Gå til innhold

Quattro eller Turbo?

Ranger emnet


Gooner87

Anbefalte innlegg

Hei Folkens!

 

Trenger deres hjelp til velge om jeg skal gå for enten quattro eller turbo. Det beste ville jo vært ha å ha begge deler men det blir altfor dyrt for lommeboka og da må jeg enten velge mellom turbo eller quattro.

 

Det er snakk om Audi A4 stasjonsvogn 1999 modell på begge bilene.

 

Hva burde jeg gå for, noen som har noen meninger om dette?

 

På forhånd Tusen Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mitt forslag er at det smarte valget er 4hjulstrekk, kjekt om vinteren og kommer deg fram til hytter og ski annlegg osv. uten noe store problemer.

 

men turbo er jo alltid gøy. morsommere å kjøre går bedre osv.

 

vet ikke hva jeg hadde valgt selv.

Mercedes 190e 2.0 -91

Mercedes 190e 2.3-16v -87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs akkurat hva du skal ha bilen til?

bare en vanlig bil du skal kjøre med på vanlig vei?

eller må du opp bakker osv ? kanskje hytteturer å sånn?

Turbo å fremhjulstrekk er jo ikke så morro :P

morsomre med quattro da, men ikke så mye hk det blir da.

Så turbo om du bare skal småkjøre osv :) (Råning/ til og fra jobb.)

Quattro om du vil leke litt/ turer, eller vil ta deg frem.

Audi coupe gt 84:)Link:http://www.bilforumet.no/80-90-coupe-1987/204157-audi-coupe-gt.html

Audi coupe gt 84-ford sierra 3dørs(cossi:D)

Audi a4- http://www.bilforumet.no/a4-s4-and-rs4-1995-2001/232543-audi-a4-b5.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs akkurat hva du skal ha bilen til?

bare en vanlig bil du skal kjøre med på vanlig vei?

eller må du opp bakker osv ? kanskje hytteturer å sånn?

Turbo å fremhjulstrekk er jo ikke så morro :P

morsomre med quattro da, men ikke så mye hk det blir da.

Så turbo om du bare skal småkjøre osv :) (Råning/ til og fra jobb.)

Quattro om du vil leke litt/ turer, eller vil ta deg frem.

 

Blir vel vanlig bil til å kjøre på vanlig vei. Litt råning og kjøre til og fra jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gått for quattro. Har du lyst på turbo kan dette alltids ettermonteres, ettermontere quattro derimot... :)

 

tror ikke det å ettermontere turbo på en dævvkjørt 1.8 er tingen.

Dessuten koster dette maaaaaasse hvis man ikke gjør det sjøl, men nå vet ikke jeg hvor bilkyndig trådstarter er...

 

bare masse pes med å ettermontere turbo på en slik, er liksom ikke bare å kjøpe turbo og setta den inn..

 

Men som sagt, er man flink, kan litt og kjenner folk som kjenner folk, så fr man kjøpt deler gunstig, og montere selv, men fra min side: IKKE anbefalt..

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke det å ettermontere turbo på en dævvkjørt 1.8 er tingen.

Dessuten koster dette maaaaaasse hvis man ikke gjør det sjøl, men nå vet ikke jeg hvor bilkyndig trådstarter er...

 

bare masse pes med å ettermontere turbo på en slik, er liksom ikke bare å kjøpe turbo og setta den inn..

 

Men som sagt, er man flink, kan litt og kjenner folk som kjenner folk, så fr man kjøpt deler gunstig, og montere selv, men fra min side: IKKE anbefalt..

 

nei, er ikke så veldig bilkyndig. klarer nok å gjøre enkle ting som å skifte skiver, bremseklosser, forskjellige filtre og noe annet små plukk, men der begrenser deg seg også. Men har en kompis som er bilmekaniker og han hjelper meg alltid når jeg trenger å ha noe gjort som jeg ikke kan. Men må alltid være med for å lære og være håndlanger.

 

Blir det mye krøll med ettermontert turbo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår