Gå til innhold

230E starter ikke lengre (need Help) PROBLEM LØST


Smallwacko

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Trenger litt hjelp av dere med litt mere mellom øra enn meg.

 

For noen dager siden skulle jeg kjøre bilen (w124 230E 1986mod)..Så starta den og jeg begynnte å skrape is og sånn. så skulle jeg kjøre, så greide jeg å kvæle den en 2, 3 ganger fordi bare spant på isen, så prøvde å ha så lavt turtall som mulig.. så skulle jeg starte den igjen og plutselig ville den ikke starte lengre..

 

drar den på starteren og den kom nesten en eller 2 ganger, men da på et turtall som en snekke (ca 1-2rpm)så døde den igjen..

 

tenkte kanskje den hadde fått for mye bensin så lot den stå til i dag for å se om den kanskje ville starte i dag. men neida. like dritt i dag også...

 

Så det jeg lurte på var om dere kanskje kunne hjulpet meg med å finne feilen?.

 

skal jeg skru ut pluggene og se? kanskje hvis det er bensin der så fordamper det jo da..

 

sikringer, releè? eller noe sånnt?

 

 

Håper på svar som kan hjelpe meg med å få igang bilen igjen..

 

 

Hilsen Fortvilte Meg.

Mazda 323 1,3 Rally Look

Mercedes Benz E220 W124 (Solgt)

Golf Mk2 1989 1,6L (Vrak)

Mercedes Benz 230E W124 (Vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel noen som veit noe om dette? prøvde å trille den igang. den "starta" når den var i gir og trilla nedover. men så fort jeg tok in clutchen så stoppa motoren. titta på sikringene under panseret, så ikke noen som hadde gått, men noen av dem var det lite igjen av den metall stanga i midten. har sånne boschtype sikringer.. noe mere jeg kan prøve eller se på som kan hjelpe meg med å finne feilen?

 

neeed help!

Mazda 323 1,3 Rally Look

Mercedes Benz E220 W124 (Solgt)

Golf Mk2 1989 1,6L (Vrak)

Mercedes Benz 230E W124 (Vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ut som ett tenningsproblem, prøv å bytte tenningsmodul (boks på venstre innerskjærm med 2 store runde kontakter på) kan selvfølgelig være noe med innsprøytninga også, disse går jo litt hånd i hånd. ---> kontrolere om den får bensin ---> kontrolere om det er gnist.

'91 W124 230TE

'94 W124 E220 Sportline

'76 W116 280S

('73 W116 280SE)

'87 4x4 D21 KingCab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ut som ett tenningsproblem, prøv å bytte tenningsmodul (boks på venstre innerskjærm med 2 store runde kontakter på) kan selvfølgelig være noe med innsprøytninga også, disse går jo litt hånd i hånd. ---> kontrolere om den får bensin ---> kontrolere om det er gnist.

 

ok. men hvor får jeg kjøpt ny tenningsmodul? men hvorfor skal det plutselig føkke seg? kanskje jeg skal prøve med startgass å se om den kanskje kommer da?

Mazda 323 1,3 Rally Look

Mercedes Benz E220 W124 (Solgt)

Golf Mk2 1989 1,6L (Vrak)

Mercedes Benz 230E W124 (Vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører du konfilter?

Da iser det om vinteren.

 

nopp.. org filter..

 

men det med den tenningsmodulen. går det ann å prøve med en fra en 230TE w123? for hvis den ikke funker da. så har jeg utelokka at det er en hvis dere skjønner?

Mazda 323 1,3 Rally Look

Mercedes Benz E220 W124 (Solgt)

Golf Mk2 1989 1,6L (Vrak)

Mercedes Benz 230E W124 (Vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår