xshorteyx Skrevet Januar 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2009 Heisann :) I dag skal jeg gå å se på noe som kansje blir min første bil, en 1991 Opel Calibra. Noe jeg lurte på var, siden det var en liten brems i gleden med att det var automatgir på bilen, så lurer jeg på. Er det mulig å skifte girkasse og litt av hvert og få laga til manuell gir?, eller kommer dette til å koste mer enn bilen seg selv.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Januar 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2009 må jo bytte endel mere en bare girkassen da. Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matzr Skrevet Februar 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2009 vist du ikke skal gjøre d selv, så koster det nok litt mere enn gleden selv.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Februar 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2009 Du må ihvertfall bytte girkasse, pedalsett, giroverføring og koble om noe elektrisk for å få dette til. Hjernen til motoren er ofte lik, men det gjelder ikke alle biler...så det er litt jobb. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Februar 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2009 de fleste synes det er crappy med AG i bilen. Personlig synes jeg det er tøft med noe som andre ikke har. Har selv en amerikaner med automat, og en europeer med manuell. Hipp som happ. Begge deler er like greit. Min mening er du bør beholde AG istedenfor å bytte til MG. Mye jobb for ingenting. Ontopic: Bytte av Selve kassen, legge inn el.nett, pedalsamlingbyttes, ny gasswaier, muligens trottelhus, kjølesystem bygges om.... Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel4fun Skrevet Januar 31, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2010 Skiftet kasse fra automat til manuell på madammen sin calibra i sommer. Du må skifte svinghjul, clutch, speedometervaier(annet speedowirefeste på automat og manuell), kappet bremsepedalen og monterte clutchpedal, clutchwire, giroverføring, og kappa de ledningene som gikk inn på kassen og isolerte de. dette gikk fort og smertefritt. men er en fordel hvis du handler deg inn en billig delebil, det gjorde eg. kostet ikke noe spess da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg