Gå til innhold

Ombygging og renovering (rundt og rundt)

Ranger emnet


Sehen

Anbefalte innlegg

  • Svar 283
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er vel knapt nok en eneste sensor som er lik på x25xe og x20xev, så du må nok rive ut alt og begynne på nytt.

 

Sensorene ligger tilknyttet ledningsnettet på motoren, og de er koblet til to store runde kontakter ved siden av batteriet, samt at ledningene til hjernen har en egen kabelstamme fra motoren som man løsner fra sikring/ releboksen i motorrommet. Har nettop byttet motor, og dete enkleste var det elektriske:)

Spørsmålet er om det passer på to literen fra samme årsmodell?

Altså bare plugg and play:)

På ALKOHOL (E85)

 

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på en del ting er dette tvilsomt da, spessielt med hjernen til motoren. den er 99,99% sikkert ikke lik. og tipper alle sensorer som har med motor å gjøre er nok forskjellig. ikke at jeg vet men virker logisk i og med at det er jo 2 helt forskjellige motorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på en del ting er dette tvilsomt da, spessielt med hjernen til motoren. den er 99,99% sikkert ikke lik. og tipper alle sensorer som har med motor å gjøre er nok forskjellig. ikke at jeg vet men virker logisk i og med at det er jo 2 helt forskjellige motorer.

 

Alle sensorer er koblet til samme ledningsnett fra motoren til hjernen, og er en del som følger med motoren ut når man bytter motor. Går det bare å sette dit de to store pluggene og kjøre? det er det jeg lurer på? Man bruker selfølgelig samme hjerne som v6, og startsperre samt nøkkel fra v6èren

På ALKOHOL (E85)

 

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som hvet noe? Hmm, har sjekket litt i haynes boka, og der går alle ledninger fra motor og hjerne inn på samme kontaktene i motorrommet. Det som skiler er hvor de kommer fra på de forskjellige hjernene. Startsperren er koblet til hjernen via denne pluggen og er en sak som må følge motor/hjerne. Derfor flytter jeg over startsperremodul, tenningslås og nøkkel. Skjer vel i neste uke når jeg får andre bilen hjem:) Håper på det beste. Har forresten ribbet bilen innvendig, og da angret men på at man monterte anlegget så jævla skjult og fint. Motor går vel ut på søndag, så jeg skal se om jeg får noen bilder på plass:):)

På ALKOHOL (E85)

 

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

DSC00580.jpg

Var nede i skien og hentet det nye karosseriet på lørdagen, og slik endte det:((((

To ganger snurr uten å ende på taket er utrulig.

Ingen skade på opelen, men den tre år gamle nissan ble det skader for ca 100.000 på:(

Har forresten sjekket med blomdal, og de sier at det er bare å flytte tenningslås og startsperre modul fra gammelbilen til denne, samt da selvfølgelig motor og hjerne:)

Endret av Sehen

På ALKOHOL (E85)

 

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lånt bil....

Men full kasko og ingen egenandel, og kompisen min bare flirte når jeg fortalte om ulykken, bare jeg og sjåføren var ok:)

I morgen begynner motorbytte, så får man se hvor langt man kommer. Venter på air kondition slanger til v6, men det er jo en del demontering før den skal inn i ny bilen.

Andre ulykken jeg har vært i på tre uker uten at jeg har kjørt, så nå sitter jeg å skjelver når andre kjører:S

 

Hengeren er idiot, begyner og voble ved ca. 80km, både tom og med 1300 kilo omega bakpå, så dette blir et kjempesak mot statoil, og søksmål for ersttning:(

Endret av Sehen

På ALKOHOL (E85)

 

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått tak i rustfrie dører til nybilen, komplett med el vindu. dørene er fra en 96 mod, og bilen er en 94 mod. passer ledningsnettet overens, slik at det bare er å plugge det rett på plass? eller må jeg bytte over fra 95 mod? er ledningene til vindusheisene der?

Vet jeg bare kan sjekke, men har en liten hjerneblødning etter kolisjonen med autovernet, så jeg må ligge stille noen dager:(

På ALKOHOL (E85)

 

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår