Gå til innhold

Golf 2, 1.6 forgasser kjører på bare 3 syl.

Ranger emnet


Terjeth

Anbefalte innlegg

Har akkurat fått en Golf 2 1987 mod, med 1.6 forgasser.

 

Problemet er at når jeg gir for mye gass på lavt turtall (oftest i 4-giret) begynner den å riste og rykke, ellers går den som ei kule. En kamerat prøvde den og sier den går på bare 3 sylindre.

 

Hva bør jeg gjøre? Det koster sikkert sjorta å overhale den, samtidig som at det sikkert ikke er verdt det, og hvis jeg bytter motor er vel sjangsen for at samme problemet dukker opp.

 

Det beste har vel selvfølgelig å bytte bil, men jeg fikk den av besteforeldrene mine, og har ikke så god råd.

 

Hva innebærer det å bytte motor, hvis jeg først finner en til riktig pris? Og må det mye forandringe til om man skal bytte til innsprøytning?

 

Håper på litt seriøse svar her, for jeg vil virkelig beholde bilen=)

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At bilen går på bare 3 sylindre er ikke grunn til å bytte motor. Da er det bare å se over tenningsanlegget ditt, alt fra rotor og fordeler, til tennplugger og kabler.

 

Men at den går på kun 3 sylindre pleier jo å være ganske merkbart, og ikke bare ved belastning i 4. giret :)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At bilen går på bare 3 sylindre er ikke grunn til å bytte motor. Da er det bare å se over tenningsanlegget ditt, alt fra rotor og fordeler, til tennplugger og kabler.

 

Men at den går på kun 3 sylindre pleier jo å være ganske merkbart, og ikke bare ved belastning i 4. giret :)

 

Jeg vet ikke hva som feiler den, bare en kamerat av meg som sa det. Skulle tro at bilen oppfører seg likedan hele tiden om en sylinder ikke virker. Men jeg får prøve å sjekke tenninga. Takk for hjelpsomme svar=)

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

te opplysning da så e d æ som e kameraten som mente d å vet godt når en bil bare drar på 3 sylindre å liksom bare hakker på dn fjerde under påskjenning gikk på 4 på vanlig kjøring men under press ble d bare 3

ja dn ble mye bedre eter plugg skifte men fortsatt samme nykkinga under press da :) men men er jo ikke ny bil da men kanshe d ja terje ? sjekk rotor å fordelerlokket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår