WeeeDub Skrevet Desember 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2008 Hællæ! Har et lite småprosjekt som snart er klart, er en 85' 1,6l. Ett av problema som står igjen er at motorn dør ut på lave turtall(tomgang) når den har blitt varm. Er den kald er det stort sett ikke no prob... Noen som har noen glupe teorier, eller som har vært med på det samma? Siter Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly......... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thor_no Skrevet Desember 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2008 se litt på denne: så er det nummer 4. problem bilen stopper på tomgang etter litt hosting og alt for lavt turtall. på passasjer siden av forgasseren sitter en vakum dåse kalt three four point unit i haynes manualen. den trekker seg helt inn så fort jeg starter bilen. normalt sett skal denne gi anslaget for tomgangskruen. mao tomgang blir for lav til at bilen vil gå. 3 4 point uniten er styrt av to solenoidventiler som sitter inn mot torpedoen. jeg leter i haynes manualen og i omtalen av disse står det at dette blir for avansert for deg, kontakt vw. bullshit! etter å ha kryssbyttet deler fra en av mine deleforgassere uten resultat går jakten på feilen over i det elektriske. i skjemaet finner jeg koblinger mot et rele /elektronikk sak som jeg etterhvert finner ut sitter i forbindelse med sikringsboksen. ( sitter på en utvekst oppå boksen). skifter denne med en ny ( annen type fra en nyere med andre tilkoblinger riktignok) og så fungerer tingene igjen. nyskjerrig som jeg er åpner jeg relet og på kretskortet er det en løs printbane. banen er nå erstattet med en ledning men releet er i skrivende stund ikke testet. Siter thor 1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi. Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WeeeDub Skrevet Desember 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2008 detta må jeg få kikka litt på gett, takk for tipset :) Siter Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly......... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vwgolfii Skrevet Desember 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2008 Har vært bort i et lignende tilfelle. Her døde golfen i oppover bakker der den fikk en jevn og tung belastning. Årsaken til dette var luftmangel (tett luftfilter). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kosesau Skrevet Januar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2009 Noken som har vært borti det her på en 91mod 1.8 RP motor? Starter bilen, den går en 10-15min før turtall sakte men sikkert blir lavere og lavere, bilen spyr meir og meir eksos før den høres ut som en gammel båt som plutselig dør ut. Resulterer ofte i flatt batteri IOM. att tenning og vifte fortsatt står på. Siter Golf 2 GT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cyberscott Skrevet Januar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2009 sjekk vann temp sensor og lamda (for de som har det) Siter 1990 vw Golf 2 vr6 (Prosjekt) VW Golf 2003 Tdi 4Motion VW Golf Rallye G60 VACN medlem **ØRAP** crew Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
coworth-racing Skrevet Januar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2009 sjekk vann temp sensor og lamda (for de som har det) hadde det vert lamda'n hadde det vell vert motsatt? Siter - 1997 VW Golf 1,9 TDi Variant - 1994 VW Passat 1,9TD Kat. Variant - Prosjekt - 1976 Mazda 818 (restaurering/gatebil-prosjek) ...og snart en G2 og en Jetta mk2 ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg