-Veritas- Skrevet Desember 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2008 Gulkork skal vel være Piersburg ja. Siter '83 240GL Solgt! Veritas' '75 242 L Solgt! -Veritas-: '76 Volvo 242 L Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Desember 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2008 Pierburg 175CD heter gasseren og sitter originalt på b230a. Svartkork er vel stromberg 175cd gasseren, originalt på b21a og b23a. Blåkork er stromberg 175cd levert av volvo for ombygning til turbo. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Desember 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2008 Gasseren skal se helt lik ut som den som er på f.eks b19a/b21a.. Bare med grønn/blå kork. En vanlig a-gasser er ikke trykktett, noe som gjør at du får dårlig effekt når turbotrykket kommer.. Du kan såklart tette den selv, men blir aldri optimalt. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Desember 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2008 Kan være plugger eller pluggledninger også. Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen_Rana Skrevet Desember 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2008 Og hvis han kjøper seg en blåkorkgasser eller eventuelt bygger selv må han også ha R-Sport bensinpumpe eller tilsvarende. Siter Volvo 245 78 mod Prosjekt Turbovogn Volvo 240GLE Prosjekt Bruksbil Volvo 242 76 Mod Bilcrossbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240sigv Skrevet Desember 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2008 Er Zenith 175 CD E eller hva den heter, som skal være turbogasseren. Men du kan ombygge en helt vanlig Zenith forgasser, bestill bare samme delene som hører til turbogasseren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BloOdHaRrY 242eigar Skrevet Desember 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2008 min har det originale r-sport AT-kittet så har riktig bensinpumpa, gassar (blå-kork) osv. overhalte gasseren for ikkje så lenge sia, justerte co osv (mekaniker på volvo), nye plugga og ledninga, nytt bensinfilter. prøvde å bytte gasser. men LIKEVEL samma driten. gassaren skal jo fungera når den er overhalt. den er og rensa og reingjort selvfølgelig. fleira forslag? eg bynna å gå tom for idea her no... Siter volvo 242 -83 16v, turbo prosjekt volvo 360 Grøftekanten Lakk&Rally! død ;) volvo 245 -85 turbopelle :) delvis død volvo 940/s90 - my blue pearl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen_Rana Skrevet Desember 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2008 Sjekka at bensintrykket ligger høyere enn ladetrykket ? Kan være at bensinpumpa di ikke er helt i stand, er jo bare en membranpumpe :) BTW: Testa å slippe gassen fort og mate på igjenn når den begynnter å kutte ? Siter Volvo 245 78 mod Prosjekt Turbovogn Volvo 240GLE Prosjekt Bruksbil Volvo 242 76 Mod Bilcrossbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet Januar 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2009 har orginalt AT kitt på min, er bare plaga med at den spøtter og skyter litt når den er kald. men når motorn blir varm fungerer det knall. har lada 0.8 lenge nå, og alt funker fint:) Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.