Gå til innhold

Spørsmål angående begynne med bilcross

Ranger emnet


Volvo d6

Anbefalte innlegg

Hva er minstealder for og kjøre bilcross? Hvor får man tatt lisens hvis man må ha det? Har tenkt til og kjøre med en volvo 244 eller 245. Hvilke ombyggninger må man gjøre for og delta i løp med bilen? Håper folk kan svare meg da jeg har veldig lyst til og starte med dette. Bor i næreheten av rallebanen i bø hvis noen vet om den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare retter litt på margido. du kan begynne med trening det året du fyller 15. altså du kan være 14, bare det er det året du fyller 15.

 

bilsportboken er noe man absolutt burde ha om man skal drive med bilsport i norge.. jeg har faktisk et eksemplar liggende i bussen min så jeg har det som backup på løp om det er noe jeg lurer på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal begynne som Junior er det en STOR fordel at du har foreldre som er engasjert. altså at de faktisk blir med deg på løp og hjelper deg med bilen:) skal du bygge din første bil burde du ha med noen som kan det, for det blir garrantert flere spørsmål. men en ting skal være sikkert: du kommer aldri til å angre på at du starta med bilcross;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Original bil med litt mekka understell til å begynne med, og kanskje litt trimm etter et par sesonger:) slipper unna syyykt mye skruing med original bil etter mine erfaringer. har kjørt originalt i 2 sesonger som junior nå, og har dårligste plassering som 3. plass denne sesongen. bortsett fra Landsfinalen, der jeg kjørte inn til 4. plass i B-finale. men jeg er såpass stolt av den plasseringen med original bil, så jeg skjemmes ikke av den:P Nissan Bluebird 2.0 god bil å kjøre, framhjulstrekk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var meningen at jeg skulle begynne med bilcross junior for 2 år siden, men passaten vi bygde om ble bare stående. hadde ikke tid til å bygge den ferdig. 4 år til jeg er ferdig med utdannelsen min. etter det kan jeg gjøre akkurat det jeg vil hehe. håper jo på å få kjøpt bil før det da, men tiden strekker ikke alltid til. takk for tipsenen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår