Gå til innhold

Ombygging og renovering (rundt og rundt)

Ranger emnet


Sehen

Anbefalte innlegg

det der må være vanvittig ekkelt! men det kan sje den beste ;)

 

Ekkelt er bare forordet. Kan tenke meg at det er samme følelsen folk har før dem drar av veien i stor fart. Det pussige er at man ble ikke redd, men adrenalinet pumpet fort rundt i årene ja. Ble bare sittende og le kompisen og jeg etterpå, mens man egentlig burde sitti der skjelvende med hjertet oppi halsen.

Men, all klaring er god klaring :)

På ALKOHOL (E85)

 

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 283
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da var lappen i boks etter ett år og ni mnd. uten. Et lite lyspunkt oppi sorgen her hjemme. Vi mistet vårt ufødte barn bare uker før termin.

Nå er det bare å håpe dagene blir litt lettere utover slik at man kan begynne med Omegan. Lengter etter å kunne kjøre en ordentlig bil med 6er. Astran fungerer jo som bruksbil, men Omegan er jo grombilen da :)

På ALKOHOL (E85)

 

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer

 

Fruen min er 28 uker på vei nå, ca 7 mnd.Og tør ikke tenke på hvor ufattelig trist det må være å miste barnet.

 

Jeg brukte dagen idag på å skru(service) litt omega. Skiftet tennpluggene, og byttet olje og oljefilter. Skjedde noe merkelig etter jeg var ferdig. Bilen startet fint, men da jeg hadde kjørt ca 15 meter stoppet motoren helt,,bare plutselig. Og ville ikke starte heller. Tok ut en plugg og det var ikke gnist.

 

Men så løsnet jeg og fjernet kontakten på ene batteripolen, i ca 30 sek og satt den på igjen, og da startet bilen som et skudd som ingenting var galt. :) hehe merkelig.

 

 

 

 

 

Da var lappen i boks etter ett år og ni mnd. uten. Et lite lyspunkt oppi sorgen her hjemme. Vi mistet vårt ufødte barn bare uker før termin.

Nå er det bare å håpe dagene blir litt lettere utover slik at man kan begynne med Omegan. Lengter etter å kunne kjøre en ordentlig bil med 6er. Astran fungerer jo som bruksbil, men Omegan er jo grombilen da :)

Opel Omega B 3.0 V6 24V X30XE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Jan H. Nei, dette er ikke noe jeg unner min verste fiende. Håper allt står bra til med banet deres, og og allt går bra :)

Jeg fikk samme symptomet på min etter plugg og kabelskifte. Gjorde det samme som du, og 2 uker senere døde coilmodulen. Pussige greier, og det vare ett helvete og skifte, så ut som en katt hadde gått berserk på nevene mine, he he.. Trangt med v6 :)

På ALKOHOL (E85)

 

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann,syns jeg leste her at du skulle prøve å dytte litt mer krefter ut av v6? da tenkte jeg at du skulle få litt info ang motor responsen(er litt dau syns jeg?) svinghjulet på 6'eren veier over 15 kilo pga utslippskrav i usa courdenay har laget et svinghjul til denne bilen som bare er helt sinnsykt bra:) jeg byttet til dette og det ble akkurat som en annen bil!! godt sted å begynne!

 

http://www.courtenaysport.co.uk/index.php?act=viewDoc&docId=21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann,syns jeg leste her at du skulle prøve å dytte litt mer krefter ut av v6? da tenkte jeg at du skulle få litt info ang motor responsen(er litt dau syns jeg?) svinghjulet på 6'eren veier over 15 kilo pga utslippskrav i usa courdenay har laget et svinghjul til denne bilen som bare er helt sinnsykt bra:) jeg byttet til dette og det ble akkurat som en annen bil!! godt sted å begynne!

 

http://www.courtenaysport.co.uk/index.php?act=viewDoc&docId=21

 

Har sett den ja. Blir nok noe sånt samt chip,større dyser og 3liter innsugskammer. Bare kammene gir deg nesten 200 hester på 2,5. Og jeg kjører jo på E85, som kan gi opp imot 30hester ekstra. Men har endel arbeid før den tid :) Så ting tar tid :)

På ALKOHOL (E85)

 

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så det vil gi mye mere effekt me KUN innsugskammer fra 3.0 ? har liggende skjønner du ;)

 

Er beskjeden jeg har fått ja, men da med alle kammene fra 3.0. På en engelsk side, står de forskjellige kamalternativene oppgitt, men da til en vectra. Da er det innsugningskammer fra 3.0, og eksos fra x25xe. Så en dynotest med dette oppsettet på en vectra med modifisert gasspjeldhus og eksos, og den var bremset til 197 hester. Så bytt innsugningskammene til 3.0, og full gjærne E85 på tanken, så skal du se det begynner å flytte på seg :)

På ALKOHOL (E85)

 

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er beskjeden jeg har fått ja, men da med alle kammene fra 3.0. På en engelsk side, står de forskjellige kamalternativene oppgitt, men da til en vectra. Da er det innsugningskammer fra 3.0, og eksos fra x25xe. Så en dynotest med dette oppsettet på en vectra med modifisert gasspjeldhus og eksos, og den var bremset til 197 hester. Så bytt innsugningskammene til 3.0, og full gjærne E85 på tanken, så skal du se det begynner å flytte på seg :)

 

Det må prøves! har bytta til 3.0 hjerne, bare det ga ganske mye forskjell i effekt!

skal gi deg tilbakemelding når det blir gjort! ;)

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må prøves! har bytta til 3.0 hjerne, bare det ga ganske mye forskjell i effekt!

skal gi deg tilbakemelding når det blir gjort! ;)

 

gjør det. blir spennende å høre :)

På ALKOHOL (E85)

 

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

N� ble jeg lei av � vente p� resten av ledningsnettet til bilen, s� det har blitt handlet inn en 98 2,0 apomat, klima alt el, xenon og radiosender i n�kkelen. Sliten i motor og understell, men tar alle godbitene fra gammelbilen, det vil si motor og hele understellet, med polyforinger, senkesett og konidempere. Rust i bakd�rer er alt som finnes av rust p� denne, derfor handel :) Og bra d�rer har jeg, men i feil farge. Men ingenting noe lakk ikke kan rette p�. Bilen er rimelig str�ken innvendig, untatt rattet, 300.000km har bilen g�tt, men har f�tt tak i ett str�kent ett for en billig penge, samt niv�sensoren framme til xenonlysa.

Har byttet HELE forstillingen, og har begynt � flytte over subframe og bremser bak. Bilder kommer vel i l�pet noen dager, pr�ver s� godt jeg kan � ta bilder underveis.

Planer videre n�r den er blitt teknisk str�ken, er selvf�lgelig � sette i V6'ern. Trenger en drivplate/flexplate for automat til V6'ern, JA, jeg beholder automaten, s� er det noen som har noe s�nt liggende, send meg en pm :) S� blir det 55watts ballaster med overgang til D2S p�rene i n�rlysene, samt 55watt xenon i fj�rnlysene. Skal fikse lykteglassene p� hovedlyktene, da disse er noe matte. Kommer en liten "how to" n�r den tid kommer. Er ikke prioritert her oppe n�r det er lyst d�gnet rundt :)

Jeg blir � beholde utvekslingen til 2literen, men tar diffbremsen fra V6 diffen og flytter den over. Men dette er ikke noe pri f�r til h�sten.

Stay tuned :)

På ALKOHOL (E85)

 

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja, gammel Omegan går på huggern,tross all rustsveising og lakk. Delene som blir til overs er allerede tinget av eksen, så med vrakpanten, er ikke tapet så stort :( Og allt dette bare fordi noen ikke kan får fingeren ut og sende meg resten av lednings nettet. Og leser du dette, trenger du ikke bry deg med det lenger. Har ikke bruk for det.

Har ikke plass til gammelomegan, da de klager over den nye pluss at jeg har Astran enda. Er det ikke en menneskerett å ha to biler, selv om man er alene?? he he he...

På ALKOHOL (E85)

 

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Da var V6'er montert med allt tilbehøret. Hjernen ville selvfølgelig ikke fungere med resten av elektronikken, så det ble bestillt diagnose og programeringsverktøy til PC fra England. Etter litt feilsøking og programering mot startsperre, startet bilen på første forsøk.

Ble ikke automat, så alt av automat deler ble fjernet fra bilen, og pedaler og mastersylynder til clutchen ble montert. Nye bærebruer, paralellstag fremme, og de store foringene bak av Polyerethan samt camberkit montert bak. Så ble bilen satt inn på firehjulskontroll, der alle vinkler ble satt dead on, og klima ble forsøkt fyllt opp. Men tror tørkefilter er dårlig, så det skal byttes, og fylles opp på nytt.

Og første prøvetur ble på 120 mil!!!

Har ikke noe bilder fra ombyggingen, men skal ta noen når jeg er hjemme igjen :)

På ALKOHOL (E85)

 

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår