Gå til innhold

Ombygging og renovering (rundt og rundt)

Ranger emnet


Sehen

Anbefalte innlegg

  • Svar 283
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

;) Ok hvor komplett er traversen foran da? motor fester på den?

 

Hvor mye synes du den er verdt?

 

Det er helt nye motorfester på den,Aldri satt en motor på de. og ellers er den uten tillbehør. kan få med hjelpesnekke, brukt i ett år, hvis du vill.

ellers følger det med gode foringer for feste mot karosseri, står på selfølgelig:)

Sjekk hvor mye motor festene koster, og kom med ett bud, men ikke skam bud:)

På ALKOHOL (E85)

 

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikkert motor festene passer men men, Ja hva sier du om 1000kr for travers med alt inkludert som hjelpe snekke osv.

 

Sendt deg PM:)

På ALKOHOL (E85)

 

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den svarte er enda til rustsveising, men nedenfor ser du hvordan framgangen er på den røde. Allt er demontert inni, så det er bare understell igjenn. Er vel ferdig i morgen.

 

 

DSC00138.jpg

 

DSC00139.jpg

 

DSC00140.jpg

 

DSC00142.jpg

På ALKOHOL (E85)

 

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja. ser ikke fint ut men den er krasja så ikke så rart. du lærer nå hvertfall mye om omegaen da!

 

Joda, det begyner å hjelpe på, men har skrudd bil i 27 år, første motoren overhalte jeg når jeg var 13. Dette blir den andre omegaen jeg bygger om totalt, så litt erfaring begyner jeg å få:) Har forresten en to år gammel kupevifte til salgs. 600 kr.

Kan ikke bruke den da det er AC i nybilen. Ellers er det endel deler til 2 liter til salgs, blant annet komplette fjærben med bra skiver og caliptere og nesten nye gassdempere, Girkasse R25, diff, mellomaksel osv...

På ALKOHOL (E85)

 

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn cirka hvor mye herk er det og få v6 med girkasse på? trangt og jævligt eller?

 

Det er lett, bare løsne begge runde kontakter, løft ut hjernen, og de releene som sitter i kabelstammen., mellomaksling og girmekanismen som ligger på girkassen under en gummi muffe. sitter med en 6mm bolt. demonter den delen som vindusvisker mekanismen ligger i, samt vindusvisker mekanisme. Løsne eksos rørene, ledningene på girkassen til lambda sondene. Trekk tilbake koblingen på slangen til registeret ved torpedo veggen, og dra ut slangen. ikke den som går til sirkulasjonspumpen. Noen vakumslanger til dualramen framme må også ut, samt to bakom motoren. Deretter må du løsne høyre motorfeste på begge sider, og venstre undre mutter. Deretter er det bare å løfte motoren ut.

Hva skal du ha for eksosanlegget til v6 eren? Trenger bare etter kat. Bare det er tett sånn at den blir eu godkjent, så kan jeg by 300 for det:)

På ALKOHOL (E85)

 

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lett, bare løsne begge runde kontakter, løft ut hjernen, og de releene som sitter i kabelstammen., mellomaksling og girmekanismen som ligger på girkassen under en gummi muffe. sitter med en 6mm bolt. demonter den delen som vindusvisker mekanismen ligger i, samt vindusvisker mekanisme. Løsne eksos rørene, ledningene på girkassen til lambda sondene. Trekk tilbake koblingen på slangen til registeret ved torpedo veggen, og dra ut slangen. ikke den som går til sirkulasjonspumpen. Noen vakumslanger til dualramen framme må også ut, samt to bakom motoren. Deretter må du løsne høyre motorfeste på begge sider, og venstre undre mutter. Deretter er det bare å løfte motoren ut.

Hva skal du ha for eksosanlegget til v6 eren? Trenger bare etter kat. Bare det er tett sånn at den blir eu godkjent, så kan jeg by 300 for det:)

 

Okey takk for god forklaring, ååå eksosen på omegan min er bare 2 strake rør etter kat og en lyddemper som jeg har tatt vekk for øyeblikket. Så trokke det er verdt 300kr engang hehe fått bilen tilbake fra sveising? lyst på travers jeg ;)

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey takk for god forklaring, ååå eksosen på omegan min er bare 2 strake rør etter kat og en lyddemper som jeg har tatt vekk for øyeblikket. Så trokke det er verdt 300kr engang hehe fått bilen tilbake fra sveising? lyst på travers jeg ;)

 

ok, men jeg gir deg 150kr,med bak påtte:)

har ikke fått bilen tilbake fra sveising enda,men kanskje i slutten av den her uka:)

På ALKOHOL (E85)

 

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår