Gå til innhold

Ombygging og renovering (rundt og rundt)

Ranger emnet


Sehen

Anbefalte innlegg

Jepp.:) kommer du til og kjøre liste fri omega da? Så alt går i et?

 

Og se her har pulverlakkert Brock felga, husker du hvor slitene de var? PS beklager OT

 

a1ac3c761dda7f0128f52f918f08ae61.jpg

 

Nei, kjører med B2 lister og B2 fanger bak, så derfor glatt fanger framme med leppe og mattig grill. Blir vel en veldig lav spoiler med 3dje bremselys på. Kan ikke ha leppe bak når det er så populært.

De felga der passer perfekt på min svarte ja.....Selger du????

He he. knall fine ble de:D

 

PS..... ikke for å være ekkel, men har sporet opp ett sett med 100% rustfrie og bulkfrie bakdører til min for 3600,-

På ALKOHOL (E85)

 

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 283
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei igjen.

Trenger 2stk bærebruer bak til omega 25v6 sedan. Er det noen som vet om, eller har noen slike liggende, er jeg villig å betale 1500 for de. helst med ok hjullager og gode bremseskjold. Send PM.

Endret av Sehen

På ALKOHOL (E85)

 

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer noen bilder på framgangen. Først et lite stemningsbilde bilde på hva jeg gjorde i forrige uke. Var i Nordnorge og fikset en båt og fisket litt på havet. 18 fot og 120 hk. Sparket bra unna:):)

 

13052009046.jpg

 

13052009068.jpg

 

 

Sveiseren er i godt driv med grunnarbeid på bilen. Var og så på den i går, og han driver nå og sliper ned sprøytespakkelen. Tror det blir jævlig fint, skal jeg si det selv. Skal bestille tid hos lakkereren i morgen. Så det går framover:):):):):):)

Her noen bilder...

 

19052009018.jpg

 

19052009017.jpg

 

19052009019.jpg

 

 

 

Her ett lite tilbakeblikk på prosessen:) Ser ut som de bare ruster på utsiden av kanalene. Lite rustbeskyttelse originalt ja...

 

23032009180-1.jpg

 

 

 

 

Mere kommer når jeg får bestillt time og får den lakkert:)

Endret av Sehen

På ALKOHOL (E85)

 

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut det der ja:) Må vere deilig med en 100% rustfri Omega

 

He he.. er ikke 100% enda, er ett hull i reservehjulsbrønnen, men den kan jeg ta etter lakk, slik at jeg kan finne en brønn som er helt rustfri før den blir sveist inn.

Men, ja... er deilig uten all rusten. Gleder meg bare til monteringen begyner, og man får liv i maskinen og strukket alle ledningene til stereoen. Fin annledning nå når bilen er nesten ribbet innvendig. Hele annlegget utenom selve spilleren skal skjules, så de som skal stjele får rive hele innredningen for å få tak i delene:)

Stereoen er ferdig satt opp/ justert fra stasjonsvogne, slik at det bare er å skjule allt og ta noen finjusteringer på spilleren.

Det er en headunit fra Sony med 6 x 4Volts linjeutganger og drive s.chassi. Har spillt 126dB uten noe problem med den spilleren. Egen inngang for aux slik at jeg kan spille fra telefonen også, eller en i pod. Forsterkeren er en 4x50w til 8500,- Høres lite ut, men den trekker 60 ampere ved full rulle, og jeg kan brokoble den og sette to stk 12" sub i paralell, dette vill gi en resistanse på 1 ohm, og den er kliss stabil. Da har jeg 2x 50w til frontsettet. Dette er konkuransewatt, og ikke reklamevatt. Målt ved 20-20khz, 4 ohm RMS alle kanaler drevet:)

Bra trøkk:D:D

På ALKOHOL (E85)

 

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er forresten ett bilde av noe som skal inn i bilen. Mangler suben og komponentsettet bak, men skal være allt der.

Instrumentene er plasmaskiver fra Innoparts. Lyser blått i mørket. Leverandør er Tore som skaffer linselykter og Camberkit til omegaen.

 

Kommer mye bilder når jeg demonterer og monterer 6er utstyr samt annlegg i bilen....Følg med....fortsettelse følger:D:D:D

 

20052009020.jpg

På ALKOHOL (E85)

 

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teigland:

Får håpe dette blir gromt. Planene er jo der, og dette skal bli en omega litt for seg selv:)

Takker så langt:)

 

Sæter:

Bildene er der. Ikke drikk så mye, så ser du de. he he he....

På ALKOHOL (E85)

 

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag går bilen til lakk. Det blir bare ene forskjermen og bakskjermer samt kanaler forløpig. Må skaffe bakdører snarest mulig, og da blir ny forskjerm og dører lakkert sammtididg. Så når bilen kommer tilbake blir det full motering på meg:D

Bilder kommer under prosessen, så andre kan se hvordan man bygger om til V6.

 

Har forresten en v6 som bruker olje på ene sylyndere til salgs.

Topper og manifolder er ok. Det jeg har funnet ut er feil på den er slitt olje pumpe, stempelringer på ene sylyndere og løftere. Selges med koplett ledningsnett og hjerne. Nytt registersett er bare gått bare 5000km står på:) , så dette er ett røverkjøp. Kan selge toppene og registersett for 2000,-

Garantert fri for rådebank. pris 2000,- Bare toppene er verdt mere, så først til møllen. Grunnen til at jeg byttet er den blåste ut olje gjennom veivhusventilasjon. men gikk veldig fint uten ulyder. Gikk 230 på sprit før jeg byttet motor, Så en liten overhaling med nye lager og diverse, så har man en fin motor for under ti tusen.

På ALKOHOL (E85)

 

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fett prosjekt!:) skal følge med her:)

 

Takker så mye.

Gjør det, kanskje man skal bytte navn til Black Edition :D

Blir vel ikke en eneste kromliste eller lykter på denne etter hvert:)

På ALKOHOL (E85)

 

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår