8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei det har jeg da heller ikke sagt. den omegaen er vel den styggeste bilen som er lagd noensinne så speil på døra på veggen eller på taket funker ikke for den.

Omegaen ble lansert i 1986 og hadde et godt utseende for sin tid. Den ble faktisk valgt til "Årets bil" i 1987.

 

Vis meg en annen 23 år gammel bil som ser bedre ut, er du snill. Tror ikke du finner noen.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omegaen ble lansert i 1986 og hadde et godt utseende for sin tid. Den ble faktisk valgt til "Årets bil" i 1987.

 

Vis meg en annen 23 år gammel bil som ser bedre ut, er du snill. Tror ikke du finner noen.

 

800px-89-92_Toyota_Supra.jpg

 

1987_RX7_FC3S.jpg

 

8184d1084326517-1987-bmw-535m-full955.png

 

112_0707_01z+bmw_m3_feature+1987_e30_m3_coupe.jpg

 

1981-1987-audi-quattro-coupe-coupe-gt-1.jpg

 

vw-golf-gti-16v_2.jpg

 

W201.jpg

 

Lancia-Delta4WD.jpg

 

carlisle_006.jpg

 

corvette3.jpg

 

jair_and_the_z_017.jpg

 

Volvo240clean.jpg

 

1985_volvo_740_turbo.jpg

 

nissan_skyline-2000-gts-r-krr31-1987_r4.jpg

 

ae863as.jpg

Endret av Yelsent

'92 Mitsubishi Eclipse GS

Historie, prosjekt -og bildetråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omegaen ble lansert i 1986 og hadde et godt utseende for sin tid. Den ble faktisk valgt til "Årets bil" i 1987.

 

Vis meg en annen 23 år gammel bil som ser bedre ut, er du snill. Tror ikke du finner noen.

 

 

 

 

Cosworth og Nissan 200sx etter min mening så bedre ut!

- 1987 Toyota Corolla GTi 16

- 1982 Toyota Carina TA60

- 2009 Yamaha Raptor 700R VeiRegga

x 1990 Nissan 200sx S13

x 1987 Toyota Corolla 1,3 XL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår