Gå til innhold

Lambda-føkk

Ranger emnet


jonleo

Anbefalte innlegg

Jess, fremre lambdasonde røket, visstnok. Pent, gult motorlys i dashbordet. Ifølge "proffene" ingen krise, men det kan føre til litt økt drivstofforbruk. Tror kaanskje det er gått opp med en liten halvliter, men det kan jo like snart være kulda og vintern tenker nå jeg..?

Men, hvilken pris for å få den skiftet!!?! Fikk helt bakoversveis da jeg snakket med Bilia i Ski.

 

Noen av dere som har peil? Må da gå an å få en sånn sak gjort litt billigere enn 5-6000?

Evt, hvor alvorlig er det? Bør jeg stresse med å få det fikset?

 

Gjelder -04 V40 altså, 1.8 bensintralle.

 

PS

Nei, jeg vet ikke hva en lambdasonde er, hva den gjør, hvor den er (etellerannet sted i eksosanlegget?) eller hvordan den ser ut. Kunne vært gøy å vite det også :idea:

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg kan se er det titaniasensor på den bilen, så da duger ikke biltema sin uansett. Titaniasensorer er normalt noe dyrere, men for 5-6k så tar det seg litt i overkant godt betalt for jobben. Når jeg byttet min satt den noe så inn i skogen. Fikk svendsen eksos til å bytte den, og jeg fikk hakeslep av 500kr for 5min arbeid.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2500,- skal Mekonomen i Ski ha for den, såvidt jeg kan forskjønne..

 

Er kanskje et triks å kjøre seg en tur over til Svinesund og innover der? Noen som vet om et bra sted jeg kan kontakte på den sida, og sjekke litt?

Bor jo tross alt bare en knapp time fra grensa, og nå når de har bygd så finfin E6 sørover der så er det jo bare dumt å ikke bruke den litt ;)

 

Og, er noe sånt greit for Våre Deilige Myndigheter? I hvor stor grad bør jeg holde kjeft om noe sånt hvis de stopper meg og spør på vei tilbake?

 

Nei, jeg har ikke peiling.. :P

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får den for en tusenlapp-ish fra England, men da kommer selvsagt frakt, moms og tollbehandlingsgebyr i tillegg.

 

Volvo i Strömstad

http://gulasidorna.eniro.se/query?what=ip&advert_code=68242704&referring_what=all&search_word=HK%20bilar&geo_area=str%F6mstad&from=web_comp_name

 

Tror vel grensen er verdier for 3000kr hvis du har vært mindre enn 24 timer i utlandet, men husker ikke helt. Sjekk toll.no.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår