Gå til innhold

hvilken bil?

Ranger emnet


daisyboy

Anbefalte innlegg

hei..

 

jeg skal til å kjøpe meg en ny bil, igjen men denne gangen skal jeg gjøre et riktig valg.

 

bilene det står mellom nå er volvo v40, opel vectra og skoda octavia. alle rundt 2003 mod og stasjonsvogner. som dere ser så er alle familiebiler:hug:

 

jeg vil finne ut hvilke av disse 3 det er minst feil med.

 

noen som har noen erfaringer?

Audi 100 2.0 1991 død

Passat 3b 1.6 1997 solgt

mercedes 2.2 tdi 1999 selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er at jeg ikke liker designet til Skoda Octavia, men det har gått veldig feilfritt for dem ja. Kjenner ca 3-4 stk som kjører en slik bil til daglig, to av dem stasjonsvogn, og har aldri hørt noe vondt om dem.

 

Opel Vectra derimot har hatt mye tull som nevnt. Har ikke hatt en selv, men kjenner også her noen, og de har hatt mye tull alle sammen.

 

V40 kjenner jeg ikke.

Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil

Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil

Toyota Carina 2 1986 - Solgt

Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er klart. Den har muligens litt lite bagasjerom. Ellers vet jeg at Peugeot 406 stasj. har et enormt bagasjerom, og er god å kjøre. Bare husk å kjøpe diesel, da HDi-motorene er kjent for å være bra.

Av bilene du har satt opp ville jeg valgt skodaen :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skoda Octavia er jo lik VW Bora, VW Golf IV, Audi A3 8L, Audi TT mk1 og Seat Leon. Dette er jo bra biler med lite feil (Ja, litt barnesykdommer var der, før facelift).

 

Siden Octavia deler plattform med mange populære modeller (flere enn nevnt ovenfor) så har lettere for å skaffe deler og finne løsning på en problemstilling om dette skulle være nødvendig.

 

Opel Vectra, basert på den lille erfaringen jeg har med de (2002 modell) så ville jeg holdt meg unna.

 

V40, kjenner ikke modellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører 2001 V40 1.9D (115 hk fase 2) jeg. Vært veldig lite problemer med den, og er veldig fornøyd med den. Har gått 251 000 km nå. Billig i drifte og går ganske bra. Snitt forbruket har vært på 0,56 den tiden jeg har hatt den. Hatt den nede i 0,46 på langkjøring. Bare å spør hvis det er noe du lurer på.

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

v40 er styggtrang baki baksetet, men har godt med bagasjerom da... lite trøbbel med disse bilene men om du har mulighet så ville jeg nesten gått for avensis... ikke uten grunn at toyota er høyt opp på lista over solgte biler:) hehe... evnt passat da.. de nye. får jo 2006modellen til rundt 150 000 å det er ingen upris!!!

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant at V40 er trang i baksetet og har bakdører som er trange å få bilstol inn og ut. Jeg har selv en datter på 9 uker så det vet jeg alt om.

 

Anngående Avensis, snakk med en drosjesjåfør som har det eller en som kjører mye, de sier de bilene er "dårlige" å kjøre, dårlige seter osv. Her oppe er det 3 som har avensis som drosje og en reserveløyve og de sverger til å aldri sette seg bak rattet i en avensis igjen når kontrakten på desse bilene går ut.

Noen her som har Avensis som kan si hvorfor? jeg har inntrykk av at det er gode biler...

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår