tezer71 Skrevet Januar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2009 har kjøpt en helt ny lambda til corradoen min bilen er en g60 1989 moddel og det er ikke noe forsjell med ledinga på eller uten!bilen bruker som sagt mye bensin men går ganske så bra alikevel!det lukter litt bensin med det samme jeg starter opp men ikke etter ett minutt eller to!men jeg lurer på om kansje ledningene er feil på den nye jeg har kjøpt!det er 3 ledninger på lambdan og er koblet att den røde ledninga fra bilen med hvit stripe går til den ytterse hvite ledninga ned til lambdan!den brune fra bilen går til den mitterse hvite ned til lambdan!og den svarte går til den svarte på lambdan!men med måleinstrumentet så er det strøm i den svarte og jord i den brune?så ikke vet jeg men kansje der er feil og kansje noen her som vet hva verdier ledningene skal ha!:m'm: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Januar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2009 skal være riktig som du beskriver. Akkurat samme hos meg og i dokumentene jeg har. Brun og rød/hvit er til varming, svart er til sensor. Det som plager meg mest, er at lambda jordes igjennom gjengene på selve proben. Deretter igjennom eksos anlegget og mot toppen. Hvis det er dårlig forbindelse mellom toppen/blokka/batteri minus, så blir signalet feil. Kommer selv til å jorde anlegget skikkelig når jeg skal under bilen neste gang. Prøv å ohme mellom eksosen og topp, og mellom topp mot minus pol batteri. Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Januar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2009 Normalt er den mørkeste ledningen signal, og er det to like er de som regel forvarmingen. Det høres altså ut som at du har koblet riktig. At bilen lukter bensin etter kaldstart er ikke uvanlig. Siden det høres ut som at du har et multimeter, kan du ta en sjekk av signalet på den svarte ledningen (uten å koble den fra). Da måler du spenningen mot kjent, god jord med motoren i gang. Normalt skal den da pendle mellom ca. 0.1 og 0.9V, men når jeg tenker meg om er det mulig at en 89-modell ikke har treveiskatalysator. Uansett skal signalet ligge mellom nevnte 0.1 og 0.9V. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tezer71 Skrevet Januar 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2009 tusen takk for all hjelp!men da tror jeg nok att det du sier er problemet!jeg renjorde snitting osv veldig bra da jeg satte inn den nye lambdan men tankte ikke over att jordinga går i exosrøret og på en så gammel bil med orginalt frontrør så er det nok trolig att det er dårlig jording der du beskrev!jeg skal ta og gå over jordings punkte fra toppen til chassiet og jorde exosen med en skikkelig kabel så skal jeg se om det hjelper!men takk skal du ha for svaret!:m'm: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tezer71 Skrevet Januar 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2009 da stikker jeg ut og måler alt dette i morgen takk for all hjelp:m'm: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Januar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2009 ikke takk meg for tidlig. Du har en jobb å gjøre du, så forventer vi å høre hvordan målingene gikk. Sjekket du ledningsnettet fram til kjølevannstemp.sensor? type blå. Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Februar 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2009 har fortsatt ikke hørt noe fra deg mister. Se på tråden min, så ser du hvordan jeg har gjort ting. Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Februar 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2009 Correct me if i'm wrong,men: Hvis det er noe galt med systemet, enten i Lambda,Lmm eller andre steder vil jo motoren uansett gå i nødmodus. Hvis motoren er i nødmodus, vil det ikke ha noen betydning om du kobler ut lambda eller lmm, hjernen er uansett i nødmodus? Det jeg da prøver å få fram er at feilen godt kan ligge et annet sted, det behøver ikke å være lambda... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Februar 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2009 Joda, du har helt rett. Men nødmodus er vanlig lagt opp slik at systemet skal holde seg like bra med de resterende komponenter som fortsatt fungerer. Vi har greid å spore opp jordfeil på eksosanleggene som ikke har blitt gjort noe med. Uten denne jordinga, så fungerer ikke lambda som den burde. http://www.corrado-club.ca/forum/viewtopic.php?p=91608#91608 Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.