Gå til innhold

Min Audi 90 coupe med motor problemer

Ranger emnet


Roy87

Anbefalte innlegg

når jeg tar av luftmengde måleren skal den vel gå i nødmodus?

 

Gjør nok ikke det, dette er ganske så mekaniske greier. Du har KE3-Jetronic og luftmengdemåleren er en metalltallerken med en arm inn på/i bensinmengdefordeleren. Det kommer ikke bensin ut av dysene før motoren går rundt!

Har du sjekket at registerreima er riktig montert?

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har prøvd å kjinne samtidig, men kommer fortsatt ikke bensin

Da ville jeg ha skiftet bensinmengdefordeleren.

 

Har aldri hatt av remma jeg.. er det en tendens at den hopper av?

Nei, er ikke det, men man vet aldri hvem som har vært og fiklet ;) Men siden det ikke kommer bensin når du kinner så er nok ikke problemet her.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenker denne ekstra dysa er for ekstra bensin når motor er kald.

Bensin fordeler er bare å ta ut og plukke istykker, siden du tenkte å skaffe ny allikevel.

 

Mr. Quattro73 vet kanskje om signalene til dysene her?

KOmmer ikke signalene fram, så åpner ikke dysene.

 

Kan se på dette imorgen, hvis jeg greier å rote frem boka jeg har til denne bilen.

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Mr. Quattro73 vet kanskje om signalene til dysene her?

KOmmer ikke signalene fram, så åpner ikke dysene.

Det er ingen signaler til dysene på denne da de er totalt mekaniske. Så lenge bensinmengdefordeleren gir ut bensin vil det komme bensin ut av dysene (alltid åpne).

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen signaler til dysene på denne da de er totalt mekaniske. Så lenge bensinmengdefordeleren gir ut bensin vil det komme bensin ut av dysene (alltid åpne).

 

Hvordan fungerer dette da? noe man klarer å ordne selv kansje? :)

Det er bare 2 biler. Ny og gammel volvo ;)

Bruk vett ligg brett

 

*volvo 240 TIC 90 Mod.

*ISUZU D-MAX 09 Mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du løsner bensinfordeleren fra resten av luftfilterboksen, så ser du ett stort spjeld. Dette dras opp av vakuum gjennom innsuget når du gir gass. Jo lenger opp dette går, jo mere bensin føres ut til dysene. Hvis det ikke åpner i det hele tatt, så får du ikke bensin, og det har du allerede bevist at du ikke får! Hvis du løfter opp dette med hånda, mens noen kjører starteren, så tipper jeg bilen starter!

Se om du får løsna/smurt opp igjen dette spjeldet. Hvis ikke må du nok bytte ut denne delen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har bensinmengdefordeler liggendes jeg.men jeg ville målt bensintrykket,det skal være 6-6,3 bar! pumpa kvelda på min og klarte bare levere 3-4 bar,da fyra ikke bilen.bensinfilter kan å være kjekt å bytte.

 

Trykk fra pumpa skal være 6,1 - 6,5 Bar.

Trykk til dysene skal være 4,3 - 4,6 Bar.

Holdetrykk etter 20 minutter ~3,4 Bar.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår