Snake89 Skrevet Februar 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2009 Satt her å tenkte litt på åssen man kunne komme seg unna biltrangsynet. Viss man har et fiktivt firma i sverige. Som man setter en firma bil på. som er custom bygget, og godkjent i sverige. Kan man da bruke denne bilen da i norge? hakke snøring på lover og regler om dette, så er bare en tanke. Så om noen vet noe om dette så fyr løs. Som sagt dette er bare en tanke jeg fikk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snake89 Skrevet Februar 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2009 Burde kanskje lagt den under juridisk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig73CamaroZ28 Skrevet Februar 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2009 For å få kjøre svenskregistrert bil i norge så må du ha hatt svensk bostedsadresse og/eller vært svensk statsborger i minimum 3 år, mener jeg å ha hørt.. Noe i den dur.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeaLion Skrevet Februar 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2009 Eller alltid ha med en svensk statsborger i bilen, visstnok. Men bosett deg i Sverige, bygg deg en bil, registrer den og ta den med tilbake som flyttegods etter noen år. Da må biltilsynet godkjenne den, utfra EØS-avtalens regler om fri flyt av personer og varer. Du må riktignok betale engangsavgift, men med bruksfradrag. Eller: Bygg deg en 3-hjulsbil. Reglene for slike er vesentlig friere enn for 4-hjulsbiler. Noe à la Peugeot 20Cup eller noe annet tøft. Det burde gå greit å få skilter på en sånn, også i Norge, også om du har bygd den selv fra bunnen av. Siter ækt bila har itj baksæta, da e de buss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espsko Skrevet Februar 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2009 For å få kjøre svenskregistrert bil i norge så må du ha hatt svensk bostedsadresse og/eller vært svensk statsborger i minimum 3 år, mener jeg å ha hørt.. Noe i den dur.. Så lenge du har fast bostedsadresse i Sverige kan du kjøre svenskregistrert bil i Norge. Så det var nesten riktig :rolleyes: Siter Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for. PCN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snake89 Skrevet Februar 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2009 men viss det fiktive firma er, multinasjonelt, firma opperer både i Norge og sverige. Da må dt vel være lov til å bruke denne bilen i norge også? Eller er jeg helt på bærtur nå? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig73CamaroZ28 Skrevet Februar 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2009 Så lenge du har fast bostedsadresse i Sverige kan du kjøre svenskregistrert bil i Norge. Så det var nesten riktig :rolleyes: Ikke noe med 3 år? Hva det var som var 3 år da?! Hvor har jeg fått det fra... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asbjørn Skrevet Februar 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2009 Ikke noe med 3 år? Hva det var som var 3 år da?! Hvor har jeg fått det fra... engelsk eller russisk greie? kanskje? bare noe som slo meg;) Siter Opel Omega B TD Volvo 945Turbo - b230ft - solgt 1990 Volvo 240GL - solgt 1987 Volvo 245 Delebil Mekaniker ved TruckNor Stryn. Volvo last og buss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeaLion Skrevet Februar 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2009 men viss det fiktive firma er, multinasjonelt, firma opperer både i Norge og sverige. Da må dt vel være lov til å bruke denne bilen i norge også? Eller er jeg helt på bærtur nå? Bærtur. La meg ta et eksempel som det faktisk har vært enkelte tilfeller av: Hvis du leier en bil hos f.eks Avis i Sverige, og det blir oppdaget at du som nordmann bruker denne svenskregistrerte leiebilen i Norge, så sender den norske staten en regning til utleieselskapet på importavgift for bilen, pluss ei klekkelig bot. Og gjett hvor utleieselskapet videresender denne regningen på flere hundre tusen? Nettopp, til deg. Siter ækt bila har itj baksæta, da e de buss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snake89 Skrevet Februar 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2009 okei, men finnes det noen smutthull for å få godkjent bil på vei i Norge? Veit at man kan få registrert rally bil på veien. For da tar bilsport forbundet over ansvaret av den bilen, eller noe i den retningen. Gjelder dette også andre andre bilsport klasser? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Februar 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2009 det er bare å få bilen godkjent av svenske bil bygger forbundet så er BT her til lands tvunget til å godkjenne den ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sigurd90 Skrevet Februar 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2009 Bærtur. La meg ta et eksempel som det faktisk har vært enkelte tilfeller av: Hvis du leier en bil hos f.eks Avis i Sverige, og det blir oppdaget at du som nordmann bruker denne svenskregistrerte leiebilen i Norge, så sender den norske staten en regning til utleieselskapet på importavgift for bilen, pluss ei klekkelig bot. Og gjett hvor utleieselskapet videresender denne regningen på flere hundre tusen? Nettopp, til deg. Neida, har lov til å bruke den i Norge, men da må du ha med et dokument som du får stempla på grensa. Gjorde dette selv for et par uker siden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2009 Må vel være bosatt i sverige i 3 eller 5 år for å kunne ta med deg bil uten å betale for masse avgifter. Er også slutt på den regelen om at flyttegodsbiler automatisk blir godkjent ved import, for MANGE år siden, da var det slik at om bilen var godkjent i landet du flytta fra ble den godkjent som den var i Norge. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snake89 Skrevet Februar 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2009 Så viss en bil er godkjent i sverige må den bli godkjent i Norge? Selv om den faller under kategorien "custom bygget" eller hva det heter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Februar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2009 Må vel være bosatt i sverige i 3 eller 5 år for å kunne ta med deg bil uten å betale for masse avgifter. Må nok betale masse, de har slutta med den reglen. Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg