Gå til innhold

KimAndre:Nissan Sunny N13 - Grønne racer'n (CA18DET)

Ranger emnet


KimAndre

Anbefalte innlegg

Hei hei.

Etter mange timer med lesing her så fant jeg ut at jeg ville opprette en tråd om min lille grønne bil.

 

Det hele begynte med at jeg kjøpte en Nissan Sunny N13 GTI som har blitt turbokonvertert i ettertid. Det sitter en CA16DE motor med ca 160hk. Ellers var bilen orginal.

 

95_-473178781.jpg

95_-577642994.jpg

95_-1142823372.jpg

DSC00717.jpg

 

Etter dette har det skjedd mye. Jeg har ikke bilder av dette nå men kommer så fort jeg kommer hjem fra jobb i Bergen, da jeg bor i Østfold.

 

Jeg har blant annet kjøpt ny motor. CA18DET som skal trimmes og bearbeides. Alt i bunn blir byttet, da jeg ikke orker motor ras. Satser på ca 300-350hk.

 

jeg har byttet fjærer og dempere(Stiv som F*** men ligger bra på veien. Bilder kommer)

 

Ny clutch er på. 4 pucka halvsinter tror jeg.. griper ihvertfall bra og er hard og slitsom i køen. :D

 

Jeg har også en del rust som skal tas og lakkering kommer etter hvert.

Har også gjort en del småting som:

Nytt batteri

Sentrallås

Ny eksospotte bak 3"

Satt på grill som manglet

Nye Vinterfelger

+ div smått

Endret av KimAndre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kva grunnlag har du for godkjenning av turbo? Greia er at eg har ein kompis med ein N14 med ein CA16De om eg ikkje tek heilt feil, og han ynskjer litt fleire hestar i denne. :) Har leika med tanken på å bytte ut til SR16Ve,men vi veit ikkje.. Kva du anbefaler?

Bilforumet.no
Moderator: Annet bilrelatert

Papi Media Productions @ Youtube
www.youtube.com/user/PapiMediaProductions
I <3 CAKE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva grunnlag har du for godkjenning av turbo? Greia er at eg har ein kompis med ein N14 med ein CA16De om eg ikkje tek heilt feil, og han ynskjer litt fleire hestar i denne. :) Har leika med tanken på å bytte ut til SR16Ve,men vi veit ikkje.. Kva du anbefaler?

 

Hmm. Jeg har lest og rotet rundt på nett ang. bilen min. Den hadde godkjent turbo før jeg fikk den. Og er ikke sikker på hvem som gjorde heller. Jeg har forresten papirer fra nissan om at den kan godkjennes med ca16 og ca18 turbomotor. Ang. N14 vil jeg tro at det sitter en GA16DE motor og veit ikke åssen det er og trimme den. Hør med et nissan forum kanskje nccn.no? Hva med sr20det? som sitter i gti-r?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært en tur i verkstedet og tatt noen bilder!

 

Nye motoren som skal vaskes og sendes til bearbeiding :D

IMG_0755.JPG

 

Rust som skal bort

IMG_0753.JPG

 

Vinterfelgene mine

IMG_0749.JPG

 

Kyb Ultra SR dempere og H&R fjører.

IMG_0750.JPG

 

Også et lite bilde av den store tv'en vår :D 52"

IMG_0762.JPG

 

Noen som vet hvilken turbo dette er? Er ikke T28 org ca18det turbo?

IMG_0757.JPG

Endret av KimAndre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår