'67 144 Skrevet Mai 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2009 Ja, han kjøpte gamle Rallybilen til Vegar han, vel? Morro når det kommer billige løsninger i RCN igjen. Kanskje vi andre blir inspirert nok til å prøve også.. ;-) Skal han kjøre med 150hk 16v? Orginal, eller skal den trimmes på no måte? Blir jo morro da!! Siter http://www.kirkeby-racing.net http://www.freewebs.com/kirkeby-racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet Mai 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2009 jepp det er den ja. blir nok en billig bil detta ja. motoren skal være orginal enn så lenge, skal vel trimme litt over tid. og vi er jo heldig som har de beste tips'a rett nedi bakken her, Johny Sandmo som kjører super.kl2 bor 5 min unna og han har jo sånn motor i kadett'n sin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evopower Skrevet Mai 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2009 Flott med flere billigbiler i rcn. blir vi mange nok, har til slutt en gjeng som kan konkurrere ilag lit lenger bak i feltet:) Når det gjelder min bil er den helt original i hjulopphenget, men vil påstå at mercedes sitt hjuloppheng er veldig robust i forhold til mange andre sitt, så vil ikke tro det er noe mer endringer i hjulvinkler her enn andre biler. Det stødigeste er jo selvfølgelig stiv aksling, og det er det de beste bruker, men det er også mange som har gjort det bra med delt bakstilling. Stian Haugan vant mange bakkeløp med delt bakstilling på s40`` en, i rallycross slet han med startene og derfor heat tidene. Det er det som er minuset med delt bakstilling. Ellers så har du jo Gruppa A bakstillingene til Sierra og BMW E30, som jeg vil våge å påstå er noe av det mest lettkjørte du kan ratte når du først har kommet opp i fart! Se bare her, alle disse har Gruppe A bakstilling: http://www.youtube.com/watch?v=A_eSfZrQRfg Jeg ville nok kjørt litt bedre tider på bane med volvo bakaksling om jeg hadde hatt mer effekt, men nå som jeg har nok bare med å holde hjulspinn gjennom svingene er det mer arbeid med å montere enn hva du får igjen på tidene. Det kommer kanskje på senere hvis jeg får 150 hester til. Men bilen er herlig i svingene den! Det har jeg jo skrevet tidligere, det var bare kombinasjonen baneforhold, dekk, gåen diffsperre og at jeg har null fjøringsvei framme og en bane jeg aldri finner flyten på som gjorde at bilen oppførte seg litt over/understyrt denne gang. Forrige løp på bergensbanen tok jeg igjen mange i svingene, da fikk jeg virkelig kjenne hvor bra grep det er i bilen. Nå blir det endringer i forstilling og ny innmat i diffen til lyngås om to uker, så har tro på at bilen blir bra i svingene igjen da ja;) Siter Vinner av NMK Vikedal Cup, Værsting Cupen og Vestlandsmesterskapet for bilcross junior i 2004. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evopower Skrevet Juni 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2009 Ja, i dag er det 1 juni og differensialen ligger i biter. Det ser bra ut, men jeg mangler noen deler fra ZF, som sikkert ikke kommer i tide til bilen skal stå på henger om 3 dager klar til avreise. Et alternativ er å finne en diff hos huggeren og sveise den til dette løpet. Vi har funnet ut at diffen min er for "snilt" satt opp til rallycrosskjøring. Den er laget for asfaltkjøring. Den har 45% sperre nå og de nye delene jeg får bestilt/maskinert gir 75% sperre. Utvekslingen viste seg å være 3.91. Skulle vel helst vært nede på 5.00 tallet, men det fungerer veldig bra til den kassa jeg har nå. Skal jeg ha lavere utveksling må jeg bytte til volvo bakaksling. Videre har jeg gjort noen endringer i forstillingen og bedret kjølingen, så har tro på at bilen styrer og kjøler enda bedre nå :) Skal komme med en oppdatering torsdags kveld når vi er klare for avreise til lyngås. Siter Vinner av NMK Vikedal Cup, Værsting Cupen og Vestlandsmesterskapet for bilcross junior i 2004. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet Juni 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2009 sant det evopower. gikk fint på de gamle sierra og bmw'ene ja. det vil nok bli merkbar forskjell på både rundetider og kjøre egenskaper når du får 75% på den ja. 45% hørtes kjipt lite ut. hva er gjort med forstillingen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evopower Skrevet Juni 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2009 I dag har jeg henta diff hos høggern, sveisa den og satt den på bilen. Skal bare montere bakpotta og få bilen på hjulene i morgen, pakke og få den på hengeren. I forstillingen har jeg kappa litt på fjørene foran, og høyden er faktisk den samme nå, men nå går det an å bevege den opp og ned litt. Før sto den dønn stiv, var nok litt for sammenpressede fjører ja.. Har stivet av stabstaget foran også. Har montert 18mm spacere foran så tror den vil styre enda bedre nå. Har montert kjølevifta inntil radiatoren, før sto den 10 cm ifra..hehe Den kjølte greit før, lå på 95 grader i mål. satser på å få den ned på 90 grader nå hvis jeg er heldig. Siter Vinner av NMK Vikedal Cup, Værsting Cupen og Vestlandsmesterskapet for bilcross junior i 2004. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evopower Skrevet Juni 3, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2009 Løpet i Bergen 18 april: http://www.youtube.com/watch?v=PMv0zh4W_Po Siter Vinner av NMK Vikedal Cup, Værsting Cupen og Vestlandsmesterskapet for bilcross junior i 2004. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet Juni 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2009 tøff film fra bergen, utgangsfarta di var jo ganske mye høyere enn de du kjørte mot da!. men du mangla litt på strekkene og i starten, resten så jo ut til å fungere kjempe godt;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet Juni 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2009 åssen går det etter rullingen på lyngås? blir bilen fiksa opp igjen? fikk litt jobb med alt olje-sølet ditt altså! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evopower Skrevet Juni 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2009 Hehe du var der ja? Går bra med meg, men bilen er det for mye arbeid/kostnader med å fikse opp slik jeg ser det nå. er billigere å finne ett nytt karosseri av samme type.. En midlertidig løsning kan være å bygge opp en 190 jeg har stående, så får jeg vertfall kjørt.. Uansett surt å nok en gang se 50 tusen kr fly ut av vinduet..:( bilder kommer.. Siter Vinner av NMK Vikedal Cup, Værsting Cupen og Vestlandsmesterskapet for bilcross junior i 2004. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opasb Skrevet Juni 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2009 Hehe du var der ja? Går bra med meg, men bilen er det for mye arbeid/kostnader med å fikse opp slik jeg ser det nå. er billigere å finne ett nytt karosseri av samme type..En midlertidig løsning kan være å bygge opp en 190 jeg har stående, så får jeg vertfall kjørt.. Uansett surt å nok en gang se 50 tusen kr fly ut av vinduet..:( bilder kommer.. neineinei..dette var synd og høre.... få ut bilder! Siter Mercedes E300TDT S210 Avantgarde (bruksbil) Bmw 325i 87, Rallycross National Nissan 200sx s13, Rallycross prosjekt Bmw 320i 87, turbo banebil prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oleopel Skrevet Juni 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2009 ja få ut noen bilder! er da ikke vanskelig å få tak på nytt sånet karoseri da,men kan jo bli en del rust fiks, men men Siter If it ain`t fun, it ain`t a kadett ______________ http://www.hoggernracing.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evopower Skrevet Juni 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2009 Løpsrapport Lyngås: Vi kom fredags kveld og rigget oss til i depot. Gledet oss skikkelig til morgendagen. Jeg nappet ut et hjul man kan vri på for å endre på motorens tenningsinnstillinger, og tenkte at det kan umulig bli værre..Det viste seg på treningen at det var dette som har vært feilen hele tiden! Nå dro motoren skikkelig og kan tenke meg den hadde tett oppunder de originale 185 hestene igjen. Banen er jo helt rå! Ned mot schancke svingen bremset jeg altfor tidlig i likhet med mange andre som kjører her første gang. Skal si du får et godt sug i magen når du kommer over kulen der! hehe, deretter ut på det svingete gruspartiet for så å hoppe opp mot siste sving..hvorfor er ikke flere baner laget slik? Jeg stortkoste meg virkelig bak rattet nå som bilen gikk og greier. Litt vanskeligere på Turn-inn på svingene p.g.a sveist sperre, men dette ble en vanesak. På tidskvalliken kjørte jeg i et greit tempo. I runde 2 kommer jeg ut av schancke svingen og får lagt inn 4 gir før grus sjikanen, bremser meg ned til 3 gir og får problemer med at retursladden som jeg har lagt opp til inn mot venstresvingen kommer for sent og jeg kommer langt ut. I neste høyresving får jeg helt feil inngang, men ikke mer enn at jeg hadde kontroll på situasjonen. Kommer veldig bredt her og legger framhjulet litt innpå curbsen. Plutselig løfter bilen seg opp på høyre side..ganske rolig egentlig, tror jeg tenkte først at den kanskje legger seg ned igjen, men plutselig vipper den fort over på taket og jeg sklir bortover banen over mot autovernet på andre siden. Skled omtrent 20 meter, og de første 10 av dem husker jeg at jeg ser på bakken/frontruta og ser at den er hel, men de siste 10 meterne trykker det seg inn. Det betyr vel at jeg skled på fronten først før taket la seg nedpå. Uansett så stopper det i autovernet og jeg ligger deropp ned et par sekund før jeg kommer på å slå av motoren som enda går. Deretter spenner jeg meg fast i setet til jeg hører de andre har kjørt forbi. Så løsner jeg selen og ser at det renner bensin inn i bilen. Førerdøra sitter fast, men passasjerdøra åpner seg heldigvis. Siter Vinner av NMK Vikedal Cup, Værsting Cupen og Vestlandsmesterskapet for bilcross junior i 2004. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evopower Skrevet Juni 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2009 Var slik jeg også prøvde å ta svingen, bare at jeg tippa rundt.. Siter Vinner av NMK Vikedal Cup, Værsting Cupen og Vestlandsmesterskapet for bilcross junior i 2004. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evopower Skrevet Juni 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2009 (endret) Får si ifra om dere vet om et slikt karosseri. Jeg betaler maks 5000 kr for det. I mellomtiden skal jeg få et prisoverslag på hva det koster å rette opp og lakkere denne bilen. Alt av tak, front, abc stolper og dører hadde de på opphuggingen og det skulle de ha 5000 kr for. Men det er arbeidspengene til de som skal gjøre det som koster så jeg er spent på hva det blir på. Rammevanger, dempertårn og hjulstilling ser ut til å ha klart seg. Motoren turner rundt, men jeg må ta den opp og renske for sand og grus i registeret. Begge motorfestene er tatt, nye kamhjul og kjede må jeg også ha. Videre så må jeg lage meg et nytt sett med glassfiber panser, fanger og skjermer, men det har jeg former til så det går bra. Endret Juni 8, 2009 av evopower Siter Vinner av NMK Vikedal Cup, Værsting Cupen og Vestlandsmesterskapet for bilcross junior i 2004. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.