Gå til innhold

Hvorfor, Audi?

Ranger emnet


Jens

Anbefalte innlegg

Originally posted by triggerhappy

Fordi Audi-eiere driter i det, de skal bare ha en kul bil.

 

Du kjører Ford. Stikk og lek i sandkassen.

 

Originally posted by Kjetilr

er pga hvordan quattro systemet er bygd opp tror jeg.. tenk på at girkassen skal ha drivakslene rett ut til hjulene og så skal motoren være foran.. er jo slik på de med fwd oxo, men sikkert likt på alle pga enkle produskjonsmetoder..

 

men spesielt positivt for kjøreegenskapene er dette slettes ikke, men bilene er heller ikke sinker..:)

 

Stemmer ganske bra.

Du får også lettere fordeling til drivverk med bakhjulsdrift :)

Får i allefall ned produksjonskostnader.

 

Japsene jo plassert motora på tvers.. det sux :)

(Ser jo at 4WD bila deres har på langs)

Velkommen til Bilforumet - der alle vet best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 101
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ettersom torsen-diffen gir mest kraft til det hjulparet som har best grep, blir jo det nesten alltid framhjula når motorn henger såpass langt framme!

"optimal" motorplassering er jo mellom akslene med tanke på gjevn vektfordeling.

 

den s1'n og den s2'n som pleier å ligge brei med full 4-hjulls spinn på gatebiltreffene kjører vel med vanlig type girkasse de og?

med torsen diff altså?

 

en ting disse bilene har til felles er at de er satt opp så bilen setter seg skikkelig når en gir på, mao, så vekta forskyver seg bakover.

vet ikke om nok vekt på bakakslen, nok effekt og ikke minst en god sjåfør er nok til å få til å ligge "brei" jeg?

 

hakke sett noen andre audier på gatebil som har fått det til i allefall.

har sett mange prøve.

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig er lei av å høre at folk siterer Tiff med understeer understeer etc etc

 

Enhver brødgjøk, inkludert Tiff, vet at han fremprovoserer understyringen selv. Med hans kjøre kunnskaper så kan han fint kjøre den bilen på grensen av understyring og da går det faktisk jævlig fort. Etter min mening så viste han det bare for å demonstrere hva som skjer når man kjører som en tulling. For de av dere som har litt vett mellom øra, så skjønner dere at hvis man holdt gassen like lenge inne, og like hardt, som når han demonstrer RS6`n med en BMW, så hadde hekken slått rundt 300 ganger.

 

Jeg synes det får være nok pjatt her inne om hvordan en bil styrer, alle biler er kompromisser og må kjøres forskjellig. Bruk huet takk :D

Instant maniac - just add wheels!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by cfn

standard audi holding ( i allefall her på forumet ) er jo selvfølgelig å benekte alt, og kalle andre dumme fordi de kjører et annet merke i stedet for å ha en saklig diskusjon.

 

virka ikke som om han som starta dette inlegget var ute etter å hetse audi?

 

Absolutt ikke...

Mulig Audi-folk er sånn, unntaket er KjetilR ihvertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg har å si er at det gikk ann å leke veldig med gamle bilen min.. :D

 

En Audi 80 Quattro....

Jeg har jo ikke så mye peiling på alt det dere driver og snakker om, men Audi'n funka bra for meg... :D

Mulig den ikke er "så" bra som noen av de andre, men jeg har egentlig bare hørt skryt om quattro systemet til Audi...

Mulig de tar feil?

pytt pytt, quattro er(var) deilig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gringo

Jeg personlig er lei av å høre at folk siterer Tiff med understeer understeer etc etc

 

Enhver brødgjøk, inkludert Tiff, vet at han fremprovoserer understyringen selv. Med hans kjøre kunnskaper så kan han fint kjøre den bilen på grensen av understyring og da går det faktisk jævlig fort. Etter min mening så viste han det bare for å demonstrere hva som skjer når man kjører som en tulling. For de av dere som har litt vett mellom øra, så skjønner dere at hvis man holdt gassen like lenge inne, og like hardt, som når han demonstrer RS6`n med en BMW, så hadde hekken slått rundt 300 ganger.

 

Jeg synes det får være nok pjatt her inne om hvordan en bil styrer, alle biler er kompromisser og må kjøres forskjellig. Bruk huet takk :D

 

Jeg syns skikkelig understyring er noe av det kjedeligste som finnes jeg da,- men det er vel kanskje bare meg.....

Man har valget mellom å understyre, eller ikke miste friksjon i det hele tatt. Hvis man ikke napper hardt i brekket :P

Noe av greia med denne tråden er vel at det blir lagt vekt på hvor morsomme de forskjellige 4x4'ene er å håndtere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TBI

Synes ræva slipper for ingenting på quattroen, jeg..

Er kanskje bare kjørestilen min .. meen .. er jo bare å gi gass og ratte -ligga breedt :D

Er vel en del her som har hørt for mye rykter ja.. Er det mange her som virkelig har prøvd quattro? Virker ikke sånn. Jeg har hvertfall ingen problem med å få ut baken på mammas A6 ;) Det kommer vel litt ann på kjørestilen ja.

87 Golf Gti

78 Golfcart

84 Honda MB5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår