Gå til innhold

Jobbe offshore

Ranger emnet


funkes

kunne du tenkt deg å jobbe offshore?  

64 stemmer

  1. 1. kunne du tenkt deg å jobbe offshore?

    • Ja, helt klart
      34
    • Det er noe jeg kunne vurdert
      20
    • Det tror jeg ikke er så aktuelt
      9
    • Nei, helt klart ikke
      1


Anbefalte innlegg

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg setter arbeidsglede LANGT foran inntekt jeg også:)

 

elsker skogsmaskiner, men man tjener ikke godt på det. Drømmen er å begynne et firma med det, men får se hva tida bringer..

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg setter arbeidsglede LANGT foran inntekt jeg også:)

 

elsker skogsmaskiner, men man tjener ikke godt på det. Drømmen er å begynne et firma med det, men får se hva tida bringer..

 

ja heller ein jobb som du liker å drive me, som heller er dårigere betalt, enn ein jobb du hater som du tener bra på;)

Opel Omega B TD

Volvo 945Turbo - b230ft - solgt

1990 Volvo 240GL - solgt

1987 Volvo 245 Delebil

Mekaniker ved TruckNor Stryn. Volvo last og buss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uh.. nå virker det jo som alle som jobber offshore gjør det kun for pengene?

Vel, det gjelder sikkert noen, men ikke alle.

 

Jeg jobber offshore, og hadde i grunnen aldri forestilt meg at det kunne være aktuelt da jeg startet på utdannelsen min. Men når muligheten viste seg å være der, syntes jeg det virket som en spennende ting å prøve. Og jeg angrer ikke, det er morsomt!

 

Relativt sett, offshore, så tjener jeg ikke spesielt godt heller i forhold til andre med tilsvarende utdannelse feks.

Men det er spennende, uforutsigbart, jeg treffer nye folk i ett kjør, og jeg har mye fri..

 

Men, jeg reiser mye rundt, for det meste på norsk og dansk sektor, men også endel rundt om i resten av verden. Og jeg vet omtrent aldri når jeg skal ut eller hvor lenge jeg blir. Så nei, det lar seg nok dårlig kombinere med familie.

Dama er sånn tålig fornøyd, men jeg har lovt at skulle det begynne å sprette unger ut av henne, så kommer jeg på land, så det funker ;)

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobba ett halvt år i nordsjøen på boredekket. Slutta nå i Januar, da hovedsaklig jobben i seg selv ikke var interessant. (Dog, var det utrolig bra folk der ute å jobbe med)

 

Hvis du skal jobbe i nordsjøen må du være klar over at sikkerheten settes xx antall høyere enn på land. F.eks så kan du få refs for å ikke holde handa på gelenderet når du går opp trapper. Dessuten må du la privatlivet ligge hjemme da du ikke får ha mobiltelefon med deg ut, men det er telefoner overalt på installasjonen du er på uansett. Jobben er godt betalt når du har jobbet der noen år, bra folk og godt miljø, men passer ikke for alle.

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal jobbe i nordsjøen må du være klar over at sikkerheten settes xx antall høyere enn på land. F.eks så kan du få refs for å ikke holde handa på gelenderet når du går opp trapper.

 

Hehe, det slo meg plutselig.. jeg tror nok endel av folka her inne ville fått problemer, med tanke på hvor ufattelig ignorante enkelte er overfor lover og regler..

 

Dessuten må du la privatlivet ligge hjemme da du ikke får ha mobiltelefon med deg ut, men det er telefoner overalt på installasjonen du er på uansett.

 

Stemmer bare delvis. Kommer litt an på hvor du er og hvem du jobber for. Men ja, i hovedsak er det sånn på norske plattformer og de fleste norske riggene.

På båt, derimot, har jeg aldri hørt noe om at mobiltelefon er forbudt.

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke helikopeter turen som skaper problem for å ha mobilen med. Er felter rundt i nordsjøen der man får lov til å ha mobilen me seg ut, dog ikke ta den utfor boligkvarter på riggen.. Men hva er vitsen i å ha mobil der ute, da man har telefoner over alt på riggen og på lugaren?

 

Man går jo så klart glipp av en del sosiale sammenkomster nå man er ute på stålholmen.. Men igjen så har man fri fra 2 - 4 uker fri når man er hjemme der man kna putle på med hva en vil.. :)

- 2008 VW Passat 4-Motion

- 1999 Suzuki GSX-600R

(X) 2002 Mini Cooper S Hartge MRS

(X)1990 Audi 90 20v quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå har jeg jo ikke vært på oljetankere da.. var vel mest type supply og liknende i nordsjøen jeg tenkte på.

 

Vel, poenget er vel at det varierer. Ingen bastant regel som sier at du må legge telefonen hjemme. Kommer an på hvor du skal og for hvem osv osv..

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen er det med jobb ute på oljerigger, men tanke på urelevant utdannelse (lett bil). Må du ha gått på Olje boring skule i Stavanger / Bergen, eller er ikkje det nødvendig?

 

Det kommer nok helt sikkert an på hva du ønsker å jobbe med..

Tror ikke du trenger særlig borekurs og sånt for å jobbe i forpleininga feks ;)

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår