Gå til innhold

Norbjørn`s 142

Ranger emnet


Norbjørn

Anbefalte innlegg

Ja tenkte eg kunne lage en tråd om min 142 slik at je kan få noe tilbakemelding på den.

 

kjøpte den på slutten av sommeren, var oppe i Notodden for å hente den. Den er kansje ikke den vakreste i 142en i lakken men satser på å få den lakert mot våren.

 

jeg kjøpte den for å ha den som første bil å for å ha noe å skru på om dagene. Men også mye for de at jeg går på skole på bilmekanikerlinja så håper jeg kan få utnytte det litt:P

 

 

Er litt rust på den, begge skjermene forran er gåne, er litt i innerskjermen også, i gulvet og litt bak i hjulgropen. av det jeg har sett til nå:P

 

Det første jeg jorde var å overhale og overmale motoren. ble ganske bra jenstår bare å justere forgasseren og tenningen litt.

kjøpte en delebil sammen med en kammerat der det var senk som jeg bare flyttet over. har bare senket den forran, jeg syntes den ble ganske stilig men får se hvordan den tar seg ut på veien, har litt problemer med opphengskulen som verken vill strame seg eller løste seg. tok også vindusheisen og dørtrekket på førersiden etter som at det dørheisen var defekt og dørtrekket var det vannskader i. planer om å ta ut motoren og overhale å trimme den slik at jeg har en orginal motor å en trimmet.

Fikk også skaffet meg en laksetrapp av enkamerat som hadde den på 240en sin.

 

planen fremmover:

rustsveise, lakere i orginalfarge, felger, sote rutene bak, sette i vinduer som kan åpnes bak, trimme motoren opp et par gamp, sette i noe stereo etter som at det er bare hull i bilen:P

må jo også ha noen fetere felger. tenkte på MIM Juventus.

 

n554490429_4031325_3302.jpg

n554490429_4031329_4929.jpgn554490429_4031321_1748.jpg

n554490429_4031309_7375.jpg

n554490429_4017224_3954.jpg

n554490429_4031303_5272.jpg

n554490429_4031314_9154.jpg

n554490429_4031330_5337.jpg

DSC00922.jpg

DSC00923.jpg

DSC00924.jpg

DSC00925.jpg

DSC00928.jpg

DSC00929.jpg

DSC00930.jpg

DSC00931.jpg

DSC00932.jpg

DSC00935.jpg

Bilde005.jpg

DSC00933.jpg

DSC00934.jpg

Det får holde for dennegang:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Grøss og gru!....

Er ikke gjort på en helg det her...

 

(virker kjent egentlig, lurer på om ikke jeg har vært gjennom det samme)

 

P.S Jeg GARANTERER at det er enda værre en det ser ut....

når du først begynner å pelle i den....

Tyggern:04 V70N titanium sport edition

96 945 turbo(bruks kjærre)

01 VW polo 6n2 colour concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grøss og gru!....

Er ikke gjort på en helg det her...

 

(virker kjent egentlig, lurer på om ikke jeg har vært gjennom det samme)

 

P.S Jeg GARANTERER at det er enda værre en det ser ut....

når du først begynner å pelle i den....

 

hehe ja må vel egentlig rekne med det men har nå sett endel verre prosjekter her på forumet så skal nokk få det til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe den er bedre en min var...

Han som hadde hatt den før meg hadde vel fylt det meste av hull med bakelittplater og sparkel....

 

jeg skulle bare bytte forskjermer og innerskjermen foran, samt bakstykke...

 

det ende med hele inner gulvet, inner og yterkanaler, inner og ytterskjermer bak og foran, store deler av front stykket, bakstykket, hjulbrønner.

pluss diverse små lapper....

 

Jeg hadde jo startet prossesen så jeg kunne ikke gi meg. det var så ille at når jeg skulle ta ut baksetet, ende jeg med beggebeina på garasje gulvet...

 

 

Men ikke noe er umulig, så det er bare å stå på. ta vare på de få 140 iene som er igjen....

Tyggern:04 V70N titanium sport edition

96 945 turbo(bruks kjærre)

01 VW polo 6n2 colour concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår