Øyvind Ryeng Skrevet Desember 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2003 Originally posted by ODD Ta for eks. kassene i gamle Audi 80/90 quattroene. Orginalt levert med 136hk. Tåler opp i 600-700hk dersom ein bruker clutchfot og girspak med vett. Håhå, gjett hvilken kasse som står i min? :D Men hva bakdiffen tåler er det ikke godt å si. Type44 med V8 er den eneste Audien ever som er levert med TorSen-diff bak i tillegg til i midten. Hadde gjort seg med Type44 V8-drivverk, i bilen, ja! Men kassa passer neppe på motoren min, får skaffe ei URQuattrokasse med TorSen-diff da (1988->) eventuelt S2, S4 eller S6 kasse som visstnok skal være så godt som "bolt-on" mot alle femsylindra Audimotorer ever... EDIT: Se hva jeg tok bilde av! (Legg merke til modellnavnet) Direktelink til bildet, ifall det ikke kommer frem. EDIT2: Egenvekt: 1225 kg. Vekt over foraksel: 710 kg. Vekt over bakaksel: 515 kg. (710*100)/1225 = 57,96% av vekta ligger over forakselen. 100-57,96= 42,04% av vekta ligger over bakakselen. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Desember 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2003 Originally posted by ODD Skreiv vell nettopp dette i inlegget mitt eg også: Nå blir selføgelig ein bokser4'er kortere enn ein f.eks R5. Men ein 6'er boxer som står i for eks. Subaru outback kan da ikkje vere så mykje kortere enn ein Audi V6 Biturbo eller? Lågere tygdepunkt kjøper eg. Men det var vektfordeling det var snakk om her nå. Den blir vell det samme... Ellers så er det jo berre å senke bilen det... :-) Overså visst den linja jeg:eek: Bokser kontra V6 blir nok temmelig likt ja! Men jeg tror du skal senke Audien rimelig brutalt før du får topplokkene i samme høyde som Outback! Jo høyere tyngdepunkt, jo mer er det som trekker utover i sving! Vektfordeling når bilen står stille er en ting, men f.eks ved innbremsing og sving forandrer dette seg! Er motoren tung og tyngdepunktet høyt, vil dette påvirke at bilen gjerne vil krenge mer, d.v.s at flere krefter trekker bilen utover i sving! En annen ting er vel at det stilles litt andre krav til en RS 6, enn til en Outback, som vel heller kan sammenlignes med Allroad 2.5 Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brembo Skrevet Desember 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2003 Originally posted by tekNetium Audi S4 4.2 V8 slo E46 M3 på banen hos TopGear. Og da kjørtes enda Audien rundt en våt bane(!). Måtte bare rette dette når top gear testa S4 vs M3 så var det tørr bane så quattro systemet hadde ikke så mye og si, visst det hadde vært vått hadde det nok blitt mye mer enn 0,9 sec kjappere. Og som det ble sagt tidligere her oppe Tiff er mer en kapabel til og kjøre på grensen til undersyring og da går det fortere enn om ræva henger og slenger som et jule nek i storm. Det andre systemene har jeg lite kunnskap om bortsett fra Opel sitt som ikke tåler orginal belastning en gang. Kjenner et par karer som har eller har hatt cosworth og kan ikke si att jeg er veldig imponert av hva de tåler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gt-tuner Skrevet Desember 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2003 en kammerat av meg hadde en allraod 2,5tdi chipa og slikt så hadde den sa ham 250hk det tålte ikke girkassen dessuten ryker akslingene nor den er passert 100000km ja vet eg har dysleksi Siter audi a4 stv 96mod x honda prelude 2.0 16v 93mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Desember 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2003 Originally posted by Brembo Måtte bare rette dette når top gear testa S4 vs M3 så var det tørr bane så quattro systemet hadde ikke så mye og si, visst det hadde vært vått hadde det nok blitt mye mer enn 0,9 sec kjappere. Husker jeg så feil da? :( Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Desember 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2003 Originally posted by Brembo Kjenner et par karer som har eller har hatt cosworth og kan ikke si att jeg er veldig imponert av hva de tåler. hvis disse cossie gutta hadde greid å holdt de innafor en viss hk og ikke rivstarta så altfor mye så hadde det nok holdt en stund.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Desember 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2003 sto faktisk ikke forakselvekt og bakaksel vekt på min a4 1.8t quattro... Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dr.enos.pork Skrevet Desember 29, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2003 Det er jo ikke mange biler som blir bygd med utpreget kjøreglede i dag. Kun noen som er helt i toppskjiktet. Da tenker jeg på nye biler i 800k klassen. De fleste som i dag ruller ut fra samlebånd er bygget for å ivareta noen greie kriterier som økonomi,holdbarhet,brukervennlighet,sikkerhet osv. Altså en bil som er beregnet til å brukes fra A til B. Forhjulstrekk er vel et resultat av dette. Det er vel kun Bmw som ikke har forhjulstrekk på bilene sine enda(hvis man ser bort i fra merker som stort sett produserer sportsbiler,porsche feks). Dette med kjøreglede tror jeg er myntet på folk som har god råd. Ps Tenker på nye biler.... Finnes vel plenty med kjøreglede i gamle toppmodeller også. Siter chatting with Ascona is like masturbating with a cheese iron,slightly amusing but mostly painful. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brembo Skrevet Desember 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2003 Originally posted by Kjetilr hvis disse cossie gutta hadde greid å holdt de innafor en viss hk og ikke rivstarta så altfor mye så hadde det nok holdt en stund.. Nå vet vel du veldigt lite om hvordan disse bilene ble og blir kjørt, det jeg sier er att jeg ikke er imponert sammenlignet med en Audi, det Audien må tåle til dagen er det som cossien havarerer på når den blir prøvd en gang iblant. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Desember 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2003 rart cossiene alltid ryker i norge, mens jeg har sett MANGE tyske eksemplarer som har gått både 3og 400 000 km... men de var utrimmede.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brembo Skrevet Desember 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2003 Det er vel ikke min feil at du har sett det i Tyskland, jeg sier bare det jeg vet, ikke for og rakke ned på cossie eller noe liker igrunn cosworth jeg. Er ikke alt jeg er fornøyd med på Audi heller, men quattro systemet er noe jeg er veldigt fornøyd med, og med god grunn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smiletrynet Skrevet Desember 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2003 Visste dere at Audi's Quattro-system er "basert" på Jensen's firehjulstrekk-system? Så Jensen var nok de første med et skikkelig firehjulstrekksystem! Siter Fyfaen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet Desember 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2003 Syns jeg har hørt at Audi var først med 4x4 på personbil? legg ut en link til litt info om Jensen med 4x4 da? Audi sin første Quattro var basert på en DKW terrengsak Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smiletrynet Skrevet Desember 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2003 Da har du nok hørt feil:) Jensen FF hadde tilogmed ABS og Traction Control! Her er en link om Jensen FF: http://home.no.net/jensenff/jensen_ff1.html Siter Fyfaen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Desember 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2003 jensen var tidligst ute med 4x4 på personbil. audi sitt system har ingen likheter med jensen's sitt system. jensen ff brukte ferguson teknikk/opsett, (derav navnet FF; Fergusson Formula) som er mere likt den en finner på ford og bmw. Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg