Gå til innhold

mistet lappen 2 ganger

Ranger emnet


Lie Nilsen

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Håper du mister det for godt, trenger ikke folk som deg på veien. Lær deg å kjøre som resten av oss!

 

Mange av de som nettopp har fått lappen/er innenfor prøvetiden liker å tøffe seg med å kjøre fortest vet du.. :P

Greit å kjøre litt fort av og til.. Gjør det jeg også, men sjeldent mer enn max 15-20 over grensa.. :)

 

 

Uansett trådstarter, mener å ha lest en plass at du får større straff om du blir tatt flere ganger innen prøvetiden. Dette er jeg da usikker på..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit i å sleng dritt folkens. Jeg har blitt tatt sjæl, men har ikke mistet lappen (hadde flaks). Jeg er helt enig med volvokim at det bør være lov å ha litt uflaks.

 

Selvfølgelig, dersom man kjører etter fartsgrensene til en hver tid, slipper man problemer, men ærlig talt... Hvem gjør det de 2 første mnd.?

 

Onkelen min kjører som en idiot(da mener jeg idiot), og han har aldri (på de 20 åra han har hatt lappen) blitt stoppet for sjekk av vognkort eller noen ting! Det er det vi i motsetning til Lie Nilsen kaller flaks!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

finnes så mange potetskruer på dette forumet også, hvorfor henge ut en som har hatt litt uflaks. Jeg har aldrig fått en fartsbot i hele mitt liv, men mistet lappen 1 gang for drifting, men men jeg annser meg selv som griseflaksen konge da det har vært nærme et par ganger, ( og nei jeg kjører ikke gris så mye som jeg gjorde før., ) det går over med aldern faktisk. Så roer seg gjør man automatisk. Ser helt plutseligt at det ikke er nødvedigt og kjøreforbi vær bil, ved hver sjangse som oppstår. Og ligge i høye hasigeter tørr jeg helt enkelt ikke lengre. ikke pga redd stor hastighet, men redd for og miste førekoretet. god jul alle sammen

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud. synes synd på stakarn jeg. til ale dere mothercuckers som nesten ikke tør og bruke bilene deres så håper jeg dere alle mister lappen .. blir forbanna av og lese her jeg..

 

Mer tåpelig innlegg skal man lete lenge etter. Du ser ikke ut til å innse alvoret i dette. Vedkommende mister lappen pga fart og når de fleste av oss ville roet oss, så har ikke vedkommende lært noe... Og mister den igjen... Da er man faen meg ikke egnet til å kjøre på offentlig vei (med andres sikkerhet tatt i betraktning). Og når det gjelder det du sier om "alle oss mothercucers som nesten ikke tør og bruke bilene våres", HVA gir deg rett til å grisekjøre der hvor vi andre ferdes??? Måten du skriver innlegget tyder på att du er en umoden og uerfaren sjåfør! Bruk vettet!

Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L

Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i fartsgrenser til og med 60, så minster man den om man kjører 26km over fartsgrensa, fra 70 og oppover 36 over grensa..Skal jeg være helt ærlig syns jeg det går fint ann å ligge over disse hastighetene enkelte steder.. men er liksom ikke til å unngå at man er en soper da, men det er sånt man må ta med ett smil.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry altså! Men etter å ha lest alles innlegg nå!

 

JA, greit nok at han ber om svar og ikke meninger. Men når man allerede har mistet lappen en gang pga fart. Og gjør dette enda en gang! Da synes jeg det blir feil og synes synd på han:)

 

Dette pga når man mister den en gang bør man lære og ta forhåndsregler! Jeg sier ikke man skal kjøre 10km/t under. Men ihvertfall vite bot reglene og holde seg under det å miste lappen!

 

JA, det kan være uflaks osv... Men hans egen feil og han er KLAR over hvilken straff han kan få! Så hvorfor gjør det?

 

OG on topic: Ja jeg tror du får ekstra straff for å bryte loven både fra før, innenfor prøvetid OG samme sak! Desverre!

 

EDIT: Glemte og si at jeg tror de fleste her inne holder seg enn del over grensene. Jeg er ikke 18selv, men har kjørt over ja! Mange steder i Norge kunne grensene vært høyere--> Min mening! Men det betyr ikke at man skal bryte lovene selvom!

Ford Orion 1990- Førstebilen:O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjører jevnt over.. og jeg blir mer og mer kriminell for hver gang de foretar meningsløse endringer av fartsgrensen. og den går alltid nedover..

 

jeg kjører mye natta og da er det en ting som gjelder, god flyt, kjøreforhold, svinger og folk og fe nær veien. fartsgrenser er heelt ute av bildet. men så har vi det fint her på vestlandet, lite trafikk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår