Gå til innhold

Musikk- Trenger hjelp!

Ranger emnet


Snudii

Anbefalte innlegg

Vallenbrosa, Volbeat, In Flames, Devil Driver, Exodus, Arch Enemy, Led Zeppelin, Deep Purple, Judas Priest, Slayer, Pink Floyd. Det er vel stort sett det jeg hørrer på i bilen og på jobb :)

 

Notert Slayer og Judas, hadde oversett dem, har en del allerede fra dem, muligens att jeg finner "Best of Cd" av hver av dem jeg får se.

 

Jeg har enda ikke helt komet i mål og funnet den metallen som jeg leiter etter, de tunge dype riffa og trommer som slår i ribbeina, ikke skrikete/brølende vokalist, heller lignende incubus/disturbed/three doors down vis dere er med på hva jeg mener, Dope kan gå under dette, men liker ikke stilen dems.

 

Elektronika folkens hvor er den ?

Bmw 325i :D Vinterleketøy!

-Seat Leon 1.6-Turbo. Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paul Oakenfold er en klassiker, spesielt "Ready, steady, go",som forøvrig er tidenes kjøresang i mine øyne (eller kanskje jeg skal si ører?:D)

Vet ikke om disse er din sjanger, men:

Above and beyond

Gabriel & Dresden

Signalrunners

4 strings

Oceanlab

Adam Nickey

Dj Shah

Alex M.O.R.P.H

Nic Chagall

 

Disse er iallefall noen av mine favoritter innen den elektroniske sjangeren :)

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har enda ikke helt komet i mål og funnet den metallen som jeg leiter etter, de tunge dype riffa og trommer som slår i ribbeina, ikke skrikete/brølende vokalist, heller lignende incubus/disturbed/three doors down vis dere er med på hva jeg mener, Dope kan gå under dette, men liker ikke stilen dems.

 

Nå er jeg svært godfull, men prøver likevel... ;)

 

Selv om jeg ikke liker det nevneverdig selv; Manowar har tunge dype riff, og i alle fall trommer som slår deg hardt...

 

Slipknot

Stone Sour

Soulfly

Anthrax?

Slayer?

V8 Wankers Tysk (engelskspråklig) hard rock, varmet opp for The Carburetors 17. mai i 2006 tror jeg.

The Cumshots De fleste digger (eller hater) Kristopher Schou pga. diverse opptredender på TV, men bandet er knallbra!

Pantera!

Hayseed Dixie Bluegrass-cover av omtrent all kjent rock og metal

Andrew W. K. Rølpete hard rock, men passer kanskje best på fest. Ble introdusert med bandet på fest for en del år siden, og ved gjensyn med "gamle gjengen" blir det alltid allsang...

 

 

Har en del andre forslag også, men det blir såpass underground at det gidder jeg ikke ta med hvis du ikke absolutt vil... :)

__________________

2003 Audi A4 Avant

(x)1995 Mitsubishi Colt

(x)1978 Chevrolet G20 Beauville

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig vil jeg dra frem et band som ingen har nevnt her ennå, som har herlig energiske låter, og det er Accept, eller soloprosjektet til vokalisten i Accept, under navnet U.D.O. Fantastisk musikk etter mine ører å dømme =) Udo Dirkschneider har kanskje en skrikete stemme ifølge mange, på en måte noe a la vokalisten i AC/DC, men du verden, skamdyktig er han, uten tvil. Accept/U.D.O er vel blant mine absolutte favoritter i den sjangeren musikk, sammen med nevnte Nightwish, Manowar, selvfølgelige Metallica.

 

Av trance og progressive er det 4 store etter min mening: Tiesto, Paul Van Dyk, Ferry Corsten, og kongen blant konger, Armin Van Buuren. Sistnevnte har vært min favoritt siden ca 2000, og ble av bransjen kåret til verdens beste dj i 2007 (mener jeg det var). Lykke til med nye tilskudd til samlingen =)

 

Mvh A.K

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg svært godfull, men prøver likevel... ;)

 

Selv om jeg ikke liker det nevneverdig selv; Manowar har tunge dype riff, og i alle fall trommer som slår deg hardt...

 

Slipknot

Stone Sour

Soulfly

Anthrax?

Slayer?

V8 Wankers Tysk (engelskspråklig) hard rock, varmet opp for The Carburetors 17. mai i 2006 tror jeg.

The Cumshots De fleste digger (eller hater) Kristopher Schou pga. diverse opptredender på TV, men bandet er knallbra!

Pantera!

Hayseed Dixie Bluegrass-cover av omtrent all kjent rock og metal

Andrew W. K. Rølpete hard rock, men passer kanskje best på fest. Ble introdusert med bandet på fest for en del år siden, og ved gjensyn med "gamle gjengen" blir det alltid allsang...

 

 

Har en del andre forslag også, men det blir såpass underground at det gidder jeg ikke ta med hvis du ikke absolutt vil... :)

 

Notert og takk igjen for att du tar deg tid til såpass gode og begrunna svar:) Du må gjerne gi mer tips til mer ukjente band også.

 

Personlig vil jeg dra frem et band som ingen har nevnt her ennå, som har herlig energiske låter, og det er Accept, eller soloprosjektet til vokalisten i Accept, under navnet U.D.O. Fantastisk musikk etter mine ører å dømme =) Udo Dirkschneider har kanskje en skrikete stemme ifølge mange, på en måte noe a la vokalisten i AC/DC, men du verden, skamdyktig er han, uten tvil. Accept/U.D.O er vel blant mine absolutte favoritter i den sjangeren musikk, sammen med nevnte Nightwish, Manowar, selvfølgelige Metallica.

 

Av trance og progressive er det 4 store etter min mening: Tiesto, Paul Van Dyk, Ferry Corsten, og kongen blant konger, Armin Van Buuren. Sistnevnte har vært min favoritt siden ca 2000, og ble av bransjen kåret til verdens beste dj i 2007 (mener jeg det var). Lykke til med nye tilskudd til samlingen =)

 

Mvh A.K

 

Hei A.K :) u.d.o var kanon fett, blir nokk mange cder av dem etter hvert :D Sitter å blar gjennom youtube låter av dem nå, og liker det jeg hører:D

 

U.d.o -Warrior

http://www.youtube.com/watch?v=WyvbPvO-SUk&feature=related

 

Sonata Arctica, Hammerfall og Kamelot :)

 

Åsså må vi ikke glemme norske TNT ;)

 

Skikkelig god låt det der hvertfall :)

 

 

------

 

Sitter nå med ark og penn og noterer ned alt som falt i smak her, men er i Grimstad for øyeblikket og drar mot stavanger senere i kveld, blir nokk å dra på Obs i morgen å kjøpe en stor pakke med brenne cd'er :)

Bmw 325i :D Vinterleketøy!

-Seat Leon 1.6-Turbo. Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig vil jeg dra frem et band som ingen har nevnt her ennå, som har herlig energiske låter, og det er Accept, eller soloprosjektet til vokalisten i Accept, under navnet U.D.O. Fantastisk musikk etter mine ører å dømme =) Udo Dirkschneider har kanskje en skrikete stemme ifølge mange, på en måte noe a la vokalisten i AC/DC, men du verden, skamdyktig er han, uten tvil. Accept/U.D.O er vel blant mine absolutte favoritter i den sjangeren musikk, sammen med nevnte Nightwish, Manowar, selvfølgelige Metallica.

 

Av trance og progressive er det 4 store etter min mening: Tiesto, Paul Van Dyk, Ferry Corsten, og kongen blant konger, Armin Van Buuren. Sistnevnte har vært min favoritt siden ca 2000, og ble av bransjen kåret til verdens beste dj i 2007 (mener jeg det var). Lykke til med nye tilskudd til samlingen =)

 

Mvh A.K

 

Jeg må bare kommentere.. En liten tysker på 1 noen å 60? med baller av stål og stemme som roundhouse-kicker deg i ørene. Hvem andre en Udo Dirkschneider :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare kommentere.. En liten tysker på 1 noen å 60? med baller av stål og stemme som roundhouse-kicker deg i ørene. Hvem andre en Udo Dirkschneider :D

 

Hehe, det er Udo i en egen lille høyhet det ja :partyon: Han er ikke så god i engelsk utenom i sangene sine, og han ser ut som om han ikke spiser annet enn spiker og piggtråd, men for meg er han en av de virkelig store =) Når han roer ned og fremfører balladene sine, kommer en annerledes Udo frem, både vokal- og inntrykksmessig, en mykere type med mye følelse og nerve i stemmen. Nei, Udo er høvding, ingen tvil om det =)

 

SNUDII: Sjekk Accept også, det er nøyaktig samme musikken med nøyaktig det samme herlige drivet. Balls To The Wall er legendarisk, men det er stort sett gull absolutt alt de gutta produserer, så du kan like gjerne skaffe deg alt du kommer over =)

 

Faceless World

Brake The Rules

http://www.youtube.com/watch?v=H5Qs3ZfrdNs&feature=related

24/7

http://www.youtube.com/watch?v=wfx3iFygcX0&feature=related

 

Mvh A.K

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår