Gå til innhold

C30SE turbo?

Ranger emnet


nissanpower

Anbefalte innlegg

Hei er de noen her som har peiling på hvor mye orginale innmaten i C30SE tåler? har planer om å sette turbo på 3000 en min, men vil gjerna å litt info og råd :)

 

så håper noen kan hjelpe :)

92 BMW M5, 88 Chevy Suburban, 93 Omega 3000 24v,84 Opel Rekord 3 liter,87 Honda Accord 2,0 EX

Gamlebiler 2x Omega, Pajero, Bmw 525 24v, 3x Opel Senator 3x Nissan Sunny Gti 3x Opel Rekord,Bmw e30 ++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorry. ville gått for o-ringet blokk/pianotråd. og arp bolter samt en god topppakning. tenker du på datasprut eller?

 

hehe den var litt bedre :)

 

nja hadde vell tenkt å bynde litt forsikti da altså ikke datasprut, så ikke så høgt trykk da holder de vell med litt større dyser vell ? må si at eg egentlig ikke har så mye peiling når de kommer til turbo og slik, så litt hjelp hadde vert fint :)

92 BMW M5, 88 Chevy Suburban, 93 Omega 3000 24v,84 Opel Rekord 3 liter,87 Honda Accord 2,0 EX

Gamlebiler 2x Omega, Pajero, Bmw 525 24v, 3x Opel Senator 3x Nissan Sunny Gti 3x Opel Rekord,Bmw e30 ++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skaff deg bredbåndslambda vertfall. så ser du hvordan bllandinga er .. går det for magert (noe det ofte gjør) blir det fort ras! skal strax begynne på en c20ne. så blir litt og teste ut der også.mangler 2 cylindere men,.,

 

har vell ikke link eller noe til en som ikke er så dyr vell ? :) er litt fristende å bynde på en c30ne motor eg og for har stående 5 stykker hehe og di er ca 10-12 lapper billigere en SE motoren min :P skal ikke bli så dyrt dette prosjektet her var planen vertfall og har mestsannsynelig både turbo og grenrør + rør og ic liggende, meen vil ikke rase motoren min da hehe

92 BMW M5, 88 Chevy Suburban, 93 Omega 3000 24v,84 Opel Rekord 3 liter,87 Honda Accord 2,0 EX

Gamlebiler 2x Omega, Pajero, Bmw 525 24v, 3x Opel Senator 3x Nissan Sunny Gti 3x Opel Rekord,Bmw e30 ++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

C30NE må vel være et greiere utgangspunkt for turbokonvertering enn SE, siden NE har lavere komp?

 

Innovate LC1 skal være greit priset WB-kontroller, selv om dollarkursen ikke er det den engang var.

 

vist eg skulla satsa "stort" så er de de ja, men de er en mye seigere og treigere motor og da, kam få ordna lavere komp da, kjenner folk som kan dreie av stempler og som har sikkeli planingsutstyr, men var ikke planen og bynde på de egentlig, skal vere en bruksbil liksom, har Bmw M5 som er litt mer gøy bil :)

 

muli å få taki brukt bredbåndslambda egentlig eller blir de litt vanskligere?

92 BMW M5, 88 Chevy Suburban, 93 Omega 3000 24v,84 Opel Rekord 3 liter,87 Honda Accord 2,0 EX

Gamlebiler 2x Omega, Pajero, Bmw 525 24v, 3x Opel Senator 3x Nissan Sunny Gti 3x Opel Rekord,Bmw e30 ++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en C30NE komplett ledninett med hjerne og en orginal r28 kasse stående på en pall fra en 92- model senator med fult service hefte gått 200 000km. fungerne som bare fy når jeg tok den ut i sommer. ny clutsj og slave sylinder på den. byttet også gir olje.

 

Denne kan du få kjøpt. samme travers som Omega a. så bare smette på alt. bærebruker og alt av foringer er kjøpt nytt. og ikke brukt mange mil.

 

denne hadde vel vært perfekt?

 

selges billigt da det bare står på en pall på verkstedet og tar plass

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår