Gå til innhold

er soundmagus forsterkerne ute av markede?

Ranger emnet


volvo-power

Anbefalte innlegg

Like greit at driten forsvinner prøvde han å si :P

ellers hakke jeg peiling på om dem ikke selger dem lenger :P heeh.

Audi coupe gt 84:)Link:http://www.bilforumet.no/80-90-coupe-1987/204157-audi-coupe-gt.html

Audi coupe gt 84-ford sierra 3dørs(cossi:D)

Audi a4- http://www.bilforumet.no/a4-s4-and-rs4-1995-2001/232543-audi-a4-b5.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at disse er billige mtp ytelse.

Men har lest ett par plasser at disse er fine,hvis man vil at det skal begynne å brenne i bilen! :o

 

Letet etter disse selv,men gikk for Boss når jeg fikk høre feedbacken sammenlignet på disse to.

Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med en av hovedleverandørene til soundmagus-forsterkerne, og han sa at disse ikke blir tatt inn på en stund. Grunn? Nei, det vet jeg ikke...

 

Jeg har iallefall hatt 1500wattern en stund, og er knallfornøyd, mye effekt for pengene :)

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke mye effekt for pengene, folk tror det er det pga spec.

Men målingene viser noe helt annet..

3000w saken koster 2990,- og er målt til 1200w rms..

Så kan man begynne å se etter andre forsterkere som yter 1000-1500w rms og se hva de koster til sammenligning.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke mye effekt for pengene, folk tror det er det pga spec.

Men målingene viser noe helt annet..

3000w saken koster 2990,- og er målt til 1200w rms..

Så kan man begynne å se etter andre forsterkere som yter 1000-1500w rms og se hva de koster til sammenligning.

 

1700watt den er målt til, er den ikke det da?

 

jeg selv har hatt 3000watt'ern i honda'n rundt ett år. kjempefornøyd! en kompis har brukt sin egen over 2år, aldri noen problem..

97- Volvo V70R AWD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 3000watteren jeg.. Dritt altså.. Funka i ca halvt år, åsså monterte jeg den i en annen bil, og da sprengte forsterkeren subben.. Ga ut et annet signal på lydutgangen... Hadde kun kobla til pluss, minus, remote og subben.. Subben låste seg helt å greier.. (ja, jeg hadde kobla rett) :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soundmagus egne effektkurver (2ohm) for X3200 ser i hvert fall slik ut:

 

X3200_FK%203K-2OHM.gif

 

Med andre ord bikker man 2.5Kw før THD+N overstiger 1%. Helt ok vil jeg si. Ved 2.5Kw inn på membranene sitter man uansett ikke å lytter til hva slags strenger bassisten har på gitaren, og forvrengningen fra elementene er langt høyere enn 1%...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår