Androis123 Skrevet Januar 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2009 Hei, har en golf 3 fra 1995. skal bytte bremseskiver foran, da bytter jeg også klosser:) kjøper sansynelig vis dette på per hagen, viss ikke noen har dårlige erfaringer med bremsedeler der? hva bør jeg gjøre og tenke på når jeg gjør dette? har litt peiling! man tar av julet, løsner kalipter osv. men er litt usikker på det med tilskruing(kraft på skruer) og hva jeg gjør for og presse inn stemplene i kalipteren! Noen som har noen tips og triks, bilr veldig glad får hjelp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bora2000SR Skrevet Januar 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2009 tilskruing er vel sånn ca:) hehe.. du kjenner at det sitter.. strammes godt.. for å presse inn stempelet for å få på begge klossene over den nye skiva kan du bruke sånn "skruklemmer" eller hva jeg skal kalle det eller ta 2 skaft på hammere eller noe å presse inn stemplet med.. funker det og... men om du har slike enhåndstvinge eller lignende så er dette genialt.. finnes også slike billige bremsekalipterklemmer på biltema som funker da... Siter Team Low And Slow - VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985 x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982 x Mazda 626 2.0 1987 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Januar 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2009 vannpumpetang rundt caliperen funker også bra. Bruk fantasien:) Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roger72 Skrevet Januar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2009 Bare husk å holde godt rent, ved montering av skive og klosser. ;) Kan også lønne seg å "suge" opp litt bremsevæske ifra beholderen før du tvinger ut stemplene i calipterene, da det kommer til å flomme over, og bremsevæske er fyfy for lakken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg