Gå til innhold

Larsi sin Nissan 200sx S14

Ranger emnet


-Larsi-

Anbefalte innlegg

Bilen er en Nissan 200sx S14 1995 mod.

Er litt sen med denne tråden her, men har fått gjordt litt med den allerede.

 

Oppgraderinger sålangt:

 

Apex camber kit bak

GReddy Type RS dumpventil

Olje temp/trykk, voltmenter, turbotrykk måler.

Manual Boost Controller

Silikon vakuum slanger

17x8" Rota Torque sommer

17x8" Felger av ukjent merke med sommerdekk (Drifting)

16" alu vinterfelger m/Piggfrie vinterdekk

3" Downpipe

3" Motoria catback

3" Megan Racing testpipe

Eibach springs (30mm)

Cusco front strut brace

Sportsfilter med LMM adapter

ACT heavy duty organic clutch

Klare blinkere foran

S14a frontlippe

Stålomspunnede teflonslanger for kjøling inn/ut til turbo

Orginal diff. brems bak

 

Har også fått tatt 4-hjulsmåling og justert.

Kjører med Agip Racing 10w-60 olje, og den funker ganske bra.

 

Så har eg fått i en enkel DIN spiller med dvd skjerm som popper ut :D Samt nye Alpine Type-R SPR-17C (Coaxial)baki.

 

 

Neste steg er Apexi PFC datasprut, Nismo 740cc dyser, og motordemper. Også blir det muligens Z32 LMM og kammer før mapping.

 

Det var vel forsåvidt det meste, mere bilder kommer når det er bedre vær ;)

 

 

Bilen min er til venstre.

th_erctvybunimopjhjijhghi2.jpg

Endret av -Larsi-

95` Nissan 200sx S14 - GT3076R @ 1.5 bar

07` Paoletti Racing R450

95` BMW E34 525TDS Touring

87` BMW E30 324TD. Holset H2A/HX40

96` BMW E39 520i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

nå vet jeg ikke hvordan jeg skal forklare det :P

motordemper holder motoren i "ro"

så den ikke vrir seg over når du gir gass.

En kompis river sund motorfestene på 240'en ofte, siden motoren vrir seg når han gir gass.

Da er det utmerket med motordemper for å stabilisere motoren :)

Ja, jeg vet jeg er dårlig til å forklare :)

93' Mr2 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har tidligere hatt en ørliten oljelekkasje i oljefilter-flytteren, i den som sitter i blokka.

Og plutselig i dag, så dryppet det en del ned på bakken, var kjapp å komme meg hjem. Og når eg kom meg hjem så var det ikke noe som dryppet lenger. Er heller ikke sikker på om det er fra flytteren det lekker nå, men det vil tiden vise seg.

Får heller ikkje skrudd flytteren skikkelig til, pga det er TRANGT.

 

Så nå blir bilen stående en stund til eg får kjangs å gjøre noe, og i tillegg så SKAL Apexi PFC inn i bilen så fort som bare mulig. Så lurer på om noen vet om en guide om hvordan man kan lage et brukbart map som er trygt å kjøre med inntil videre?

 

Og hvor får eg tak i en bra motordemper?

95` Nissan 200sx S14 - GT3076R @ 1.5 bar

07` Paoletti Racing R450

95` BMW E34 525TDS Touring

87` BMW E30 324TD. Holset H2A/HX40

96` BMW E39 520i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Bilen har hatt en liten oljelekkasje, også knakk 2-3 fester på varmeskjoldet på manifolden.

 

Det resulterte til at eg demonterte en del, og det blir litt mer nye deler på plass.

 

Her har eg såvidt begynt

th_08032009421.jpg

 

th_08032009422.jpg

 

th_08032009423.jpg

 

Noen bilder av det andre som står på mekkeplassen

th_08032009424.jpg

 

th_08032009426.jpg

 

Nermer seg noe her..

th_08032009427.jpg

 

th_08032009428.jpg

 

Deler

th_08032009429.jpg

 

th_08032009430.jpg

 

th_08032009431.jpg

 

th_08032009432.jpg

 

th_08032009433.jpg

 

Hmm...

th_08032009434.jpg

 

th_08032009435.jpg

 

th_08032009437.jpg

 

Se her ja..

th_08032009439.jpg

 

th_08032009440.jpg

 

 

 

Så fikk eg tak i Greddy grenrør og Elbow, dette skal bandasjeres. Satser på at klemmene holder.

 

th_DSC00810.jpg

 

th_DSC00812.jpg

 

Sakene

th_DSC00814.jpg

 

th_DSC00816.jpg

 

th_DSC00819.jpg

 

 

Begynte å bandasjere, fortsetter i morgen.

th_DSC00821.jpg

 

 

Så kommer det Apexi PFC, forhåpentligvis i den uka som kommer.

95` Nissan 200sx S14 - GT3076R @ 1.5 bar

07` Paoletti Racing R450

95` BMW E34 525TDS Touring

87` BMW E30 324TD. Holset H2A/HX40

96` BMW E39 520i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker vel fint med sånne bilder? Går kjappere å laste sida også ser du sånn ca hva bildet er av, så kan en forstørre de bildene som er av interesse. De fleste klarer seg fint med den metoden.

 

 

Noen flere bilder fra prøvemontering..

 

th_DSC00195.jpg

 

th_DSC00196.jpg

 

th_DSC00197.jpg

 

th_DSC00199.jpg

Endret av -Larsi-

95` Nissan 200sx S14 - GT3076R @ 1.5 bar

07` Paoletti Racing R450

95` BMW E34 525TDS Touring

87` BMW E30 324TD. Holset H2A/HX40

96` BMW E39 520i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mye, men det ble noe gjordt i dag også..

 

Fikk lagd til en plate for å støtte opp grenrøret litt, prøvemonterte den og fikk den tilpasset. Ble storfornøyd.

Alt av turbo, grenrør, elbow er bare prøvemontert. Har bestilt ny pakning mellom turbo og grenrør, får den på torsdag, og på fredag blir det full guff til motoren er hel igjen. Blir ikkje gjordt noe på torsdag.

Blir noe gjordt i morgen også, må blant annet lage meg låseblikk eller noe lignende, tar ikke kjangsen på at en bolt kan løsne..

 

Agip Racing 5w-60 olje og nytt oljefilter er på plass på verkstedet.

Når motoren er sammen igjen (på fredag), så fyller eg på noe motorrens i den gamle olja og lar bilen stå på tomgang i 20 minutt før den gamle olja tappes. Så fyller eg på rens for innsprøytningssystemet i tanken.

 

Har prøvd Tunap sine produkter, og de virker bra. Tenkte på å prøve Fortè denne gangen, men er jaggu ikke sikker.

Har sett en test av dette, og bilen hadde lavere kompresjon etter rens, og målet var og oppnå en høyere og jevnere kompresjon etter rensen..

 

 

Plate for å stive av grenrøret litt

 

th_DSC00824.jpgth_DSC00826.jpgth_DSC00829.jpg

 

 

th_DSC00836.jpgth_DSC00837.jpgth_DSC00840.jpg

 

Micro-ovn er j*vla viktig når en skal ha popcorn, så lenge en vet hvordan det gjøres (Raymond... haha)

th_DSC00843.jpg

 

 

th_DSC00844.jpgth_DSC00845.jpgth_DSC00848.jpg

 

 

th_DSC00852.jpgth_DSC00854.jpgth_DSC00855.jpg

 

Der var lambdasonden på plass

th_DSC00857.jpg

 

 

 

Noe av det andre som "slenger rundt" på verkstedet der eg er.

 

2-delte 12x15" felger mener eg det var 8)

th_DSC00858.jpgth_DSC00859.jpg

 

Nismo felger med senterbolt sitter på bilen til høyre, godt bredda

th_DSC00863.jpgth_DSC00871.jpg

95` Nissan 200sx S14 - GT3076R @ 1.5 bar

07` Paoletti Racing R450

95` BMW E34 525TDS Touring

87` BMW E30 324TD. Holset H2A/HX40

96` BMW E39 520i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom litt seint ut denne updaten, men bilen var sammen igjen på fredag i 24.00-tiden.

 

Har tatt motorrens (Tunap), og fått skiftet olje og filter. Dette var det siste som ble gjordt før bilen ble kjørt.

Så har eg fylt på Tunap bensinsystem-rens.

 

Bilder..

 

Nesten alt på plass

 

th_DSC00873.jpgth_DSC00874.jpg

 

Trangt som F.

 

th_DSC00875.jpgth_DSC00876.jpg

 

Og der var den isammen

th_DSC00879.jpgth_DSC00880.jpg

 

th_DSC00881.jpgth_DSC00882.jpg

 

 

 

Og en liten film av første oppstart, etter en stikkflamme på sikkert 2 meter, som nesten grilla han ene som var med :lol:

 

th_Frsteoppstart.jpg

95` Nissan 200sx S14 - GT3076R @ 1.5 bar

07` Paoletti Racing R450

95` BMW E34 525TDS Touring

87` BMW E30 324TD. Holset H2A/HX40

96` BMW E39 520i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår