Gå til innhold

Hvorfor, Audi?

Ranger emnet


Jens

Anbefalte innlegg

  • Svar 101
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Må ikkje glemme at Subaru har akuratt samme oppbygging/plasering på drivlinja si.

 

Rettstilt motor. med girkassa bak. akslinger rett ut til forhjulene, osv...

 

Dette reklamerer subaru med at skal gi suverene kjøreegenskaper nettopp på grunn av denne ryddige oppbyggingen.

 

Og har vell vist det i rallye og at det fungerer.

 

Nå blir selføgelig ein bokser4'er kortere enn ein f.eks R5.

Men ta alu V6'en til Audi, så er den ikkje så mykje lengre eller tyngre den.

 

Så kvifor skal oppbyggingen vere eit problem i Audi, men ein fordel i Subaru når ting står plasert på samme måten?

 

Gi gass så kommer ræva. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by gt-tuner

nesten alle 4*4 bilene med turbo har problemer med girkassa

for det er så mye veigrep ,det er en stor på kjening på kassa

 

drøy påstand å si nesten alle.....nå er vel audi kjent for å lage meget solide kasser......det er vel helst clutch som er det svakeste leddet som regel

 

mvh

morten

'04 Volvo V70 D5

'94 VW Golf GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mortens

 

drøy påstand å si nesten alle.....nå er vel audi kjent for å lage meget solide kasser......det er vel helst clutch som er det svakeste leddet som regel

 

mvh

morten

 

 

Trudde alle kassene til Audi var bra. Etter min erfaring, og mine kompiser, som har mye bedre erfaring med Audi en meg, har aldri hatt prob. med noen kasser, Selv om det skjedlig når hjerte på clutchen ryker.

 

 

 

T....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trudde Audi hadde alu V6....

 

Det vil vere feil å påstå at kassene til ikkje har hatt en del problemer med holdbarheten.

Ser 3-4 år gamle A6'r med Tiptronic-kasse som har bytta kasse.

Men kassene er veldig gode når de virker, presise og kortsjalta.

 

Brodern hadde foressten en Audi 90 Quattro. Utrulig bra det 4-hjulstrekk-systemet. Kom seg fram overalt på vinterføre.

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ODD

OK! Trudde V6'en var alu eg da, men tar vell feil.

V8'en ER Alu, og er like lett som ein jern 5'er.

 

Men poenget mitt blir det samme: kvifor skal oppbyggingen vere eit problem i Audi, men ein fordel i Subaru når ting står plasert på samme måten?

Nja, kanskje fordi Subaru har boksermotor, blir en del kortere den enn en rekkemotor! Dessuten gir boksermotoren et lavere tyngdepunkt!

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mondeo

Nja, kanskje fordi Subaru har boksermotor, blir en del kortere den enn en rekkemotor! Dessuten gir boksermotoren et lavere tyngdepunkt!

 

Skreiv vell nettopp dette i inlegget mitt eg også:

Nå blir selføgelig ein bokser4'er kortere enn ein f.eks R5.

 

Men ein 6'er boxer som står i for eks. Subaru outback kan da ikkje vere så mykje kortere enn ein Audi V6 Biturbo eller?

 

Lågere tygdepunkt kjøper eg. Men det var vektfordeling det var snakk om her nå. Den blir vell det samme...

Ellers så er det jo berre å senke bilen det... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tOFFY

Trudde alle kassene til Audi var bra. Etter min erfaring, og mine kompiser, som har mye bedre erfaring med Audi en meg, har aldri hatt prob. med noen kasser, Selv om det skjedlig når hjerte på clutchen ryker.

T....

 

Manuell kassene til Audi er vell heller solide. Sjølv om nokre av tipptronic og automatkassene kunne vert betre.

Ta for eks. kassene i gamle Audi 80/90 quattroene. Orginalt levert med 136hk. Tåler opp i 600-700hk dersom ein bruker clutchfot og girspak med vett.

 

Når det gjelder clutch. Så holder orginalclutchen min til rundt 400hk seiest det (230 org). Ikkje alle biler med 4wd det kan seiest om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mondeo

Litt generell påstand! Nekter å tro at en Justy er mer fremtung enn en A8! Tror heller ikke en Impreza er tyngre foran enn en A4, av den grunn at motoren i Suben er mye kortere enn Audi motoren!

 

Hadde vert morro å vist detta.

Ingen som har nokon av desse bilene som vil dele litti nformasjon frå vognkortet med oss?

 

Egenvekt foraksel:

Egenvekt Bakaksel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår