Gå til innhold

88' 740 GLE (B230E) Motortrøbbel

Ranger emnet


Agilas

Anbefalte innlegg

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

lol

Faren min fortalte meg at det var enten E eller K. Og etter det jeg har blitt fortalt her inne, så har K motor forgasser, så er det da en E motor.

 

Jeg har kjørt golf sia jeg fikk lappen, å er lei av å kjøre bil som drar framma. Vil ha skikkelig bil, så jeg har lyst til å få 740'n til å gå igjen. (jeg regner med de fleste her skjønner den) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å skifte den ja. Har prøvd 2 andre, en fra en eldre volvo, og en fra en golf (bare for å se om det skjedde noe)

Men ingen reaksjon. Coilen får strøm inn, men gir ikke noe ut til fordeleren.

 

Det virker som det er noe som stopper strømmen fra coilen, men jeg skjønner ikke hva det kan være.

Så lenge det går strøm igjennom(både pluss og minus), så skulle den vel gi videre å?

Har prøvd med prøvelampe direkte fra coilen å til gods, men ingen reaksjon.

Finnes det noe som kan hindre den i å gi ifra seg strøm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du B23e motor i din 88mod er det skiftet motor. B23e ble kun brukt i 84mod 740GLE, og i noen 240 (husker ikke hvilke)

B23 har ikke noen form "motorstyring" og har ingen svinghjulssensor.

Det er stiftløs tenning med hallgiver i fordeleren. går 3 ledninger inn der, sjekk om de har forbindelse

(kan løsne inne i fordeleren).

Er et godt "gammeldags" tenningssystem så det skulle i grunn ikke være så vanskelig(i teorien hehe!!!men teori er no dritt!!!)

Elfeil er ikke enkle de....

 

mvh odd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du B23e motor i din 88mod er det skiftet motor. B23e ble kun brukt i 84mod 740GLE, og i noen 240 (husker ikke hvilke)

B23 har ikke noen form "motorstyring" og har ingen svinghjulssensor.

Det er stiftløs tenning med hallgiver i fordeleren. går 3 ledninger inn der, sjekk om de har forbindelse

(kan løsne inne i fordeleren).

Er et godt "gammeldags" tenningssystem så det skulle i grunn ikke være så vanskelig(i teorien hehe!!!men teori er no dritt!!!)

Elfeil er ikke enkle de....

 

mvh odd

 

Det er godt mulig at det er skiftet motor i den, men det er ikke noe jeg er kjent med.

Hvis det er de ledningene inne i fordeleren, så skal jeg nok få det til :)

(Må nok tømme på den litt bensin også. Har tømt på en 5 liters dunk, men tviler på at det er nok, siden bensinpumpa bare går å går.)

Takk for det ganske detaljerte svaret, Odd.

Ja, teori og virkelighet stemmer sjeldent sammen. Hehe

Jeg skal prøve det i morgen, så får vi se om det blir liv i stakkaren. Jeg sier ifra hva som skjer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du B23e motor i din 88mod er det skiftet motor. B23e ble kun brukt i 84mod 740GLE, og i noen 240 (husker ikke hvilke)

B23 har ikke noen form "motorstyring" og har ingen svinghjulssensor.

Det er stiftløs tenning med hallgiver i fordeleren. går 3 ledninger inn der, sjekk om de har forbindelse

(kan løsne inne i fordeleren).

Er et godt "gammeldags" tenningssystem så det skulle i grunn ikke være så vanskelig(i teorien hehe!!!men teori er no dritt!!!)

Elfeil er ikke enkle de....

 

mvh odd

 

Jeg må bare beklage meg litt her.

Jeg, i min dumskap, trodde b23 og b230 var en og samme motor.

Jeg har blitt fortalt, at dette er ikke riktig.

Det er en B230E som sitter i min 88' 740GLE

My bad...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår