Gå til innhold

Skift av girkasse. Automat til Manuel?

Ranger emnet


xshorteyx

Anbefalte innlegg

Heisann :)

I dag skal jeg gå å se på noe som kansje blir min første bil,

en 1991 Opel Calibra.

Noe jeg lurte på var,

siden det var en liten brems i gleden med att det var automatgir på bilen, så lurer jeg på.

Er det mulig å skifte girkasse og litt av hvert og få laga til manuell gir?, eller kommer dette til å koste mer enn bilen seg selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Du må ihvertfall bytte girkasse, pedalsett, giroverføring og koble om noe elektrisk for å få dette til. Hjernen til motoren er ofte lik, men det gjelder ikke alle biler...så det er litt jobb.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de fleste synes det er crappy med AG i bilen.

Personlig synes jeg det er tøft med noe som andre ikke har.

 

Har selv en amerikaner med automat, og en europeer med manuell.

Hipp som happ. Begge deler er like greit.

 

Min mening er du bør beholde AG istedenfor å bytte til MG.

Mye jobb for ingenting.

 

Ontopic: Bytte av Selve kassen, legge inn el.nett, pedalsamlingbyttes, ny gasswaier, muligens trottelhus, kjølesystem bygges om....

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Skiftet kasse fra automat til manuell på madammen sin calibra i sommer.

Du må skifte svinghjul, clutch, speedometervaier(annet speedowirefeste på automat og manuell), kappet bremsepedalen og monterte clutchpedal, clutchwire, giroverføring, og kappa de ledningene som gikk inn på kassen og isolerte de. dette gikk fort og smertefritt. men er en fordel hvis du handler deg inn en billig delebil, det gjorde eg. kostet ikke noe spess da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår